Αγωνία δίχως τέλος για φορείς, τοπικούς άρχοντες, συλλόγους και απλούς πολίτες η κατάσταση του ΒΟΑΚ αλλά και ο τρόπος αστυνόμευσης. Η νομιμότητα των υφιστάμενων πινακίδων ταχύτητας τίθεται εν αμφιβόλω όπως και οι διαγραμμίσεις από τον σύλλογο Αρωγής & Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης “Ο Αγιος Χριστοφόρος”.

Με δεδομένο ότι έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα όπως αναφέρεται σε επιστολή του συλλόγου, γίνεται προσπάθεια κινητοποίησης των αρμοδίων, ενώ την  ίδια στιγμή επισημαίνεται ο προβληματισμός για τα χαμηλά όρια ταχύτητας στον Β.Ο.Α.Κ.

Το σχετικό έγγραφο του συλλόγου αποτέλεσε αναφορά την οποία κατέθεσε προχθές ο βουλευτής Χανίων, Κυριάκος Βιρβιδάκης, προς τους υπουργούς Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, Βασίλη Κικίλια, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Χαράλαμπο Αθανασίου.

Το έγγραφο υπογράφει ο πρόεδρος του συλλόγου Σταύρος Πολέντας προς τον Εισαγγελέα Εφετών Δυτικής Κρήτης, Ιωάννη Προβατάρη και τον Εισαγγελέα Εφετών Ανατολικής Κρήτης, Ζαχαρία Κοκκινάκη και κοινοποιείται στον υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, την Εισαγγελέα Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη, τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τον γενικό αστυνομικό διευθυντή Περιφέρειας Κρήτης υποστράτηγο Μιχάλη Καραμαλάκη και τον δ/ντα σύμβουλο Ο.Α. Κρήτης Ελευθέριο Κοπάση.

Στην επιστολή αυτή γίνεται αναφορά και στο ότι, «προσφάτως στην εν λόγω οδό ταχείας κυκλοφορίας (Β.Ο.Α.Κ.) ετέθησαν από την Ελληνική Αστυνομία σε λειτουργία 40 φωτογραφικές κάμερες, οι οποίες καταγράφουν τους παραβάτες του Κ.Ο.Κ. και ειδικά τους παραβάτες που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας». 

Ενώ πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα αναφέρει:

«οι υπάρχουσες ρυθμιστικές πινακίδες ως έχουν και με τις αναγραφόμενες σ’ αυτές ανώτερες επιτρεπόμενες ταχύτητες (50 – 60 – 80 κ.λπ. km/h), ως έχουν, δημιουργούν στους χρήστες του οδικού δικτύου ΜΟΝΟ οδική οργή και επιθετική συμπεριφορά καθ’ ότι ως απεδείχθη και από σχετικό VIDEO που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, για να κινηθεί οδηγός από Χανιά προς την Ανατολική Κρήτη ή να κινηθεί από Χανιά προς Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Αγιο Νικόλαο τηρώντας αυστηρά τα καθοριζόμενα όρια ταχυτήτων και τους περιορισμούς που ορίζουν οι πινακίδες και οι διαγραμμίσεις, χρειάζεται υπομονή, αντοχή, κουράγιο, γερά νεύρα και πολύ τύχη, προκειμένου να ολοκληρώσει ο όποιος οδηγός τον άθλο του».

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΒΟΑΚ

Ο σύλλογος προσπαθώντας να αναδείξει το παράλογο του πράγματος επισημαίνει χαρακτηριστικά: 

«κατά γενική παραδοχή και ομολογία τα υφιστάμενα όρια ταχυτήτων στον Β.Ο.Α.Κ., που και ο ίδιος έχει αφεθεί στην τύχη του, όχι μόνο δεν προσφέρουν ασφάλεια στις οδικές συγκοινωνίες αλλά αντίθετα προσφέρουν εκνευρισμό και μεγαλύτερη παραβατικότητα (συστηματικές προσπεράσεις), επιθετική οδήγηση και οργή και επιπλέον την ευκαιρία βεβαιώσεων τροχαίων παραβάσεων από την ΕΛ.ΑΣ., γεγονός που ως εκτιμούμε δεν πρέπει να αποτελεί είδηση “άθλου” αλλά μήνυμα για ανεύρεση των αιτιών και καταλογισμό ευθυνών στους υπευθύνους που με την απραξία τους συντελούν στην γιγάντωση αυτής της κατάστασης. Το γεγονός ότι το τριήμερο από 30-05-2015 μέχρι 1-6-2014 βεβαιώθηκαν 1.636 τροχαίες παραβάσεις, πρέπει να εξετασθεί αρμοδίως».

Συμπληρωματικά επισημαίνεται: 

«η τοποθέτηση, διατήρηση και συντήρηση ρυθμιστικών πινακίδων και διαγραμμίσεων στην οδό ταχείας κυκλοφορίας Κρήτης που έχουν τοποθετηθεί παρανόμως και διατηρούνται :

α. Δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες κινητικότητας που προβλέπονται για οδούς Ταχείας Κυκλοφορίας.

β. Δεν διασφαλίζουν την ομαλή και ασφαλή οδήγηση στους οδηγούς του οδικού δικτύου.

γ. Δημιουργούν στους οδηγούς επιθετικότητα, θυμό, οργή και κίνητρο για μη ασφαλή οδήγηση και άμεσο κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή.

δ. Γεννούν προβληματισμούς και διαφορές σε αστικές και ποινικές υποθέσεις.

ε. Δημιουργούν σοβαρούς προβληματισμούς για τις αναθέσεις έργων υλοποίησης, διατήρησης και συντήρησης των ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ διαγραμμίσεων αλλά και ως προς την έγκριση των σχετικών δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς να μιλήσομε για προφανή αστική ευθύνη του Δημοσίου».