Η αλήθεια είναι πως περίμενα με αγωνία το τι θα μας δείξουν οι Αμερικανοί με το ιταλικό -πλέον- διαβατήριο. Πώς θα κατάφερναν να παντρέψουν την μπρουτάλ αυτοκινητική λογική τους με τη γνώριμη ιταλική φινέτσα. Το νέο Grand Cherokee που παρουσιάστηκε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο μπορεί να φέρει κάποιες ιταλικές πινελιές, είναι όμως ακόμα αμερικανικό δημιούργημα. Με το νέο Cherokee όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κυοφορήθηκε σε αμερικανική μήτρα, δημιουργήθηκε όμως από ιταλικό… σπέρμα και ωάριο. Kινητήρας και σχεδιασμός είναι ιταλικά, ενώ η τετρακίνηση αμερικανική. Και πώς άλλωστε να αλλάξει το διαμάντι των Αμερικανών που είναι η τετρακίνηση (διαβάστε περισσότερα εδώ);

Αυτό το Cherokee ωστόσο διατίθεται και δικίνητο – όσο ιερόσυλο κι αν ακούγεται σε κάποιους… Ο λόγος; Οι Ιταλοί ξέρουν όσο λίγοι τα «θέλω» της ευρωπαϊκής αγοράς και ανάμεσα σε αυτά είναι τα μεγάλα δικίνητα, πολυτελή SUV, όπως πλέον είναι το νέο Cherokee. Βέβαια για τους σκληροπυρηνικούς υπάρχει και η αντίστοιχη Trail Hawk έκδοση που θυμίζει τις off road δυνατότητες του παρελθόντος σε ένα πιο «εκλεπτυσμένο» σχεδιαστικά μοντέλο. Το ορθογώνιο σχήμα της περασμένης γενιάς απέκτησε καμπύλες, τα φωτιστικά σώματα μίκρυναν κατά πολύ -όπως προστάζει η εποχή-, με τις παραδοσιακές επτά γρίλιες των Jeep να παραμένουν αγέρωχες και χρωμιωμένες στο εμπρόσθιο τμήμα. Είπαμε black angus με πένες πέστο.



Η καρδιά του

Η αλήθεια είναι πως το νέο Cherokee θα διατίθεται με μεγάλη ποικιλία σε κινητήρες και μεταδόσεις. Σε αυτή θα περιλαμβάνονται και οι -μακριά από εμάς (για φορολογικούς λόγους βέβαια)- εκδόσεις των 2.4 MultiAir με 177 PS και ο αμερικανικός 3,2 lt Pentastar με 272 PS. Εμείς στη δοκιμή μας στην Ιταλία εστιάσαμε στον 2λιτρο diesel με 140 και 170 PS. Ενας κινητήρας που στην έκδοση με τους 140 PS και το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο κινεί με άνεση τη δικίνητη έκδοση, ενώ στην έκδοση των 170 PS με το εντυπωσιακό 9άρι αυτόματο κιβώτιο, είτε σε 2×4, είτε 4×4, το απογειώνει.

Εξαιρετικός κινητήρας και στις δύο εκδόσεις, που ταιριάζει απόλυτα στο Cherokee, καίει λίγο για τον όγκο του αυτοκινήτου (μετρήσαμε και τις δύο εκδόσεις περίπου στα 6,5 lt/100 km). Η ποιότητα κύλισης, δε, είναι πλέον του επιπέδου των ακριβών γερμανικών αυτοκινήτων που μονοπωλούν την κατηγορία, με τους Ιταλούς να δίνουν επιτέλους αυτό που θα έπρεπε να έχει ένα αυτοκίνητο αξίας πάνω των 40.000 ευρώ (εκτίμηση). Ποιότητα κύλισης κυρίως εντός, αλλά και εκτός δρόμου.

Εχουμε πολλά ακόμα να πούμε για το νέο Cherokee, με τους Ιταλούς να ανατρέπουν εντελώς τα δεδομένα που ξέραμε τόσα χρόνια τώρα. Το αναμένουμε στην Ελλάδα στα μέσα Οκτωβρίου για περισσότερα οδηγικά συμπεράσματα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.956 cc diesel
Ισχύς (PS/rpm): 140/3.750 – 170/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 35,0/1.500 – 35,0/1.750
Μετάδοση: 4×2 – 4×4
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ. /Αυτόματο 9 σχ.
Τελική ταχύτητα: 187 km/h / 192 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,9 sec – 10,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,3 lt – 4,8 lt
Εκπομπές CO2: 139 gr/km – 154 gr/km
Βάρος: 1.828 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.5623/1.859/1.572 mm
Χώρος αποσκευών: 591 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152,9 € / 261,8 €
Τιμή: -



protothema.gr