«Η Malaysian Airlines δεν υπάρχει περίπτωση να κρατήσει με τη σημερινή της μορφή, αν δεν σημειωθούν αλλαγές» αναφέρει στο Bloomberg, ο αναλυτής της Malayan Banking, Mohshin Aziz, σημειώνοντας ότι στην 100χρονη ιστορία της αεροπλοΐας καμιά άλλη αεροπορική εταιρεία, πλην της Malaysian, δεν αντιμετώπισε ποτέ δύο πρωτοφανείς τραγωδίες σε διάστημα λίγων μηνών.

Η μετοχή της κρατικής αεροπορικής εταιρείας της Μαλαισίας έχει κατρακυλήσει, σημειώνοντας πτώση 11,11% σε ένα μήνα και 35,48% το τελευταίο εξάμηνο. Τον περασμένο Μάρτιο (8/3) συνέβη η πρώτη τραγωδία, όταν ένα Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines, με 239 επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε ενώ ταξίδευε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο. Ακόμα και σήμερα, 4 μήνες μετά δεν έχει βρεθεί ούτε ένα ίχνος από το αεροπλάνο – φάντασμα. Την Πέμπτη αεροσκάφος της πτήσης ΜΗ17, η οποία αναχώρησε από το 'Αμστερνταμ για την Κουάλα Λουμπούρ, παρέσυρε στο θάνατο 298 επιβαίνοντες.

Όπως ήταν φυσικό, οι κρατήσεις θέσεων έχουν σημειώσει βουτιά και, μολονότι, όπως λέει ο Aziz, οι Μαλαισιανοί θα συνεχίσουν να εμπιστεύονται τον εθνικό τους αερομεταφορέα, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί για τους διεθνείς επιβάτες. Ερωτηθείς για το αν η κυβέρνηση θα ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία ή θα αναγκαστεί να την κλείσει, όπως είχε συζητηθεί και λίγο καιρό πριν συμβεί η δεύτερη τραγωδία, ο Aziz απάντησε ότι ακόμα η κυβέρνηση διστάζει να αγγίξει το φλέγον θέμα, αλλά η Malayan Banking και ο αναλυτές θεωρούν ως επιτακτική ανάγκη την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, ώστε να μπορέσει κάποτε να ορθοποδήσει.

protothema.gr