Με την αντίστροφη μέτρηση να έχει ξεκινήσει για την λήξη της προθεσμίας (7 Ιουνίου) κατάθεσης προσφορών για το έργο κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου στο Καστέλι, το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θα δοθεί μία ακόμη παράταση, η πολλοστή στη σχετική διαδικασία.

Παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις, επισημαίνουν στο Capital.gr ότι όλες οι ενδείξεις συνηγορούν υπέρ νέας παράτασης της προθεσμίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το project αρχικού προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.

Αιτία αποτελεί κατά βάση η εύθραυστη οικονομική συγκυρία που καθιστά επιφυλακτικές ιδίως τις ξένες εταιρείες για το εάν θα πρέπει να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Σημαντικό λόγο αποτελεί, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, και η δυσκινησία των αρμόδιων υπηρεσιών ως προς την παροχή των απαιτούμενων νομοτεχνικών διευκρινίσεων, γεγονός που αναμένεται -άνευ απροόπτου- να οδηγήσει τις εταιρείες να ζητήσουν εκ νέου την παράταση -θα είναι η τέταρτη- της σχετικής προθεσμίας.

Εξάλλου, αρχές Φεβρουαρίου οι εταιρείες που ενδιαφέρονται για το έργο είχαν ζητήσει να επιμηκυνθεί η ημερομηνία υποβολής προσφορών λόγω της πολυπλοκότητας του έργου.

Την ίδια στιγμή, με το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του συστήματος ανάθεσης και εκτέλεσης συμβάσεων μελετών και δημοσίων έργων να έχει «κολλήσει», στελέχη των κατασκευών διερωτώνται εάν το υπουργείο Υποδομών θα επεδίωκε την δημοπράτηση ενός τόσο μεγάλου έργου για το οποίο είναι βέβαιο ότι θα κατατεθούν προσφορές με μεγάλες εκπτώσεις.

Για την υλοποίηση του αεροδρομίου στο Καστέλι ενδιαφέρονται πολυάριθμοι κολοσσοί, εντός και εκτός Ελλάδας, μεταξύ των οποίων οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μηχανική, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Vinci, Hochtief, Archirodon.

Η ολοκλήρωση του νέου αερολιμένα θα σημάνει την διακοπή λειτουργίας του υφιστάμενου αεροδρομίου Ηρακλείου, το οποίο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας σε επίπεδο διεθνών αφίξεων τουριστών.

Η ηγεσία του Υποδομών επιδιώκει το αεροδρόμιο να βρίσκεται σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2015, βέβαια η υλοποίηση του στόχου αυτού τίθεται εν αμφιβόλω, την στιγμή που πολύ μικρότερα έργα βρίσκονται «στον αέρα».

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι εργασίες αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), «πακέτο» έργων υποδομής (διαχείρισης υδάτινων πόρων, απορριμμάτων κ.ο.κ.) και βέβαια η «Κρήτη Α.Ε.», η αναπτυξιακή εταιρεία που είχε πομπωδώς εξαγγελθεί ότι θα συσταθεί με αντικείμενο τον συντονισμό των «μεγάλων έργων» του νησιού.

(capital.gr)