Τον τελευταίο καιρό την πολιτική σκηνή της Τουρκίας κατακλύζει ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκανδάλων διαφθοράς , που ξέσπασε με την αστυνομική επιχείρηση της κατ’ οίκον έρευνας και συλλήψεως των υιών τριών υπουργών, ενός δημάρχου (του Δήμου Φατίχ στην Κωνσταντινούπολη), του Διοικητού μιας Τράπεζας (της Ηalk Bank), ενός Αζέρου Ιρανού μεγαλοεπιχειρηματία, συζύγου γνωστής τούρκισας τραγουδίστριας και άλλων γνωστών παραγόντων της πολιτικής και οικονομικής ζωής της Τουρκίας στις 17 Δεκεμβρίου 2013.

Όχι τόσο οι εικόνες της συλλήψεως αυτών, όσο οι εικόνες των ευρημάτων στα ερευνηθέντα σπίτια των συλληφθέντων, όπως κουτιά παπουτσιών με χαρτονομίσματα εκατομμυρίων Τουρκικών Λιρών, Ευρώ, Δολλαρίων κτλ που εντοπίσθηκαν στα ….υπνοδωμάτιά τους, συγκλόνισαν την κοινή γνώμη της Τουρκίας.

Επακολούθησαν φωτογραφίες και βίντεο από τα οποία προκύπτει ότι τα πρόσωπα αυτά ήταν υπό στενή παρακολούθηση τα τελευταία 3-4 χρόνια. Λ.χ. ο αριθμός πινακίδας του οχήματος με το οποίο μετέβησαν σε συγκεκριμένη διεύθυνση, συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, κατέβηκαν με άδεια χέρια, επέστρεψαν κρατώντας ο καθένας από μία βαλίτσα, επιβιβάστηκαν στο ίδιο όχημα και μετέβησαν στην οικία του ενός, όπου άφησαν τις βαλίτσες. Όλα αυτά με ημερομηνία, ώρα, λεπτό και δευτερόλεπτο!

Η επιχείρηση αυτή δείχνει τον άρτιο επαγγελματισμό της αποτελεσματικής δράσης της Τουρκικής Αστυνομίας, γεγονός για το οποίο δεν πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία! Ως εδώ τα πράγματα έχουν καλώς και είναι ευκόλως κατανοητά!

Όμως ο τότε Υπουργός Εσωτερικών, δηλαδή ο πολιτικός προϊστάμενος των Σωμάτων Ασφαλείας, πληροφορήθηκε την σύλληψη του υιού του από τις Ειδήσεις της Τηλεόρασης! Ο Γενικός Διευθυντής Ασφαλείας της Τουρκίας δεν ενημέρωσε τον Προϊστάμενό του Υπουργό, διότι ούτε ο ίδιος είχε ενημερωθεί σχετικά από τον Γενικό Διευθυντή Ασφαλείας της Κωνσταντινούπολης!!

Ο λόγος της μη ενημερώσεως από τον χειριζόμενο την υπόθεση Γενικό Διευθυντή Ασφαλείας της Κωνσταντινούπολης ήταν η «διασφάλιση του απορρήτου της επιχειρήσεως» και η «πρόληψη διαρροών»!!!

Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό ούτε ο χειριζόμενος την υπόθεση αυτή Εισαγγελεύς έκρινε σκόπιμο να ενημερώσει την Προϊσταμένη του Εισαγγελική Αρχή.

Ως προς την υποχρέωση του χειριζομένου την υπόθεση Εισαγγελέως να ενημερώσει τον Προϊστάμενό του, που είναι ο Γενικός Εισαγγελεύς του Δικαστηρίου της ευρύτερης εδαφικής δικαιοδοσίας, εντός των ορίων της οποίας διεπράχθη η αξιόποινη πράξη, υποστηρίζεται η άποψη στους εδώ νομικούς κύκλους ότι ,δεν είχε τέτοια υποχρέωση.

Το επιχείρημα αυτό συνάγεται από το γεγονός ότι, στο πλαίσιο λειτουργίας της «μιάς και αδιαίρετης» Εισαγγελικής Αρχής, ιεραρχικά ανώτερος εισαγγελικός λειτουργός δεν μπορεί να δώσει εντολή σε υφιστάμενό του εισαγγελέα να πράξει ή να μη πράξει κάτι. Η πράξη οιουδήποτε εισαγγελικού λειτουργού διενεργείται στο όνομα και για λογαριασμό της Εισαγγελικής Αρχής.

Ευλόγως γεννάται η απορία :«διαρροή προς ποία κατεύθυνση» ήθελαν να αποτρέψουν με αυτή την «μυστικοπάθεια»; Μήπως απέβλεπαν στην «μη- ενημέρωση» της πολιτικής ηγεσίας, δηλαδή της κυβερνήσεως, προκειμένου να συμβεί αυτό που τελικά συνέβη και έπληξε την αξιοπιστία της κυβερνήσεως εκθέτοντάς την ανεπανόρθωτα;

Επακολούθησαν ευρύτατης κλίμακας μεταθέσεις διευθυντών αστυνομίας, εισαγγελέων και δικαστών.

Προφανής είναι η επιδίωξη της κυβερνήσεως να θέσει υπό τον έλεγχό της την αστυνομία, τις διωκτικές αρχές που είναι η Εισαγγελία, και τους δικαστές.

Ο νέος Νόμος για την σύνθεση και τις αρμοδιότητες του Ανωτάτου Συμβουλίου Δικαστών και Εισαγγελέων ενισχύει αυτή την πεποίθηση.

Η συνέχεια είναι ένα πραγματικό τσουνάμι αποκαλύψεως ηχητικών καταγραφών συνομιλιών υπουργών με τους υιούς τους, του ιδίου του πρωθυπουργού με τους υπουργούς του για κρίσιμα θέματα και με τον υιό του, του διαβιούντος στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ τούρκου μουσουλμάνου θρησκευτικού λειτουργού (χότζα) Φετχουλλάχ Γκιουλέν, συνομιλιών του πρωθυπουργού και υπουργών που έγιναν από το «μαύρο» τηλέφωνο- το αντίστοιχο «πορτοκαλί» τηλέφωνο των Ελλήνων κυβερνητικών αξιωματούχων- ακόμα και από το κινητό τηλέφωνο του Πρωθυπουργού, το οποίο εκπέμπει κρυπτογραφημένα σήματα!

Μάλιστα υπάρχει και ένα τριψήφιο τηλεφωνικό κέντρο, όπου κανείς ακούει κασέτες υποκλοπής τηλεφωνικών συνδιαλέξεων όλων, του πρωθυπουργού, του Φετχουλλάχ Γκιουλέν και άλλων. Διατίθεται ευρεία επιλογή μαγνητοφωνηθεισών τηλεφωνικών συνομιλιών. Διαλέγετε και παίρνετε ή μάλλον ακούτε!

Αποκαλύφθηκε και «κοριός» στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι δύο (2) εκθέσεις εμπειρογνωμόνων «έκριναν» ότι δεν υπήρχε «κοριός»!

Συνεχιζομένων των διαρροών πολύ εμπιστευτικών συνομιλιών του Πρωθυπουργού με συνεργάτες του πολύ στενού του κύκλου, νεώτερη εμπεριστατωμένη έρευνα εντόπισε τον «κοριό», μία συσκευή της πλέον προηγμένης τεχνολογίας, που είχε τοποθετηθεί πριν από την σύνταξη των δύο πορισμάτων των εμπειρογνωμόνων που «βεβαίωναν» την ανυπαρξία «κοριού»!!

Για όσους γνωρίζουν το επίπεδο και την σοβαρότητα των μέτρων ασφαλείας που λαμβάνονται εδώ στην Τουρκία, πραγματικά εκπλήσσεται κανείς πως είναι δυνατόν να μπήκε κανείς στα ενδότερα του γραφείου του πρωθυπουργού, να τοποθέτησε των «κοριό» και να βγήκε ανενόχλητος και περνώντας απαρατήρητος, αν δεν υπήρχε «έσωθεν κάλυψη».

Ακολούθως απομακρύνθηκαν τέσσερα (4) στελέχη της Προσωπικής Ασφάλειας του Πρωθυπουργού ως ύποπτα για την τοποθέτηση του «κοριού» και την… απόκρυψη της υπάρξεως και λειτουργίας αυτού.

Αποκορύφωμα αυτών των όντως συγκλονιστικών αποκαλύψεων υποκλοπής τηλεφωνικών συνδιαλέξεων είναι η αποκάλυψη του γεγονότος ότι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών της Τουρκίας, η γνωστή ΜΙΤ, «παρακολουθούσε» την Στρατοχωροφυλακή (jandarma) της Τουρκίας και η Στρατοχωροφυλακή «παρακολουθούσε» την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΜΙΤ) της Τουρκίας.

Σημειωτέον ότι εδώ στην Τουρκία , κατά το πρότυπο της γαλλικής “gendarmerie” υπάρχει η Στρατοχωροφυλακή που είναι ένα ιδιαίτερο «στρατιωτικό» σώμα (εσωτερικής) δημόσιας ασφάλειας με την δική του ιεραρχία. Άλλωςτε η συγκρότηση της διοικήσεως του τουρκικού κράτους έγινε κατά το πρότυπο της γαλλικής διοικήσεως.

Παραμένει άγνωστο α) ποιός άρχισε πρώτος την «παρακολούθηση» και β) εάν αυτή η «αλληλοπαρακολούθηση» γινόταν εν γνώσει του Πρωθυπουργού και των αρμοδίων καθύλην υπουργών, δηλαδή των Υπουργών Εσωτερικών και Εθνικής Άμυνας.

Εκείνο που εκπλήσσει δεν είναι η ύπαρξη διαφθοράς, ούτε το μέγεθος αυτής! Όπως η «αμαρτία» είναι σύμφυτη με την ανθρώπινη φύση, έτσι και η διαφθορά ως μία «έκφανση αμαρτίας» είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη φύση.

Έχει πλέον «διαχυθεί» στην ανθρώπινη κοινωνία, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ρύπανση των θαλασσών.

Αυτό που αφήνει άναυδο ακόμα και έναν έμπειρο αναλυτή και μελετητή είναι η τέλεια μεθοδικότης, η αρτιότης και αποτελεσματικότης του κυκλώματος παγιδεύσεως και παρακολουθήσεως ενός ολόκληρου κρατικού μηχανισμού. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι το έργο μιας μόνο οργάνωσης, όπως η «Αδελφότης» του Χότζα Φετχουλλάχ Γκιουλέν, ή υπηρεσίας.

Απαιτείται υψίστης στάθμης τεχνολογία και τεχνογνωσία. Η δυνατότης απεριόριστης διεισδύσεως- το μάτι ενός «Μεγάλου Αδελφού» ή ενός «Κρυφού Δυνάστη» που μπορεί να δει τα πάντα και το αυτί του που όλα τα ακούει- είναι το «αξιοθαύμαστο» προϊόν αυτής της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, ασφαλώς προς «όφελος» των κατόχων αυτής.

Τα τεκταινόμενα στην Τουρκία πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο προσεκτικής παρατηρήσεως και αναλύσεως. Παρόμοια περιστατικά έχουν συμβεί κατά το παρελθόν και αλλού. Το βέβαιο είναι ότι θα συμβούν και σε άλλους αλλού, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί σκόπιμο!

Του Δρ. Βύρωνος Ματαράγκα
Διεθνολόγου