\”Το επιχειρηματικό μοντέλο του τουρισμού μετά την κρίση και τα χρηματοοικονομικά εργαλεία του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ). Όροι και Προϋποθέσεις για την αξιοποίησή τους\”.
Την ΕΤΕΑΝ ΑΕ εκπροσώπησε ο Πρόεδροςκαι Διευθύνων Σύμβουλος κ. Γεώργιος Γεροντούκος ο οποίος τόνισε την ανάγκη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μάθουν τα καινούρια προϊόντα χρηματοδότησης και στη συνέχεια να απορροφηθούν οι κοινοτικοί πόροι:
Οι τάσεις για τις επενδύσεις αυτή τη στιγμή είναι θετικές διότι όπως ξέρετε μέχρι τώρα η επενδυτική ζήτηση ήταν μηδενική σε χρηματοδοτικά προϊόντα.
Είναι παρήγορο το ότι ξεκινούν κάποιες επενδυτικές ανησυχίες και αυτά όλα μεθερμηνεύονται σε χρηματοδοτήσεις, σε ζήτηση πιστωτικών εργαλείων. Κατ\’ αυτή την έννοια προσπαθούμε να σχεδιάσουμε κάτι το οποίο θα είναι ιδιαίτερα φιλικό προς όλες τις μορφές των τουριστικών επιχειρήσεων και μακάρι στο μέλλον να πάμε σε μεγαλύτερη εξειδίκευση.
Όπως φαίνεται μέχρι στιγμής το προϊόν που έχουμε σχεδιάσει έχει τύχει ευρείας αποδοχής και μάλιστα θα έλεγα ότι μέσα σε δύο – τρείς μήνες εξαντλείται και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Το προϊόν αφορά μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλες τις περιοχές της χώρας. Οι πόροι είναι κοινοτικοί και αυτό είναι παρήγορο, θέλουμε να απορροφηθούν οι κοινοτικοί πόροι, να πέσουν στην αγορά και αυτό είναι το στοίχημα που έχουμε βάλει και θα θέλαμε να πραγματικά να το μάθει ο κόσμος.
Οι πόροι δίνονται άμεσα και για επενδύσεις και για κεφάλαια κινήσεως είναι 300.000 τα κεφάλαια κινήσεως ανά επιχείρηση και τα επενδυτικά δάνεια φθάνουν και μέχρι τις 800.000 ανά επιχείρηση. Άρα μια επιχείρηση θεωρητικά μπορεί να χρηματοδοτηθεί με ένα εκατομμύριο εκατό χιλιάδες ευρώ\”.
Η θεματολογία που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας ήταν:
1. Γιατί ο τουρισμός χρειάζεται ένα διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο;
2. Ποιά χαρακτηριστικά πρέπει να έχει το επιχειρηματικό μοντέλο του τουρισμού για να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις του ανταγωνισμού μετά την κρίση;
3. Χρειάζεται η Κρήτη να αναπτύξει ένα ξεχωριστό επιχειρηματικό μοντέλο για το τουριστικό της προϊόν;
4. Πώς μπορεί το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ ΑΕ) και οι δράσεις του να συμβάλουν στη διαμόρφωση του αναβαθμισμένου τουριστικού προϊόντος.
Flashnews.gr