Τον περασμένο μήνα η Google με μια απλή ανακοίνωση στο μπλογκ της, ενημέρωνε τους χρήστες iOS 7 για την νέα αναβάθμιση στην εφαρμογή του Gmail.

Οι συσκευές της Apple που τρέχουν με iOS 7 θα έχουν την δυνατότητα ενός πλήρους background sync (συγχρονισμού στο παρασκήνιο) των εφαρμογών της Google που είναι εγκατεστημένες σε αυτές.

Δηλαδή συνδέοντας οι χρήστες την συσκευή τους με το e-mail τους, θα συνδέονται ταυτόχρονα όλες οι google apps, όπως το Maps, το Drive, το Youtube, το Chrome χωρίς να ζητείται άλλο login ή επιβεβαίωση κωδικού ενώ οι ενημερώσεις τους θα γίνονται αυτόματα.

Ακούγεται βολικό και είναι, αλλά όχι για μας, αλλά για την Google.

Για τα καταλάβουμε το λόγο πρέπει να ανατρέξουμε δύο χρόνια πίσω. Το 2012 η Google ανακοίνωσε μια ενιαία πολιτική προστασίας για 60 από τις εφαρμογές της, από το Gmail μέχρι το Google Docs και το Picasa.

Ο πραγματικός σκοπός δεν ήταν για να γίνει η ζωή των χρηστών πιο εύκολη αλλά για να απλοποιήσει την παρακολούθηση της η Google. Τι σημαίνει αυτό; Οι χρήστες συνδέονται με τον ίδιο λογαριασμό της Google σε όλες τις εφαρμογές και έτσι η εταιρεία θα μπορεί να συνδυάσει τις πληροφορίες τους από όλες τις εφαρμογές. Με λίγα λόγια θα μπορούν να τους παρακολουθούν ευκολότερα από κάθε άλλη φορά.

Οι ευρωπαϊκές αρχές ξεκίνησαν έρευνα πάνω στην νέα πολιτική προστασίας της εταιρείας, καθώς παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Δύο χρόνια αργότερα πολλές υποθέσεις έμειναν άλυτες, ενώ η Γαλλία και η Ισπανία επέβαλαν πρόστιμα στην Google ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ, ποσό που η εταιρεία κερδίζει σε λιγότερο χρόνο από όσο θα χρειαστεί κάποιος να διαβάσει αυτό το άρθρο. Οι έρευνες συνεχίζονται σε άλλες 4 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας.

Η πολιτική απορρήτου της εταιρείας έμεινε αμετάβλητη. Τα κέρδη της από διαφημίσεις αυξήθηκαν από 36,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011, στα 43,6 δισεκατομμύρια το 2012 και ξεπέρασαν τα 50 δις το 2013.

Παρόλα αυτά η ενοποίηση αυτή δεν έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για τον διαδικτυακό κολοσσό. Καθώς μπορεί κρατώντας συνδεδεμένο έναν χρήστη σε όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί να της δίνει πλήρη ενημέρωση για τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες του, ωστόσο προκύπτει ένα νέο πρόβλημα. Πώς η εταιρεία θα μετρήσει το μερίδιο των διαφημίσεων μέσα από τις εφαρμογές της.

Για παράδειγμα, μπορεί ένας χρήστης να είδε μια διαφήμιση στο Youtube στο κινητό του, να έψαξε το προϊόν χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του Amazon στο τάμπλετ του και στο τέλος να κάνει την αγορά μέσω του υπολογιστή του.

Εάν ο χρήστης δεν είναι συνδεδεμένος στο Youtube την πρώτη φορά που είδε την διαφήμιση, η εταιρεία δεν μπορεί να πει αν η αγορά ήταν αποτέλεσμα της διαφήμισης ή όχι και κυρίως δεν μπορεί να αποδείξει στις διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες ξοδεύουν περισσότερο από τον μισό προϋπολογισμό τους στην Google, αν τα χρήματά τους καλώς ξοδεύτηκαν. Επίσης δεν μπορεί να αποδείξει αν έχει προβάλει την ίδια διαφήμιση ξανά και ξανά σε έναν χρήστη με ή χωρίς αποτέλεσμα, πληροφορίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να στοχεύσουν καλύτερα τις διαφημίσεις τους.

Αυτό το πρόβλημα κυριαρχεί στο σύνολο της διαδικτυακής διαφημιστικής βιομηχανίας, αλλά λίγοι έχουν τόσα πολλά να χάσουν όπως η Google. Πολλές εταιρείες θα ήταν τυχερές αν είχαν μία εφαρμογή τους εγκατεστημένη στο κινητό ενός χρήστη. Η Google όμως έχει ένα ολόκληρο λειτουργικό σύστημα, το Android. Και τώρα και οι χρήστες των Apple χρησιμοποιούν δεκάδες εφαρμογές της εταιρείας, όπως το Google Earth, το Drive, το Hangouts, το Translate, το Blogger ή ακόμα και το Google+. Για αυτό και η κίνησή της να ενοποιήσει το sign-in σε όλες αυτές.

Η αλλαγή αυτή επηρεάζει τους χρήστες συσκευών Apple που τις έχουν αναβαθμίσει σε iOS 7, δηλαδή το 85% των χρηστών. Έτσι οι χρήστες δεν θα έχουν πλέον την δυνατότητα να δουν βίντεο στο Youtube ή να περιηγηθούν στις πόλεις τους χρησιμοποιώντας το Google Maps.

»\"\"

Η Google, έχοντας μάθει το μάθημά της από την ιστορία του 2012, αποφάσισε αυτή τη φορά να ανακοινώσει την αλλαγή αυτή στην πολιτική απορρήτου της, με μια απλή σημείωση, \”κρυμμένη\” σε μια ανακοίνωση για τις νέες αλλαγές στην εφαρμογή του Gmail.

Και από ό,τι φαίνεται τα κατάφερε, καθώς η αλλαγή φαίνεται να έχει περάσει απαρατήρητη από τους υπέρμαχους της ιδιωτικής ζωής και τις ρυθμιστικές αρχές. Τα τεχνολογικά μπλογκ απλά αναπαρήγαγαν το δελτίο τύπου και οι περισσότεροι χρήστες ανακάλυψαν ίσως τυχαία την αλλαγή μη παρατηρώντας την πλήρη σημασία της.

Στο κάτω κάτω η Google έχει το πάνω χέρι στο να \”αναγκάσει\” τους χρήστες να αποδεχθούν τη νέα αυτή πραγματικότητα, και το καταφέρνει.

qz.com

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook