Χαμηλότερα ακολουθούν τον δείκτη βαρόμετρο της ποντοπόρου ναυτιλίας Baltic Dry Index και ειδικότερα της μεταφοράς ξηρού φορτιού οι μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Με την πτώση του δείκτη να έχει αγγίξει το 60% από την αρχή του έτους και να δοκιμάζει τα επίπεδα των 900 μονάδων (όταν στα μέσα Δεκεμβρίου είχε αναρριχηθεί στις 2.337 μονάδες) πολλοί έιναι εκείνοι που θεωρούν ότι το ράλι του προηγουμένου εξαμήνου έχει λάβει τέλος.
 
Όχι όμως και η Deutsche Bank που εκτιμά ότι η διόρθωση δημιουργεί και αγοραστικές ευκαιρίες σε επιλεγμένες εισηγμένες. Εξάλλου η άνοδος των τιμών των πλοίων, που δεν εμφανίζει σημάδια αναστροφής παρά τις πιέσεις στους ναύλους τους, έχει αυξήσει την λογιστική τους αξία. Είναι όμως έτσι;
 
Σίγουρα, η ματαίωση δημοσίων εγγραφών αρκετών ναυτιλιακών όπως και η διαφαινόμενη επιθυμία μείωση των θέσεων ορισμένων prvate equity σε ναυτιλιακές είτε με δημοσιές εγγραφές είτε με πωλήσεις μετοχών δημιουργεί επιφυλακτικότητα. Μερίδα αναλυτών της Wall πάντως εκτιμά ότι τα θεμελιώδη δεν δικαιολογούν το εύρος της πτώσης που έχει σημειωθεί και συστήνουν αγορές, κάποιων τουλάχιστον, μετοχών όπως η Dianna Shipping ή η Scorpio Bulkers. Στηρίζουν δε την σύστασή τους αυτή στην πρόβλεψη ότι τους επόμενους μήνες η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα ανακάμψει.
 
 Έτσι η Deutsche Bank στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας διατύπωσε την εκτίμηση ότι η σημαντικά υψηλότερη συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη αξία των περιουσιακών στοιχείων των ναυτιλιακών μεταφράζεται σε discounts με βάση τα σχετικά μοντέλα αποτίμησης ακόμα και μετά την πρόσφατη πτώση των τιμών των μετοχών. Ο αναλυτής του γερμανικού οίκου, Taylor Mulherin, σημειώνει δε πως οι τιμές των πλοίων εχουν ανεβεί σημαντικά και κατά το τελευταίο τρίμηνο, περίοδος κατά την οποία ξεκίνησε η πίεση στις κεφαλαιοποιήσεις των εισηγμένων ναυτιλιακών ξηρού φορτίου.
 
Και αυτό σημαίνει κατά την Deutsche πως οι επιχειρηματίες της ποντοπόρου, που γνωρίζουν καλύτερα από οιονδήποτε τις προοπτικές του κλάδου τους, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβότερα τα πλοία καθώς βλέπουν μεσοπρόθεσμα ανάκαμψη, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2016. Άλλωστε ο μεγαλύτερος ναυλομεσιτικός οίκος η Clarkson πρόσφατα διατύπωσε την πρόβλεψη ότι οι τιμές στην δευτερογενή αγορά των ποντοπόρων φορτηγών θα συνεχισθούν έστω και με ηπιότερους ρυθμούς την ανοδική τους τάση και απέδωσε τις πιέσεις στον BDI σε εποχιακούς και συγκυριακούς λόγους και όχι σε δυσμενή θεμελιώδη.

Παρά ταύτα οι απώλειες της κεφαλαιοποίησης πολλών εισηγμένων είναι σημαντικές όπως αποτυπώνονται στην σύγκριση με τα επίπεδα στα τέλη του 2013.
 
Η συμπεριφορά μετοχών ναυτιλιακών ελληνικού ενδιαφέροντος στη Wall



newsbeast.gr



Πηγή:www.capital.gr