Συνεργασίες μεταξύ δύο εκ των τριών μεγάλων Ομίλων, τις οποίες σίγουρα ελάχιστοι περίμεναν έρχονται στην ελληνική ακτοπλοΐα. Πρόκειται για τον Όμιλο Attica και την ΑΝΕΚ.

Σύμφωνα με έγκυρους ναυτιλιακούς κύκλους, οι δύο κορυφαίες εταιρείες του κλάδου συζητούν τη συνεργασία σε γραμμές, με στόχο τη μείωση του κόστους και τη διατήρηση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες και μεταφορές στα παρόντα επίπεδα.

Όπως όλα δείχνουν οι διοικήσεις των δύο ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, μετά από διαπραγματεύσεις που κράτησαν αρκετό καιρό βρίσκονται πολύ κοντά στο να ανακοινώσουν την συνεργασία τους σε επιχειρησιακό επίπεδο στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.

Η συμφωνία των δύο εταιρειών αφορά, σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσταση κοινοπραξίας στις γραμμές Πειραιάς - Ηράκλειο και Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα.

Ειδικότερα, η συμφωνία αναμένεται να αφορά στα εξής :

- Μείωση δρομολογίων πλοίων σε γραμμές όπου υπήρχε υπερπροσφορά χωρητικότητας. Μέσα από διαπραγματεύσεις κάποια εταιρεία φεύγει ή μειώνει τα πλοία της σε γραμμή του εξωτερικού και η άλλη σε άλλη γραμμή του εσωτερικού.
- Αποδρομολόγηση πλοίων από γραμμές που επίσης υπήρχε συμφόρηση.
-Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα επικεντρωθούν σε 2-3 βασικές γραμμές.
-Θα γίνει οικονομία κλίμακος ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος διαχείρισης των πλοίων.

Η ανάγκη συνεργασιών, που προκρίνεται από τα πλέον επίσημα κυβερνητικά χείλη για άλλους τομείς της οικονομίας, όπως π.χ. για τον τραπεζικό τομέα, προκύπτει αδήριτη και για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, ο οποίος, στη διάρκεια του 2010, παρουσίασε στο σύνολο του για το 2010 ζημιές άνω των 300 εκατ.

Υπενθυμίζεται ότι, για τη χρήση 2010, η Attica Group ανακοίνωσε πως τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά φόρων είναι ζημίες ύψους 49,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 27,5 εκατ. ευρώ το 2009.

Η ΑΝΕΚ, για το ίδιο διάστημα, ανακοίνωσε ζημίες ύψους 90 εκατ., λόγω και της επιβάρυνσης ύψους 47,5 εκατ. ευρώ, η οποία είχε δοθεί ως προκαταβολή στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «Hellenic Seaways», η οποία τελικά δεν προχώρησε.