Φορείς και εργαζόμενοι συντονίζονται και ενώνουν τις φωνές τους προκειμένου να αποτρέψουν τη διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων "Ι. Δασκαλογιάννης".

Ως εκ τούτου σήμερα το μεσημέρι στις 12:00 φορείς, εργαζόμενοι αλλά και απλός κόσμος, βρέθηκαν στο Εργατικό Κέντρο Χανίων προκειμένου να ενημερωθούν αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις. Την ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις - με στοιχεία που πρώτη φορά ακούστηκαν - έκανε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κος Βασίλης Αλεβιζόπουλος.



Κοινός τόπος των συμμετεχόντων υπήρξε η ανατροπή του σχεδίου εκποίησης του αεροδρομίου Χανίων. Ένας αγώνας που ξεκίνησε από τα Χανιά στις 27/02/2014 και έγινε το παράδειγμα για να ακολουθήσουν κινητοποιήσεις σε όλα τα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια.

Ο κ Αλεβιζόπουλος δήλωσε ότι στο πλαίσιο των δράσεων για να μην ιδιωτικοποιηθούν ελληνικά αεροδρόμια , "η ΟΣΥΠΑ θα προσφύγει με όλα τα νόμιμα μέσα στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια. Δεν ήταν στην υποχρέωση της χώρας να δοθούν τα 39 αεροδρόμια στο ΤΑΙΠΕΔ. Τα αεροδρόμια είναι στο σκληρό πυρήνα του δημόσιου τομέα άρα παράτυπα τα χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ" συμπλήρωσε ο κος Αλεβιζόπουλος.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα έσοδα των πέντε βασικών αεροδρομίων που περιλαμβάνονται στη λίστα προς ιδιωτικοποίηση, τα οποία αποτελούν και τον οικονομικό αιμοδότη των υπόλοιπων της χώρας, κυρίως των μικρών.

Εξήγησε δε πως, αν αυτά τα πέντε περάσουν στα χέρια ιδιώτη, τότε τα μικρά αεροδρόμια της Ελλάδας θα βάλουν λουκέτο.



Πάντως είναι γνωστό πλέον ότι εμπόδιο στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων φαίνεται ότι προκύπτει μέσω… Ευρώπης. Η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων παραβιάζει, όπως όλα δείχνουν, τους κανόνες περί ανταγωνισμού των διαρθρωτικών ταμείων της Ε.Ε. Έτσι, αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, όχι μόνο θα υπάρξει εμπλοκή, αλλά και θα πρέπει να επιστραφούν εκατομμύρια ευρώ!

Κι αυτό γιατί το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη την περίοδο της ιδιωτικοποίησης, και μάλιστα είναι ένα έργο το οποίο υλοποιείται με κοινοτικούς πόρους.

Σύμφωνα με τον κανονισμό υφίσταται σοβαρό ζήτημα για έργα δημοσίου συμφέροντος που χρηματοδοτούνται από την κοινότητα με σημαντικό ποσοστό επιδότησης.

Στην περίπτωση του αεροδρομίου Χανίων υπάρχει 100% κοινοτική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, μέσα μάλιστα στην περίοδο που εκτελείται επενδυτικό έργο με κοινοτικές πιστώσεις, αντίκειται στους κανόνες περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων που προβλέπονται στις γενικές διατάξεις και τους κανόνες των διαρθρωτικών ταμείων, που σημειώσαμε παραπάνω.

Όπως λοιπόν καθίσταται σαφές στον κανονισμό, αν επιχειρήσεις ή υποδομές περάσουν σε ιδιώτες, τότε θα πρέπει να επιστραφεί και η διαφορά χρηματοδότησης που έλαβαν ως έργα δημοσίου συμφέροντος.

Έτσι, μπορούν οι Ευρωπαίοι εταίροι μας να απαιτήσουν την επιστροφή του ποσού των περίπου 110 εκατ. ευρώ ή ακόμη ενός μεγάλου μέρους του, αφού θεωρείται ως «δημόσια επιχείρηση ή φορέας που έλαβε κοινοτική χρηματοδότηση για την υλοποίηση επένδυσης».

Βάσει του κανονισμού θα πρέπει σε έργα που εκτελέστηκαν ή εκτελούνται, όπως αυτό της επέκτασης, να μην αλλάξει ο χαρακτήρας της υποδομής για τουλάχιστον πέντε χρόνια, που πρακτικά σημαίνει πως θα πρέπει να επιστραφεί στα κοινοτικά ταμεία η διαφορά για την περίοδο που η επένδυση ήταν δημοσίου συμφέροντος.

Στη συνάντηση αυτή έδωσαν το παρόν μεταξυ άλλων ο αντιπεριφερερειάρχης Χανίων  Απόστολος Βουλγαράκης, ο αντιδήμαρχος Χανίων Νίκος Ξυνίδης, ο Δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης και άλλοι εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων οι οποίοι δήλωσαν ότι παραμένουν στις επάλξεις για τη συνέχιση του κοινού τους αγώνα.