Μπορεί να μοιάζει με ποδοπατημένη Corvette, ο σχεδιασμός του είναι όμως ριζοσπαστικός, καθώς αυξάνει την αεροδυναμική και μειώνει δραστικά την κατανάλωση καυσίμου.

Η αποδοτικότητα και η οικονομία μετράνε εξάλλου πολύ όταν έχεις να διαχειριστείς τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο φορτηγών του κόσμου!

Γι' αυτό και η αμερικανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Walmart μπήκε στο σχεδιαστήριο για να αναπτύξει καινοτόμες φόρμες για τα φορτηγά της, που θα της επιτρέψουν να κινείται γρηγορότερα και οικονομικότερα.

Και το όνομα αυτού, «WAVE» (Walmart Advanced Vehicle Experience), ένα κονσεπτικό φορτηγό που δείχνει αγέρωχα το μέλλον των μεταφορών, σε μια ιδανική συνεργασία της Walmart με τις Peterbilt, Great Dane Trailers και Capstone Turbine.



Και μπορεί η καμπίνα να μοιάζει με νταλίκα που ποδοπάτησε μια Corvette, το χαμηλό προφίλ του WAVE είναι υπεύθυνο ωστόσο για 20% περισσότερη αεροδυναμική από τα υπάρχοντα φορτηγά. Και βέβαια έχουμε μπροστά μας την πρώτη ρυμουλκούμενη καρότσα από ανθρακονήματα του κόσμου! Και παρά το αστρονομικό νούμερο των 16 μέτρων της, η καρότσα εξοικονομεί 1.800 κιλά συνολικού βάρους!



Στο εσωτερικό, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο της καμπίνας, σε στιλ Formula 1, και περιστοιχίζεται από κέντρα ελέγχου με οθόνες LCD. Και βέβαια στο πίσω μέρος της φιλοξενείται πλήρως λειτουργικό υπνοδωμάτιο.



Η κίνηση γίνεται μέσω εξελιγμένης τουρμπίνας και υβριδικού συνόλου ηλεκτρικού μοτέρ-μπαταρίας, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να μπορεί να κάψει πετρέλαιο, φυσικό αέριο και βιοντίζελ.



Για την εξοικονόμηση καυσίμου δεν έχει γίνει ακόμα λόγος, αλλά ακόμα και το κέρδος από την αναβαθμισμένη αεροδυναμική μπορεί να είναι τεράστιο για τη Walmart, την αλυσίδα με τα 6.000 φορτηγά! Κάθε γαλόνι καυσίμου που γλιτώνει λοιπόν μπορεί να έχει κολοσσιαία επίπτωση στην οικονομία.



Τα πραγματικά νούμερα δεν έχουν βέβαια ακόμα σημασία, καθώς το «θωρηκτό» είναι για την ώρα σε στάδιο πρωτοτύπου. «Μπορεί να μην καταφέρει ποτέ να βγει στον δρόμο», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού Walmart, Doug McMillon, «θα μας επιτρέψει όμως να δοκιμάσουμε νέες τεχνολογίες και νέες προσεγγίσεις».



Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι εξάλλου ένας εξαιρετικά νευραλγικός τομέας στις σύγχρονες επιχειρήσεις και η Walmart το έχει καταλάβει καλά αυτό...

















newsbeast.gr