Η αλήθεια είναι πως πάντα υποσχόμαστε στον εαυτό μας ότι θα προσέχουμε τη διατροφή μας και θα χάσουμε αυτά τα περιττά κιλά που τόσο μας βασανίζουν. Το θέμα είναι όμως ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα ξεχνάμε αυτή την υπόσχεση και υποκύπτουμε σε κάθε είδους διατροφικό πειρασμό. Το αποτέλεσμα αυτής της αδυναμίας μας είναι να έρχεται η άνοιξη και να μας πιάνει υστερία με το βάρος μας .

Έτσι ψάχνουμε απεγνωσμένα τη δίαιτα που θα κάνει θαύματα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να κάνουμε σημαντικά λάθη που πολύ συχνά έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα στο σώμα μας. Ποια είναι όμως τα πιο συχνά σφάλματα στα οποία θα πέσουμε πανω στην απελπισία μας;

1. Εμπιστευόμαστε τις λεγόμενες crash diets. Πρόκειται για δίαιτες οι οποίες περιλαμβάνουν πολύ λίγες θερμίδες και έτσι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι άμεσα αλλά δυστυχώς δεν διαρκούν. Με αυτόν τον τρόπο στην ουσία ¨κοιμίζουμε” τον μεταβολισμό μας και έτσι όταν επανέλθουμε στην κανονική μας διατροφή, παίρνουμε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα κιλά που νομίζαμε πως είχαμε ξεφορτωθεί για πάντα.

2. Παραλείπουμε το πρωινό. Σίγουρα μειώνουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε, αλλά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εντείνουμε το αίσθημα της πείνας για το υπόλοιπο της μέρας. Αυτό σημαίνει πως είτε θα “τσιμπολογάμε” από ‘δω και από ‘κει στο γραφείο, είτε θα φάμε ένα μεσημεριανό μεγαλύτερο απ΄ότι θα έπρεπε.

3. Παραλείπουμε τα μικρά γεύματα. Κι όμως το κλειδί σε μια επιτυχημένη δίαιτα είναι οι μικρές μερίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι μειώνουμε το αίσθημα της πείνας και έχουμε πιο γρήγορα αποτελέσματα.

4. Τρώμε πολλά προϊόντα χαμηλών λιπαρών. Το ότι ενα σνακ είναι φτωχό σε λιπαρά, δε σημαίνει ότι είναι φτωχό και σε θερμίδες.

5. Πίνουμε ποτά πλούσια σε θερμίδες. Όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν είναι μόνο η τροφή που μας παχαίνει αλλά και τα ποτά που θα πιούμε. Υπάρχουν χυμοί για παράδειγμα, που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και άρα δεν βοηθούν στον στόχο μας.

6. Πίνουμε λίγο νερό. Στην πραγματικότητα θα έπρεπε να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο γιατί όταν ο οργανισμός μας αφυδατώνεται, ο μεταβολισμός μας επιβραδύνεται, άρα το αποτέλεσμα που τελικά πετυχαίνουμε είναι το ακριβώς αντίθετο.

7. Αποφεύγουμε τα γαλακτοκομικά. Παρόλο που σε πολλές δίαιτες το γάλα ή το τυρί είναι απαγορευτικές τροφές, πρόσφατες έρευνες έχουν αποδείξει πως όταν προσλαμβάνουμε μεγάλες ποσότητες ασβεστίου, ο μεταβολισμός μας λειτουργεί πολύ καλύτερα.

8. Ζυγιζόμαστε κάθε μέρα. Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος για τον απλούστατο λόγο του ότι αν η δίαιτα είναι σωστή θα έχει αποτελέσματα σταδιακά και όχι από την πρώτη κιόλας μέρα. Αν ζυγιζόμαστε κάθε τρεις και λίγο είναι σίγουρο πως η απογοήτευση αργά ή γρήγορα θα μας κάνει να παρατήσουμε την προσπάθεια.

9. Θέτουμε στόχους που δεν είναι ρεαλιστικοί. Το να θέλουμε να χάσουμε 15 κιλά σε μια εβδομάδα είναι πρακτικά αδύνατο, έτσι αν χάσουμε 5 νιώθουμε απογοήτευση και αυτό λειτουργεί ανασταλτικά.

10. Δεν γυμναζόμαστε. Όταν ζούμε μια καθιστική ζωή, στηρίζουμε την απώλεια βάρους αποκλειστικά και μόνο στη δίαιτά μας. Αυτό είναι λάθος και φυσικά κάνει και την προσπάθειά μας πολύ πιο δύσκολη. Μια συστηματική άσκηση σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή, μπορούν να κάνουν θαύματα αλλά και να βοηθήσουν στο να διατηρήσουμε τη σιλουέτα που ονειρευόμαστε.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως καμία δίαιτα που βρήκαμε στο διαδίκτυο ή μας έδωσε κάποιος φίλος, δεν έχει εγγυημένα αποτελέσματα. Ο καλύτερος τρόπος για να χάσουμε βάρος είναι με τη βοήθεια ενός ειδικού και φυσικά πάντα με μέτρο.

instyle.gr