Το υπουργείο Οικονομικών ως γνωστόν προσπαθεί με κάθε τρόπο να αντλήσει χρήματα από όλους τους κλάδους. Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο έδειξε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά αυτοκινήτου από την οποία προσδοκούσε να αυξήσει τα δημοσιονομικά έσοδα. Ομως παρά την επιβολή Φόρου Πολυτελείας αλλά και την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ τα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου συνεχώς μειώνονται! Ο λόγος δεν είναι μόνο η ύφεση.

Κάποιες εισαγωγικές εταιρείες κατάφεραν να αναπροσαρμόσουν έγκαιρα τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους προς τα κάτω βέβαια ώστε τα ΙΧ που εισάγουν στη χώρα μας να μην υπόκεινται σε Φόρο Πολυτελείας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί κάποιο πολυτελές μοντέλο με τιμή λιανικής 52.000 ευρώ το οποίο “καταφέρνει” να γλιτώνει το Φόρο Πολυτελείας καθώς η εργοστασιακή του αξία κυμαίνεται κάτω από τις 20.000 ευρώ και ειδικότερα στις 18.600 ευρώ! Βέβαια ο πελάτης σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να μάθει την πραγματική αξία του αυτοκινήτου καθώς στην “αναλυτική” προσφορά των μοντέλων ως βασική αξία οχήματος (προ φόρων) αναγράφεται 34.872 ευρώ, χωρίς όμως πουθενά να υπάρχει η επιβάρυνση για το Φόρο Πολυτελείας όπως θα έπρεπε...

Ενα άλλο παράδειγμα τρανταχτό παράδειγμα αφορά σε υπερπολυτελές όχημα με κινητήρα 3,5 λίτρων του οποίου η αξία λιανικής κυμαίνεται πάνω από τις 68.000 ευρώ και βέβαια ούτε αυτό υπόκειται σε Φόρο Πολυτελείας.

Ο λόγος είναι απλός καθώς η εργοστασιακή του αξία είναι χαμηλότερη από τις 20.000 ευρώ και ειδικότερα στα 19.700 ευρώ οπότε και δεν καταβάλλει τον εν λόγο φόρο. Οι καταναλωτές ωστόσο βλέπουν ως τιμή προ φόρων όχι την εργοστασιακή του αξία αλλά το ποσό των 47.500 ευρώ...

Βέβαια το παράλογο στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως αν κάποιος εισάγει από άλλο κράτος μέλος το ίδιο ακριβώς μοντέλο το οποίο όμως έχει κυκλοφορήσει για ένα χρόνο στο εξωτερικό θα πρέπει να καταβάλλει Φόρο Πολυτελείας με αποτέλεσμα το εισαγόμενο μεταχειρισμένο να στοιχίζει ακριβότερα από ότι το αντίστοιχο καινούριο κατά πολλές χιλιάδες ευρώ!

Από την άλλη μεριά βέβαια το κράτος από τις χαμηλές εργοστασιακές αξίες χάνει πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ είναι πλέον απαγορευτικές...

Το εν λόγο ζήτημα έχει αναστατώσει εισαγωγείς αλλά και εμπόρους καθώς οι μεν πρώτοι κάνουν λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό αφού ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων κατασκευαστών καταβάλλουν το Φόρο Πολυτελείας ενώ από την άλλη μεριά οι ανεξάρτητοι έμποροι που εισάγουν μεταχειρισμένα από το εξωτερικό πλέον δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν καμία συναλλαγή αφού το εισαγόμενο ελαφρώς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο στοιχίζει ακριβότερα από το αντίστοιχο καινούριο!

imerisia.gr