Ένα έργο που θα έπρεπε να το βλέπουμε ως μια γιγαντιαία επένδυση, που θα αλλάξει ριζικά τον τόπο. Από αγροτική περιοχή θα γίνει η πύλη υποδοχής εκατομμυρίων επισκεπτών.

Ένα σύμπλεγμα σύγχρονων εγκαταστάσεων με επαρκές οδικό δίκτυο προς όλες τις κατευθύνσεις.

Μια μοντέρνα πολιτεία με εκατοντάδες επιχειρήσεις και χιλιάδες εργαζόμενους, που θα δραστηριοποιούνται στην εξυπηρέτηση των εκατομμυρίων αφικνούμενων επιβατών από όλο τον κόσμο.

Μια ευημερούσα κοινωνία στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης της βαριάς βιομηχανίας της Κρήτης, τον τουρισμό.

Θα το βλέπαμε έτσι αν πράγματι υπήρχαν οι οικονομικές προϋποθέσεις για την αυτοχρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου. Αν δηλαδή η Κρήτη είχε τον τουρισμό που της αξίζει, σε διάρκεια, ποιότητα και ποσότητα.

Την τελευταία 10ετία οι υποσχέσεις για αεροδρόμιο στο Καστέλλι επαναλαμβάνονται μόνον κατά τις προεκλογικές περιόδους. Πρόχειρες μελέτες και επανειλημμένες αποτυχημένες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου.

Τέσσερις πρωθυπουργοί και πέντε υπουργοί έχουν εξαγγείλει το αεροδρόμιο από το 2003. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να δοθεί τέλος στην ομηρία των δημοτών και να παρουσιαστεί επιτέλους η μελέτη βιωσιμότητας της επένδυσης ώστε τελικά να πιστέψουμε ότι δεν πρόκειται για μη πραγματοποιήσιμες προεκλογικές υποσχέσεις.

Σε κάθε περίπτωση, αν γίνει τελικά το αεροδρόμιο, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του. Για αυτό ακριβώς οφείλει να ενημερώσει η κεντρική εξουσία τον φορολογούμενο πολίτη, δηλαδή που θα βρει τα χρήματα να επιδοτήσει το νέο αεροδρόμιο, όταν μετράει πενταροδεκάρες από τη δημιουργική λογιστική για δείξει ένα υποτυπώδες πρωτογενές πλεόνασμα.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι το νέο αεροδρόμιο είναι απαραίτητο για να αναπτυχθεί ο τουρισμός στην Κρήτη, μήπως όμως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο; Δηλαδή μήπως είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί πρώτα ο τουρισμός σε ικανό σημείο ώστε:

1. Να μπορέσει να καταστεί βιώσιμο το νέο αεροδρόμιο;

2. Να μπορέσουμε να δούμε ένα αεροδρόμιο που θα λειτουργεί κατά τους περισσότερους μήνες του χρόνου;

3. Για να μην είναι ανακόλουθη η Κυβέρνηση όταν αναφέρεται σε χιλιάδες ‘νέες’ θέσεις εργασίες και εκατοντάδες ‘νέες’ εμπορικές δραστηριότητες, που στην ουσία πρόκειται για εποχικούς εργάτες/υπαλλήλους και εμπορικά καταστήματα τετράμηνης δραστηριότητας;

Είτε αεροδρόμιο είτε όχι, όλοι οι Κρητικοί έχουμε υποχρέωση να αναλάβουμε πρωτοβουλίες, σε τοπικό επίπεδο, για να αναπτύξουμε την βαριά μας βιομηχανία.

Γεώργιος Μαυραντωνάκης
Σύμβουλος Αεροπορικών Εταιριών