Είμαστε πια στην καρδιά της άνοιξης, η μέρα μεγαλώνει, το θερμόμετρο ανεβαίνει μαζί με τη διάθεση μας και είναι η καταλληλότερη περίοδος να αλλάξουν και οι διατροφικές μας συνήθειες. Ήρθε ο καιρός να ξεφορτωθούμε τις κακές συνήθειες του χειμώνα και να βελτιώσουμε τη διατροφή μας. Τα παραπάνω μας επισημαίνει η διαιτολόγος – διατροφολόγος Αστερία Σταματάκη Διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής ,Μsc στην Κλινική διατροφή, προσθέτοντας πως:

«Η άνοιξη είναι η καταλληλότερη περίοδος για να αυξήσουμε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών καθώς νόστιμα αλλά και ταυτόχρονα θρεπτικά τρόφιμα όπως σπαράγγια, φράουλες κ.α. έρχονται στο πιάτο μας και σπάνε τη μονοτονία του χειμώνα . Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά και σε φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν από τη λειτουργία του εντέρου μέχρι το αδυνάτισμα. Καλό θα ήταν να επιλέγετε να καταναλώνετε πάντα φρούτα και λαχανικά εποχής και να αποφεύγετε τα «τέλεια» τρόφιμα που είναι ιδανικά για φωτογράφιση π.χ. τις τεράστιες , λαμπερές αλλά χωρίς άρωμα φράουλες».

«Ένα επίσης θετικό στοιχείο» σημειώνει η κ. Σταματάκη, «είναι ότι η άνοδος της θερμοκρασίας μας απομακρύνει από την επιθυμία για κατανάλωση λιπαρών και παχυντικών τροφών. Μια πλούσια σαλάτα με ψητό ψάρι ή κοτόπουλο ή μια μερίδα αγκινάρες με λίγο τυράκι και 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης είναι καλές και νόστιμες επιλογές, οι οποίες θα βοηθήσουν καθώς το πώς θα εμφανιστούμε στην παραλία έχει αρχίσει να μας απασχολεί.

Από εδώ και πέρα, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και όσον αφορά την επαρκή ενυδάτωση μας. Η άνοδος της θερμοκρασίας πολλές φορές οδηγεί σε αυξημένη απώλεια υγρών και το σώμα μας απαιτεί την αναπλήρωση τους. Για αυτό λοιπόν, καταναλώστε νερό, τσάι και άλλα ροφήματα που να μην περιέχουν ζάχαρη».

Τέλος ασκηθείτε! Ο καιρός έφτιαξε και τίποτα δεν δικαιολογεί το άραγμα στον καναπέ. «Γραφτείτε στο γυμναστήριο, τρέξτε στο πάρκο της γειτονιάς ή αν είστε θαρραλέοι ξεκινήστε τα μπάνια. Η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας βοηθάει στην απώλεια βάρους, στην αύξηση της μυϊκής μάζας αλλά και στην προστασία του οργανισμού από διάφορα νοσήματα» καταλήγει η κ. Σταματάκη.

protothema.gr