Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014: Από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, με αριθμό πτήσης MH370 και μεταφέροντας 239 επιβαίνοντες, αναχωρεί για το Πεκίνο το Boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών (Malaysia Airlines) που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως το εξαφανισμένο αεροσκάφος, καθώς τα ίχνη του αγνοούνται ακόμη, συνθέτοντας μία υπόθεση - θρίλερ, ενδεχομένως το μεγαλύτερο μυστήριο στη σύγχρονη ιστορία της αεροπορίας.

Οι αρχές της Μαλαισίας που εστιάζουν την προσοχή τους στο ενδεχόμενο αεροπειρατείας και της σκόπιμης αλλαγής πορείας του αεροσκάφους, τις τελευταίες ημέρες, έχουν δώσει στη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με το τι συνέβη στο διάστημα από τη στιγμή απογείωσης του αεροσκάφους και λίγες ώρες μετά. Ιδού, λεπτό προς λεπτό, το τι εκτυλίχθηκε (σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας και σύμφωνα και με το CNBC):

12:41 π.μ. (τοπική ώρα): Το Boeing 777 απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Κουάλα Μουμπούρ με 227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος, με κατεύθυνση προς το Πεκίνο.

01:07 π.μ.: Η τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.

Το σύστημα, αργότερα, σταμάτησε να λειτουργεί. Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από την αεροπορική εταιρεία, μπορεί να έγινε πριν ή μετά την τελευταία προφορική επικοινωνία από το πλήρωμα.

01:19 π.μ.: Εστάλησαν οι τελευταίες λέξεις από το πιλοτήριο του Boeing 777 προς τον πύργο ελέγχου. Το μήνυμα «Ολα καλά, καληνύχτα» εστάλη, σύμφωνα με τη Malaysia Airlines, από τον συγκυβερνήτη της πτήσης MH370, τον 27χρονο Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.

01:21 π.μ.: Ο αναμεταδότης σταμάτησε να λειτουργεί. Αυτή ήταν και η στιγμή που το αεροπλάνο είχε ως στόχο να κάνει check-in με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο Βιετνάμ, σύμφωνα με τις αρχές του Βιετνάμ. Ποτέ δεν το έκανε.

Επίσης, την ώρα εκείνη, καταγράφεται και το τελευταίο επιβεβαιωμένο στίγμα της πτήσης MH370 που ήταν στα 35.000 πόδια, περίπου 144 χιλιόμετρα στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ και κοντά στο σημείο διέλευσης Ιγκάρι.

02:15 π.μ.: Σύμφωνα με τα δεδομένα από το στρατιωτικό ραντάρ, το αεροσκάφος κατευθύνθηκε νότια του νησιού Πουκέτ της Ταϊλάνδης - εκατοντάδες μίλια εκτός πορείας - και εντοπίστηκε για τελευταία φορά να κατευθύνεται βορειοδυτικά ακολουθώντας μία πορεία πάνω από τα Νησιά Ανταμάν που χρησιμοποιείται από πτήσεις με προορισμό την Ευρώπη.

06:30 π.μ.: Η πτήση 370 επρόκειτο να προσγειωθεί στο Πεκίνο.

08:11 π.μ.: Δορυφόρος της βρετανικής εταιρείας Inmarsat και σε τροχιά πάνω από 22.000 μίλια πάνω από τη γη, κάνει την τελευταία σύνδεσή του με το αεροσκάφος.

Χρησιμοποιώντας τη γωνία του δορυφόρου, οι ερευνητές σχεδίασαν δύο τεράστια τόξα και εκτιμάται ότι το αεροσκάφος ήταν κατά μήκος ενός από αυτά τα τόξα. Το ένα από τα τόξα εκτείνεται από την ορεινή Κεντρική Ασία έως τη Βόρεια Ταϊλάνδη, ενώ το δεύτερο από την Ινδονησία φτάνει έως τις τεράστιες νότιες εκτάσεις του Ινδικού Ωκεανού.

Σημειώνεται πως με αναβαθμίσεις το σύστημα μπορεί να ορίσει τη θέση ακριβώς, το υψόμετρο και την ταχύτητα των δεδομένων από το αεροσκάφος, αλλά η πτήση 370 δεν ήταν εξοπλισμένη έτσι ώστε να μεταδίδει αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα με τη «The Wall Street Journal».

newmoney.gr