Αρκετοί από τους μεγαλύτερους εκδότες εφημερίδων και περιοδικών της Γερμανίας έχουν κινηθεί νομικά εναντίον της Google, η Microsoft και της Yahoo.

Διεκδικούν το 11% των "ακαθαρίστων πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων στο εξωτερικό", που έρχονται "άμεσα και έμμεσα από την παραγωγή σε απευθείας σύνδεση αποσπασμάτων από εφημερίδες και περιοδικά"

Με την κίνηση αυτή οι εκδότες προσπαθούν να πετύχουν στα δικαστήρια, αυτό που δεν κατάφεραν, πέρσι μέσω της γερμανικής νομοθετικής διαδικασίας

Οι εταιρίες που προσφεύγουν κατά της Google είναι η Axel Springer, η Burda, η WAZ και η Muncher Merkur. Άλλες μεγάλες εταιρίες έχουν επιλέξει να μην συμμετέχουν, συμπεριλαμβανομένων της Spiegel Online, της Handelsblatt, της Sueddeutsche.de,της Stern.de και του Focus.

Σε θεωρητικό επίπεδο από την 1η Αυγούστου του 2013, ισχύει στη Γερμανία νόμος, βάση του οποίου οι εκδότες μπορούν να διεκδικήσουν από μηχανές αναζήτησης χρήματα για τη διαδικτυακή δημοσιοποίηση άρθρων.

Ιδίως οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι, που κατέβαλαν πολλές προσπάθειες για να περάσει ο νόμος, μοιάζουν να μην έχουν, προς το παρόν τουλάχιστον, κανένα όφελος από το νέο νομικό καθεστώς.

Σε αυτούς ανήκουν τόσο ο οίκος Springer, όσο και ο Gruner-und-Jahr. Η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine κατέστησε μάλιστα σαφές ότι δεν θα ζητήσει χρήματα από το Google News ή άλλες μηχανές αναζήτησης.

arstechnica