Κηλίδες καυσίμων εντοπίστηκαν στη ζώνη των ερευνών για το αγνοούμενο Boeing 777 της Malaysia Airlines, σύμφωνα με τον Άνγκους Χιούστον, επικεφαλής της αυστραλιανής υπηρεσίας που συντονίζει τις έρευνες.

'Οπως δήλωσε, σήμερα ένα υποβρύχιο ρομπότ αναμένεται να σταλεί στον βυθό του Ινδικού Ωκεανού, καθώς τα πληρώματα αναζήτησης του Boeing 777 των μαλαισιανών αερογραμμών, που χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου, δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν άλλα σήματα που πιστεύεται ότι προέρχονταν από τα μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους.

«Δεν έχουμε λάβει ούτε ένα σήμα εδώ και έξι ημέρες και υποθέτω είναι ώρα να ερευνήσουμε υποβρυχίως», είπε ο Άνγκους Χιούστον ύστερα από σχεδόν έξι εβδομάδες προσπαθειών που απέβησαν άκαρπες.

«Η ανάλυση των τεσσάρων σημάτων (που ελήφθησαν συνολικά) επέτρεψε στην προσωρινή μείωση της περιοχής αναζήτησης στον πυθμένα του ωκεανού. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί έχουν αποφανθεί ότι το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield θα σταματήσει την αναζήτηση», είπε ακόμη.

Σημειώνεται ότι οι ειδικοί που μετέχουν στις έρευνες θεωρούν ότι γνωρίζουν, κατά προσέγγιση, το σημείο όπου έπεσε το αεροσκάφος--περίπου 1.550 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας και βασίζουν τις έρευνες στα τέσσερα ηχητικά σήματα που εντοπίστηκαν.

Ακόμη, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Περθ, ο Χιούστον είπε ότι η διαδικασία με το υποβρύχιο θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ώρες. Ωστόσο, ο Χιούστον προειδοποίησε ότι η αλλαγή πλεύσης των ερευνών με επίκεντρο το υποβρύχιο δεν θα οδηγήσει αυτομάτως στην ανίχνευση των συντριμμιών του αεροσκάφους.

Όπως είπε το υποβρύχιο που ζυγίζει περίπου 750 κιλά θα χρειαστεί 24 ώρες για να ολοκληρώσει την πρώτη αποστολή του -μεταξύ αυτών δύο ώρες κατάδυσης και ανάδυσης, 16 ώρες αναζήτησης του βυθού και τέσσερις ώρες για να κατεβάσει τα δεδομένα.

Επιπλέον, χρειάζεται έξι φορές περισσότερο χρόνο για να καλύψει την ίδια περιοχή ερευνών και θα πάρει περίπου έξι εβδομάδες έως δύο μήνες για να ολοκληρώσει την τρέχουσα υποβρύχια ζώνη ερευνών. Τα σήματα, επίσης, προέρχονται από περίπου 15.000 πόδια κάτω από την θάλασσα, δηλαδή το μεγαλύτερο βάθος που μπορεί να βουτήξει το υποβρύχιο, γεγονός που δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

protothema.gr