Το «μύθο» του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι κατέρριψε σήμερα για μια ακόμη φορά με τα λεγόμενα του ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος από το Ηράκλειο όπου βρέθηκε.

"Αντί να γίνονται σχέδια για το Καστέλι ,τα οποία θα πληρώσει ο ελληνικός λαός για να έλθει ένας ξένος επενδυτής να τα εκμεταλλευτεί, θα ήταν προτιμότερο να δοθούν όχι περισσότερα από 250 εκ. ευρώ για να βελτιωθούν οι υποδομές του Νίκος Καζαντζάκης στο Ηράκλειο ώστε να γίνει ένα αξιοζήλευτο αεροδρόμιο" τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας το μεσημέρι στο flashnews.gr λίγο μετά το τέλος της προγραμματισμένης ενημέρωσης προς τους εργαζόμενους της ΥΠΑ του αερολιμένα Ηρακλείου.

Στο ίδιο μήκος κύματος με το πόρισμα της πρόσφατης έρευνα μας,ο ίδιος μίλησε και για επιπλέον αεροπορικό κόστος αφού όλες οι πτήσεις από και προς το συγκεκριμένο αεροδρομιο, θα γίνουν μεγαλύτερες κατα 15 με 20 λεπτά όπως άλλωστε είχαν ισχυριστεί πιλότοι και tour operator για πολλοστή φορά, σχετικά πρόσφατα.

Εκτός του οικονομικού κοστους κατασκευής,τα μετεωρολογικά προβλήματα που θα συνοδεύσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι αλλά και στο ζήτημα που δημιουργεί η παράλληλη λειτουργία στο χώρο αυτό ενός στρατιωτικού αεροδρομίου και μάλιστα με ενεργό επιχειρησιακό ρόλο στην αεράμυνα της χώρας ,δημιουργούν ενα σημαντικό και συναμα άλυτο γριφο για το νεο αεροδρομιο.

Ο ίδιος αποκάλυψε πως το Ελεγκτικό Συνέδριο της ΕΕ είχε κάνει μελέτη για την Κρήτη και τα αεροδρόμια της και ειδικά για το Καστέλι είχε επισημάνει πως αν μέχρι το 2010 το αεροδρόμιο Καζαντζάκης είχε καταφέρει να πιάσει τα 8 εκ. επιβάτες τότε θα ήταν σκόπιμο να κατασκευαστεί, και μάλιστα με την οικονομική συνδρομή από την ΕΕ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ωστόσο το 2010 το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είχε προσεγγίσει τα 4,5 εκ επιβάτες και τα 8 εκ φαντάζουν ακόμα και τώρα άπιαστο όνειρο.

Τόνισε ακόμα πως ακόμα κι αν όλοι συμφωνήσουν να προχωρήσει το Καστέλι το ερώτημα που μπαίνει είναι ποιος θα το χρηματοδοτήσει και για ποιόν θα γίνει αυτή η υποδομή.

"Ζητούμενο μας θα είναι να φτιάξουμε μια επιχείρηση με τα λεφτά του ελληνικού λαού και να τη δώσουμε αλλού και να διώξουμε τον τουρισμό με τα υψηλά της κόστη; αναρωτήθηκε,και πρόσθεσε πως αν θέλουν οι Κινέζοι να διαθέσουν 1,5 δις για να κατασκευάσουν το νέο αεροδρόμιο καλώς να ορίσουν, αλλά θα γίνει έτσι ή θα φορτωθεί το δημόσιο το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης;"

Ωστόσο συνέχισε, τόσα χρόνια η συζήτηση που γίνεται για το Καστέλι δεν έχει επιτρέψει την ανάπτυξη του αεροδρομίου στο Ηράκλειο.

Έτσι ακόμα κι αν πούμε σήμερα πως υπογράφεται να προχωρήσει το Καστέλι είναι μέγα ζήτημα πως θα αντέξει στο μεσοδιάστημα, ως την ολοκλήρωση του ,το Ηράκλειο που έχει εξαντλήσει ήδη τις δυνατότητες του.

Ο κ Αλεβιζόπουλος στάθηκε και στο θέμα της παράλληλης λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Καστέλι. «Αν θέλουμε εκεί νέο πολιτικό αεροδρόμιο πρέπει να φύγει η Πολεμική Αεροπορία», είπε κι αυτό γιατί όταν θα απογειώνονται τα πολεμικά αεροσκάφη για να κάνουν αναχαιτίσεις δεν θα μπορούν να πετούν τα πολιτικά.

«Αν θέλουμε 28-30 πτήσεις την ώρα και αναγκαστούμε να τις μειώσουμε λόγω Πολεμικής Αεροπορίας τότε το πολιτικό αεροδρόμιο θα είναι άχρηστο κι όποιος ρίξει λεφτά σ αυτό θα έχει την απαίτηση να τα πάρει πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο εμπειρότατος πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, κατέληξε λέγοντας ότι: "Αυτή τη στιγμή τα έσοδα από το Ηράκλειο είναι 50-55 εκ πως θα βγάλει ο επενδυτής το 1,5 δις που θα δώσει;…που πρέπει να φτάσει το εισιτήριο; και πως θα προστατευθεί ο τουρισμός όταν οι εταιρείες τσάρτερ θέλουν φθηνά αεροδρόμια;"

Κώστας Συλιγάρδος
Flashnews.gr