Η αυτοκινητοβιομηχανία Renault έχει καταργήσει μέχρι στιγμής περίπου 2.500 θέσεις εργασίας στο πλαίσιο συμφωνίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των μονάδων της, που είχε συνάψει η διοίκησή της με γαλλικά συνδικάτα

Συνολικά 7.500 θέσεις εργασίας αναμένεται να καταργηθούν έως το 2016 και η επιχείρηση, που έχει ήδη κάνει το 1/3 εκ των περικοπών αυτών, οδεύει να επιτύχει τους στόχους της, ανέφερε η διοίκησή της.

«Έχουμε ολοκληρώσει περίπου το 1/3 του στόχου των συνολικά 7.500 θέσεων εργασίας που θα καταργηθούν βάσει του 3ετούς αυτού σχεδίου» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο επικεφαλής της διεύθυνσης προσωπικού της Renault, Ζαν Αγκιλόν, προσθέτοντας ότι με βάση αυτή τη συμφωνία θα εξοικονομηθούν περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε το 2013 να μην προβεί στο κλείσιμο εργοστασίων, με αντάλλαγμα την αύξηση των ωρών εργασίας, το «πάγωμα» των μισθολογικών αυξήσεων και την κατάργηση τουλάχιστον 7.500 θέσεων εργασίας έως το 2016. Η συμφωνία, στην οποία συμφώνησαν τα τρία από τα τέσσερα μεγάλα γαλλικά συνδικάτα που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους στην αυτοκινητοβιομηχανία, προέβλεπε την αύξηση της εγχώριας παραγωγής κατά περίπου το 1/3 (στα 710.000 οχήματα), πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, με στόχο να περιοριστεί το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων.

Η Renault ανακοίνωσε ότι η συμφωνία με τα συνδικάτα μείωσε το χάσμα του ωριαίου κόστους εργασίας μεταξύ των Γάλλων και των Ισπανών εργαζομένων της από το 2010.

«Είναι η πρώτη φορά που το γαλλικό ωρομίσθιο μειώθηκε, χάρη σε αυτή την συμφωνία», δήλωσε η Μαρί-Φρανσουά Νταμεσέν, επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρώπινων πόρων της συμμαχίας της Renault με την ιαπωνική Nissan.

Παρ’ όλα αυτά, το γαλλικό κόστος εργασίας συνεχίζει να είναι ένα «από τα υψηλότερα στα εργοστάσιά μας σε όλο τον κόσμο», δήλωσε η Νταμεσέν και πρόσθεσε ότι είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί αν η Renault θα επιδιώξει περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητας από τα συνδικάτα μετά τη λήξη της υπάρχουσας συμφωνίας.

zougla.gr