Η Daihatsu επιμένει στη συνταγή του μικρού, οικονομικού και ελαφριού μινι roadster. Με άλλα λόγια, στο πάντοτε ιδιαίτερο Copen, που πλέον ανανεώνεται πλήρως.

Το είδαμε ως πρωτότυπο μοντέλο στην περσινή έκθεση του Τόκιο. Και σήμερα, ύστερα από έναν περίπου χρόνο, ως… κανονικό μοντέλο παραγωγής στην γκάμα της Daihatsu.

Πρόκειται, ασφαλώς, για το νέο Copen, ένα ιδιαίτερο -αν μη τι άλλο- αυτοκίνητο το οποίο υιοθετεί και στη νεότερη εκδοχή του την ίδια ακριβώς συνταγή με τον προκάτοχό του βασιζόμενο στο τρίπτυχο «μικρές εξωτερικές διαστάσεις-χαμηλό βάρος-περιορισμένης χωρητικότητας κινητήρας».

Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα της σχεδίασης, το νέο Copen υιοθετεί σύγχρονες γραμμές, με αρκετές θα λέγαμε γωνίες και ακμές, καθώς και εξεζητημένα σε αισθητική φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος. Σε αντίθεση με αυτό που ενδεχομένως θα περίμεναν πολλοί, το νέο Copen δεν υιοθετεί τη λύση της μαλακής (βλ. υφασμάτινης) οροφής, αλλά εκείνη της πιο πολύπλοκης συνταγής της μεταλλικής αναδιπλούμενης, στα πρότυπα μεγαλύτερων και πολύ ακριβότερων coupe-cabriolet μοντέλων. Η οροφή αποτελείται από δύο τμήματα και λειτουργεί με τη βοήθεια ηλεκτρομηχανισμού.



Από πλευράς διαστάσεων, πάντως, το Copen παραμένει ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, με το μήκος του να φτάνει τα μόλις 3.395 χλστ., το πλάτος να διατηρείται κάτω από τα 1,5 μ. και το ύψος να μην υπερβαίνει το άτυπο όριο των 1,3 μ.

Από πλευράς δομής αμαξώματος, το νέο Copen είναι «χτισμένο» πάνω σε ένα ολοκαίνουργια δάπεδο (το D-Frame σύμφωνα με την Daihatsu), το οποίο αποδεικνύεται τρεις φορές πιο άκαμπτο σε σύγκριση με εκείνο του απελθόντος μοντέλου.

Σημαντική καινοτομία του νέου «μονοκόμματου» αυτού πλαισίου είναι το γεγονός ότι επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να αντικαταστήσει κατά το δοκούν και σύμφωνα με τα γούστα του τα εξωτερικά μέρη του αμαξώματος, εκτός από την οροφή και τις πόρτες.

Την κίνηση στο νέο Copen παρέχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με 3 κυλίνδρους χωρητικότητας μόλις 660 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 64 ίππους και ροπή 92 Nm και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με CVT (κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).

Αξίζει να προσθέσουμε πως η κίνηση στο νέο Copen μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ, όπως πληροφορούμαστε, προαιρετικά θα υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας μπλοκέ διαφορικού!







4troxoi.gr