Στους 64 είναι οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί, ενώ 238 άνθρωποι, στην πλειοψηφία τους παιδιά, παραμένουν αγνοούμενοι, στο νοτιοκορεατικό πλοίο που βυθίστηκε την περασμένη Τετάρτη. 

Ο καπετάνιος και τέσσερα ακόμα μέλη του πληρώματος έχουν συλληφθεί με την κατηγορία ότι απέτυχαν να προστατεύσουν τους επιβάτες. Πρόκειται για τον υποπλοίαρχο, δύο υπάρχους του πλοίου και τον μηχανικό, οι οποίοι, μαζί με τον καπετάνιο του πλοίου είναι εκείνοι που δέχονται τις σφοδρότερες επικρίσεις για το πολύνεκρο ναυάγιο.

Ο 69χρονος πλοίαρχος του φεριμπότ, είχε εμφανιστεί πριν από τέσσερα χρόνια σε διαφημιστικό σποτ με το οποίο διαβεβαίωνε τους συμπατριώτες του ότι το ταξίδι από το Ιντσόν στο νησί Τζέτζου ήταν απόλυτα ασφαλές, αρκεί οι επιβάτες να ακολουθούσαν τις οδηγίες του πληρώματος.

Κατά τραγική ειρωνεία την περασμένη Τετάρτη το πλήρωμα συνέστησε στους επιβάτες να παραμείνουν στις καμπίνες τους ενώ το πλοίο βυθιζόταν. Όπως συνηθίζεται στην κορεατική κοινωνία, ελάχιστοι αμφισβήτησαν τις εντολές. Όσοι γλίτωσαν είτε δεν άκουσαν την προειδοποίηση είτε την αγνόησαν και πήδηξαν στη θάλασσα για να σωθούν.

Από τους 476 επιβάτες και μέλη του πληρώματος, οι 339 ήταν μαθητές και δάσκαλοι ενός λυκείου. Μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος 64 ανθρώπων ενώ άλλοι 238 αγνοούνται και πιστεύεται ότι πνίγηκαν, παγιδευμένοι στο κουφάρι του αναποδογυρισμένου πλοίου Sewol. Ο καπετάνιος Λι Τζουν-σέοκ και άλλα μέλη του πληρώματος έχουν συλληφθεί.

  

Ο Λι είχε γυρίσει τη διαφήμιση το 2010, τονίζοντας πόσο ασφαλές ήταν το ταξίδι από το λιμάνι Ιντσόν προς το τουριστικό θέρετρο Τζέτζου. «Οι επιβάτες που παίρνουν το πλοίο μας από και προς το Ιντσόν και το Τζέτζου απολαμβάνουν ένα ασφαλές και ευχάριστο ταξίδι και πιστεύω ότι είναι ασφαλέστερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς αρκεί να ακολουθούν τις οδηγίες των μελών του πληρώματός μας», δήλωσε ο καπετάνιος σύμφωνα με το τηλεοπτικό κανάλι OBS.

Όσο περνούν οι ημέρες από την τραγωδία οι γονείς των αγνοούμενων παιδιών, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί σε ένα γυμναστήριο στην πόλη Τζίντο, χάνουν πλέον τις ελπίδες τους. Πολλοί δεν διστάζουν να εκφράσουν την οργή τους για τις ενέργειες του πληρώματος την ώρα του ναυαγίου αλλά και για τους αργούς ρυθμούς της επιχείρησης διάσωσης.

Ένας από αυτούς, ο Κιμ Τσανγκ-γκου, περιμένει ακόμη κάποια πληροφορία για τον αγνοούμενο γιο του, τον Ντονγκ-χιούπ. «Τον είδα στο όνειρό μου και άκουσα φωνές, σαν παραισθήσεις. Κάποιος μου είπε ότι ζει αλλά τώρα πια έχω απελπιστεί. Ξέρω τώρα ότι φώναζε "πατέρα". Το ακούω συνέχεια», είπε ο Κιμ στο πρακτορείο Ρόιτερς.

Οι δύτες έχουν επιταχύνει τις τελευταίες ώρες το έργο τους και ορισμένοι από τους γονείς έχουν φύγει από το γυμναστήριο, προτιμώντας να περιμένουν τα νέα στο λιμάνι. Άλλοι όμως παραμένουν εκεί και ο ένας μετά τον άλλο ενημερώνονται ότι ανασύρθηκε νεκρός ο δικός τους άνθρωπος...

Πρόεδρος Νότιας Κορέας: Οι ενέργειες του καπετάνιου ισοδυναμούν με φόνο

   

Η πρόεδρος της Νότιας Κορέας Παρκ Γκέουν-Χίε δήλωσε σήμερα ότι οι ενέργειες του πλοιάρχου και των μελών του πληρώματος του φεριμπότ που βυθίστηκε την περασμένη Τετάρτη «ισοδυναμούν με φόνο».

«Οι ενέργειες του καπετάνιου και ορισμένων μελών του πληρώματος είναι εντελώς ακατανόητες, απαράδεκτες και ισοδυναμούν με φόνο», είπε η Παρκ σε μια συνεδρίαση υψηλόβαθμων αξιωματούχων, σύμφωνα με ανακοίνωση της προεδρίας.

«Όχι μόνο η δική μου καρδιά αλλά όλων των Νοτιοκορεατών ράγισε, είμαστε σοκαρισμένοι και πολύ θυμωμένοι», είπε η πρόεδρος η οποία ήρθε αντιμέτωπη με τους απελπισμένους και εξοργισμένους συγγενείς των αγνοουμένων --κυρίως γονείς ανήλικων μαθητών-- την περασμένη εβδομάδα.

Οι οικογένειες των θυμάτων επικρίνουν ανοιχτά τις αντιδράσεις της κυβέρνησης και των αρχών από την ώρα του ναυαγίου καθώς θεωρούν ότι η επιχείρηση για τη διάσωση των επιβατών οργανώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση. Όσο έρχονται στο φως νέες πληροφορίες, καθίσταται σαφές ότι ο έμπειρος πλοίαρχος Λι Τζουν-σέοκ καθυστέρησε πολύ την εκκένωση του πλοίου και κατόπιν το εγκατέλειψε ενώ ακόμη εκατοντάδες επιβάτες παρέμεναν μέσα σε αυτό, πολλοί εξ αυτών παγιδευμένοι στις καμπίνες τους.

«Αυτό ξεπερνάει κάθε φαντασία, από νομική και ηθική άποψη», τόνισε η Παρκ επισημαίνοντας ότι η έρευνα για το ναυάγιο θα συμπεριλάβει όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, από τους επιθεωρητές που ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια, το πλήρωμα και τους ιδιοκτήτες του φεριμπότ.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των διασωθέντων, μετά την πρόσκρουση οι επιβάτες έλαβαν την εντολή να παραμείνουν στις θέσεις τους επί 40 λεπτά. Όταν το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση ήταν πια πολύ αργά για να βγουν έξω.