Η πιο χρονοβόρος και ολίγον δυσάρεστη διαδικασία κατά την προσπάθεια αγοράς ρούχων είναι η δοκιμή τους. Μια ρωσική εταιρία δημιούργησε ένα εικονικό δοκιμαστήριο απαλλάσσοντας τους υποψήφιους αγοραστές από την δοκιμασία να βάζουν και να βγάζουν ρούχα, προσπαθώντας να επιλέξουν το σωστό. Η εταιρία AR Door δημιούργησε μια οθόνη σε μέγεθος και σχήμα καθρέφτη που προβάλλει και μάλιστα τρισδιάστατα στον υποψήφιο αγοραστή την εικόνα του με τα ρούχα που έχει επιλέξει χωρίς όμως να τα έχει φορέσει.

Ο ψηφιακός καθρέφτης

Οι δημιουργοί της οθόνης βασίστηκαν στo επαναστατικό σύστημα αισθητήρων Kinect που αναπτύχθηκε για λογαριασμό της κονσόλας Xbox 360 της Microsoft για να δημιουργήσουν ένα σύστημα «επαυξημένης πραγματικότητας». Με τον όρο «επαυξημένη πραγματικότητα» (augment reality) περιγράφεται ένα πεδίο εφαρμογών,  πυρήνας των οποίων είναι η προβολή τρισδιάστατων εικόνων πάνω σε διάφορες επιφάνειες οι οποίες συνθέτουν το πραγματικό και το εικονικό.

Στην προκειμένη περίπτωση ο υποψήφιος αγοραστής, αφού επιλέξει κάποιο ρούχο, στέκεται μπροστά στην οθόνη η οποία τον "ντύνει" με αυτό. Στην συνέχεια ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να κινείται για να δει πως είναι το ρούχο πάνω του από διάφορες πλευρές και γωνίες με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε και σε έναν κανονικό καθρέφτη. Η οθόνη έχει ήδη τοποθετηθεί σε γνωστή αλυσίδα ρούχων στην Μόσχα.

Ο «μαγικός καθρέφτης»

Ένα ανάλογο σύστημα ανέπτυξε στην Ιαπωνία η εταιρία Shiseido. Ο «μαγικός καθρέφτης» όπως τον ονόμασε η εταιρία λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο με το εικονικό δοκιμαστήριο αλλά αποκλειστικά για τα καλλυντικά προσώπου. Μια γυναίκα μπορεί να δει πως είναι με διάφορα προϊόντα μεικ -απ χωρίς να χρειάζεται να τα δοκιμάζει κάθε φορά. Έτσι μπορεί εύκολα και γρήγορα να "δοκιμάσει" δεκάδες προϊόντα και να καταλήξει σε εκείνο που της ταιριάζει περισσότερο.



tovima