Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοϊας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή το βράδυ της Τρίτης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ενημερώνοντας πως «ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση».

Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής -το οποίο ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ- ο υπουργός αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας ότι το πρωί της Τετάρτης θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος.

Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο λιμάνι του Πειραιά.

Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις».

Εξήγησε πως για τον λόγο ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να γίνονται επιστρατεύσεις προτείνει την ρύθμιση του πλοίου ασφαλείας εξασφαλίζοντας έτσι το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνίας και περιφρουρώντας το δικαίωμα της απεργίας.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα επιφέρει την Τετάρτη -οπότε και ολοκληρώνεται η ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή- βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα.

Μάλιστα εκτίμησε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας.

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός.

Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες.

«Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν «στείρα άρνηση».

in.gr