Την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε σύγκρουση μεταξύ F-16 και αιωροπτεριστών, 25 μίλια βορειοδυτικά της Λάρισας.
Η περιοχή όπου συνέβη η αναπάντεχη συνάντηση είχε δεσμευτεί από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας προκειμένου να διεξαχθεί άσκηση.
Τέσσερα F-16 πετούσαν σε ύψος 2.000 ποδιών, όταν οι χειριστές είδαν ένα άτομο με αλεξίπτωτο πλαγιάς (παραπέντε) να «κατηφορίζει» μπροστά τους στα 2 ναυτικά μίλια. Ο αρχηγός της τετράδας που επέδειξε αντανακλαστικά έκανε έναν γρήγορο ελιγμό αποφυγής και τελικά τα μαχητικά πέρασαν μόλις 170 μέτρα πάνω από τους αιωροπτεριστές. Τα ελληνικά μαχητικά ευτυχώς δεν είχαν μεγάλη ταχύτητα καθώς βρίσκονταν σε διαδικασία προσέγγισης αεροδρομίου για προσγείωση.
Νωρίτερα το ΓΕΑ είχε εκδώσει ΝΟΤΑΜ, με την οποία ενημέρωνε τις δύο αερολέσχες Λάρισας και Τρικάλων ότι στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην Τερματική Περιοχή του στρατιωτικού αεροδρομίου Λάρισας και στο Πεδίο Βολής Κρανέας, θα υπάρχει έντονη πτητική δραστηριότητα στρατιωτικών αεροσκαφών, σε ακανόνιστες ώρες, στο πλαίσιο της αεροπορικής άσκησης «Καμπέρος 2014».
Οι δύο Αερολέσχες της περιοχής αμέσως ειδοποίησαν τα μέλη τους και ανέβασαν στο διαδίκτυο τον χάρτη με την περιοχή όπου δεσμεύονταν από την Πολεμική Αεροπορία. Από ότι διαπιστώθηκε αυτοί που πετούσαν με τα αλεξίπτωτα πλαγιάς ήταν Ούγγροι οι οποίοι εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν από την αστυνομία μετά το συμβάν. Οι Ούγγροι, άγνωστο πόσοι ήταν, δήλωσαν πως αγνοούσαν ακόμα και την ύπαρξη του στρατιωτικού αεροδρομίου στην περιοχή.
Πάντως από θαύμα δεν σημειώθηκε το πολύνεκρο ατύχημα , όπου θα είχε τραγική κατάληξη τόσο για τους αιωροπτεριστές όσο και για τους πιλότους των F-16. Αμέσως το ΓΕΑ εξέδωσε ανακοίνωση Τύπου σύμφωνα με την οποία, «το τελευταίο χρονικό διάστημα η Διεύθυνση Ασφάλειας Πτήσεων παρατηρεί περιστατικά κατά τα οποία, ιδιώτες αεραθλητές χρησιμοποιώντας είτε αλεξίπτωτα πλαγιάς, είτε υπερελαφρές αεραθλητικές κατασκευές, δεν τηρούν τους νόμους δημιουργώντας πολλαπλούς κινδύνους».
Οι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας που ασχολούνται με θέματα ασφάλειας, έχουν διαπιστώσει εδώ ότι ο υπ αριθμός ένας κίνδυνος, που εντείνεται το καλοκαίρι είναι οι μεμονωμένοι αιωροπτεριστές οι οποίοι υ πετούν όπου θέλουν και όποτε θέλουν . Χωρίς να είναι μέλη σε αερολέσχες λειτουργούν ανεξέλεγκτα , δίχως να έρχονται σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς τότε υπάρχουν θερμά ανοδικά ρεύματα που είναι χρήσιμα για τους αιωροπτεριστές.
Δυστυχώς, όμως, έχουν παρατηρηθεί και αρκετές περιπτώσεις όπου ακόμα και τα μέλη επίσημων αερολεσχών δεν τηρούν τους κανονισμούς και τις διαδικασίες που προβλέπονται (!). Δεν εφαρμόζουν τους κανόνες ακόμα και όταν πετούν σε περιοχές οι οποίες βρίσκονται κοντά σε αεροδρόμια. Να σημειωθεί ότι τα αεροδρόμια κατασκευάζονται σε περιοχές όπου υπάρχουν ανοδικά ρεύματα και άπλα χώρου. Δύο στοιχεία τα οποία όμως αναζητούν και οι αιωροπτεριστές.
newpost.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook