Με αφορμή ένα δημοσίευμα της New York Times, Running out of time, ο κόσμος θυμάται και μιλά για την κλιματική αλλαγή. Ίσως και εθιμοτυπικά. Ήδη από το 1997 η απειλή είναι γνωστή και οι δράσεις για την καταπολέμηση λιγοστές...

Η θερμοκρασία αυξάνεται, ο ''καιρός'' αλλάζει.. και οι πόλεις υποφέρουν πρώτες σε αυτό το ζήτημα.

Οι δράσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο είναι πολλές ...με πρώτες την ανάδειξη και πύκνωση του αστικού πρασίνου, τη βελτίωση της τοπικής κυκλοφορίας και την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης...

Εναλλακτικών σημαίνει νέων μέσων θα πει κανείς; Ακριβών και έξυπνων 'πράσινων' λεωφορείων; Ναι ... αλλά όχι μόνο.

Εναλλακτική μετακίνηση σημαίνει πρώτα από όλα... αυτό που ζηλεύουμε στις πόλεις της Ευρώπης. Πόλεις που περπατάς, που κάνεις ποδήλατο, που τα μέσα μεταφοράς δουλεύουν... ρολόι! Πόλεις που η προτεραιότητα στον πεζό ...δεν δίνεται μόνο στο Μεϊντάνι...!

Το Ηράκλειο ολοένα και απομακρύνεται από αυτό το μοντέλο... φτιάχνει πεζόδρομους και τους ψάχνουμε… φτιάχνει ποδηλατοδρόμο και επιτρέπει τη στάθμευση, την τοποθέτηση κάδου απορριμμάτων, φρεατίου κ.λπ. ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ουσιαστικά το έργο ... παίρνοντας όμως τα εύσημα...

Την ίδια στιγμή ενώ σαν κράτος έχουμε μάθει να επενδύουμε σε έργα οδοποιίας υψηλού κόστους (όπως αναφέρθηκα σε προηγούμενο άρθρο μου Δείτε Εδώ), ταυτόχρονα δεν υλοποιούμε κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για την επίλυση του κυκλοφοριακού (ενώ υπάρχουν στα συρτάρια της Δημοτικής Αρχής οι αντίστοιχες μελέτες) και βεβαίως δεν γίνεται λόγος για μέτρηση και παρακολούθηση των κυκλοφοριακών φόρτων μετά από τις όποιες αλλαγές πραγματοποιούνται πάντα αποσπασματικά και μεμονωμένα...

Υπάρχει ο κανόνας που απλοϊκά λέει ότι όσο περισσότερους δρόμους φτιάξεις... τόσο θα αυξάνεις την κυκλοφορία των οχημάτων στους νέους και τους παρακείμενους άξονες, αν παράλληλα με τα έργα δεν ασκείς ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ και ΕΛΕΓΧΟ.

Έτσι λοιπόν την πάτησε και το Ηράκλειο... όχι επειδή τα έργα ήταν λάθος ...αλλά γιατί δε συμπληρώθηκαν από τις παράλληλες εκείνες πολιτικές που θα εκπαιδεύουν τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης το σεβασμό προς αυτήν, και θα παρουσίαζαν την ευκαιρία για μία πραγματική αξιοποίηση των χρημάτων αυτών που τόσα χρόνια επενδύθηκαν.

θα πρέπει να γίνει σε όλους αντιληπτό ότι το φυσικό αλλά και το δομημένο περιβάλλον είναι πρώτη προτεραιότητα σε όλα τα επίπεδα της τη ζωή μας, γι αυτό θα πρέπει να καλλιεργηθεί η ανάλογη κουλτούρα σε φορείς και πολίτες προκειμένω να αναπτυχθούν οι πρωτοβουλίες και οι ολοκληρωμένες πολιτικές εκείνες που κρίνονται αναγκαίες για την προστασία και τη ανάδειξη του και στην πόλη μας…

Τέλος, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι καμία πολιτική και κανένα μέτρο, όσο αυστηρά ή καλοπροαίρετα και αν είναι, δεν μπορούν να πετύχουν χωρίς τη συμβολή όλων μας.

Είναι όπως θα έλεγε και η παλιά καλή διαφήμιση αγαπάς την Πόλη σου; Απόδειξη …



(*) Άρθρο του Πέτρου Ινιωτάκη
Πρ. Πρόεδρου της Δ.Ε του ΤΕΕ ΤΑΚ
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τη
«ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΛΙΤΩΝ» στο Δήμο Ηρακλείου