Με κινητοποιήσεις προειδοποιεί η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αν τελικά ψηφιστεί η διάταξη που περιλαμβάνεται στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου για τον θαλάσσιο τουρισμό και προβλέπει την θεσμοθέτηση των «πλοίων ασφαλείας».

Η ομοσπονδία εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της και προειδοποιεί ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αποδεχτεί απεργοσπαστικούς μηχανισμούς.

Απο την άλλη πλευρά, η θεσμοθέτηση πλοίου "ασφαλείας" αποτελεί πάγιο αίτημα των αγροτών στα νησιά και ειδικά της Κρήτης. 

Υπενθυμίζεται πως ειδικά οι παραγωγοί πρώιμων κηπευτικών της Κρήτης, έχουν έρθει πολλές φορές αντιμέτωποι με την οικονομική καταστροφή, όταν - στην διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων της ΠΝΟ - τα κηπευτικά μένουν στα φορτηγά των λιμανιών του Ηρακλείου και της Σούδας.

Μάλιστα η καταστροφή τνω παραγωγών είναι ολοκληρωτική όταν - λόγω των καθυστερήσεων - ακυρώνονται και συμβόλαια με αγορές χωρών της Ευρώπης, ενώ γνωστά είναι και τα επεισόδια ή έστω οι εντάσεις που έχουν σημειωθεί στα λιμάνια.

Για τον λόγο αυτό, σε κάθε απεργία της ΠΝΟ, οι αγρότες της Κρήτης τονίζουν πως βρίσκονται στο πλευρό των απεργών ναυτεργατών, αλλά για να μην καταστραφούν οι ίδιοι, πρέπει πάση θυσία να βρεθεί τρόπος έκτακτης δρομολόγησης πλοίου προκειμένου να μεταφέρονται τα φορτηγά με τα κηπευτικά στις αγορές.

Να σημειωθεί πως - σχεδόν κάθε χρόνο - η ΠΝΟ προκηρύσσει απεργιακές κινητοποιήσεις στην χρονική περίοδο πριν το Πάσχα, που είναι και η πλέον κρίσιμη περίοδος για τους παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών της Κρήτης.

'Οπως ήδη έχει δημοσιεύσει το Flashnews.gr (δείτε εδώ) η διάταξη του νομοσχεδίου που έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και την Πέμπτη πρόκειται να τεθεί σε πρώτη ανάγνωση πριν την ακρόαση των φορέων, αναφέρει: «για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών για λόγους οι οποίο δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας».

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο σκοπός της συγκεκριμένης διάταξης δεν είναι απεργοσπαστικός, αλλά να καλύψει τις επείγουσες ανάγκες των νησιωτών που μπορεί να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο, όπως τα φυσικά φαινόμενα, ή διακοπή των δρομολογίων από εταιρείες λόγω έλλειψης ρευστότητας. Πρόσθεσαν ότι αρμόδιο για την εφαρμογή της σχετικής ρύθμισης θα είναι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι στην ακρόαση των φορέων που θα γίνει στη Βουλή για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ο υπουργός δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε επαναδιατύπωση της συγκεκριμένης διάταξης.

Στελέχη της διοίκησης της ΠΝΟ ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η πολιτεία θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις επείγουσες ανάγκες των νησιωτών με άλλους τρόπους, όπως πλοία του στρατού ή και αεροπλάνα, αλλά όχι να δρομολογεί πλοίο στη διάρκεια απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών.