Νέα ερωτήματα για τα αίτια και τις συνθήκες της τραγωδίας με το πλοίο Sewol, που βυθίστηκε στα ανοιχτά της νότιας ακτής της Νοτίου Κορέας, προκύπτουν κατά την εξέλιξη των ερευνών.

Σύμφωνα με νοτιοκορεατικά δημοσιεύματα, που επικαλούνται το γενικό εισαγγελέα της χώρας, ο πλοίαρχος δεν βρισκόταν στο πηδάλιο, την ώρα που το πλοίο πήρε κλίση, με τον έλεγχο του σκάφους να βρίσκεται στα χέρια του τρίτου αξιωματικού. Μάλιστα, ο καπετάνιος ενδέχεται να μην βρισκόταν ούτε στη γέφυρα, την ώρα της τραγωδίας.


Τα αίτια του ναυαγίου δεν έχουν αποσαφηνιστεί. Ωστόσο, τοπικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν πως το σκάφος, βάρους 6.852 τόνων, ενδέχεται να επιχείρησε μία απότομη στροφή λίγη ώρα πριν την τραγωδία. 


Συνεπώς, ενδέχεται να μετατοπίστηκε μέρος του φορτίου του, προκαλώντας κλίση και εισροή υδάτων.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Associated Press, που επικαλείται τις επικοινωνίες του σκάφους με την ακτή, καταδεικνύουν πως ο πλοίαρχος καθυστέρησε την εκκένωση του σκάφους για περίπου 30 λεπτά, αφότου αξιωματούχος της νοτιοκορεατικής υπηρεσίας μεταφορών είχε διατάξει προετοιμασίες για εγκατάλειψη του σκάφους.