Ο κρητικός αμπελώνας, οι μοναδικές στον κόσμο ποικιλίες του παραδοσιακού μας κρασιού και η δυναμική του οινοτουρισμού ήταν οι «πρωταγωνιστές» της επιτυχημένης Έκθεσης «Οινοτικά 2014» που οργάνωσε το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης. Παράλληλα αναδείχθηκε το ενδιαφέρον να υπάρξει «πάντρεμα» των προϊόντων του αμπελιού με τον τουρισμό και την αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών στα οινοποιεία ενισχύοντας έτσι και τον οινοποιητικό τουρισμό. 

Μάλιστα πρόσφατα, και εκτός Κρήτης, στο Βερολίνο, οι οινοποιοί του νησιού μας, διακρίθηκαν με την παρουσία τους προβάλλοντας τα ελληνικά κρασιά και την γαστρονομία στο ενιαίο περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης στην κορυφαία τουριστική έκθεση.

Ο τουριστικός επιχειρηματίας, πρόεδρος της Deltanet Travel Μιχάλης Βαμιεδάκης που επισκέφτηκε την επιτυχημένη έκθεση «Οινοτικά 2014» είχε την ευκαιρία να μιλήσει τόσο με τον πρόεδρο του Δικτύου Οινοποιών Κρήτης Νίκο Μηλιαράκη όσο και με άλλους οινοποιούς και να ανταλλάξει απόψεις και ιδέες για τις προσπάθειες που καταβάλει το Δίκτυο για την προώθηση και προβολή των προϊόντων του κρητικού αμπελώνα. 

Συγκεκριμένα, ενημερώθηκε και συζήτησε μαζί τους θέματα που, μεταξύ άλλων, αφορούν στα οινοποιεία της Κρήτης, τη λειτουργία και τις δυνατότητες που έχουν για την αύξηση της επισκεψιμότητας από τουρίστες, ξένους και Έλληνες, με την ανάπτυξη και προώθηση του οινοποιητικού τουρισμού στο νησί ενώ, παράλληλα, προωθείται και η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού, γευσιγνωσίας της φημισμένης Κρητικής κουζίνας. 

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαμιεδάκης, «η Έκθεση «Οινοτικά» αποτελεί πλέον θεσμό για την Κρήτη που αναμφισβήτητα προάγει τόσο την παράδοση όσο και τον πολιτισμό της. Το κρασί και κατ’ επέκταση τα κρητικά πιστοποιημένα προϊόντα, υψηλής ποιότητας, με το brand name «ΚΡΗΤΗ» αποτελούν «διαβατήριο» κορυφαίας προβολής για το νησί μας και εμείς που έχουμε άμεση σχέση με το τουριστικό προϊόν, συμμετέχουμε στις δράσεις διασύνδεσης μεταξύ του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, τον πολιτισμό που προωθεί η Περιφέρεια Κρήτης. 

Η λογική του δικτύου παραγωγών παράλληλα, που πρώτοι εφάρμοσαν οι οινοποιοί πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες ομάδες παραγωγών. Συνεργίες από παραγωγούς που διατηρούν την επιχειρηματική αυτοτέλεια τους, αλλά προχωρούν σε ενοποιημένη προβολή και δίκτυο διανομής, αποτελούν μονόδρομο για δράσεις εξωστρέφειας και για περεταίρω υποστήριξη του πρωτογενή τομέα από τον τουρισμό».

Φωτο: Από αριστερά, ο κ. Μιχ. Βαμιεδάκης και ο κ. Ν. Μηλιαράκης στην Έκθεση «Οινοτικά 2014».