Την απεμπλοκή του Μετρό σε σύντομο χρονικό διάστημα, από το «σκάνδαλο Siemens» προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Δημ. Ρέππας, σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Πόλη και Πολιτική». Το υπουργείο Υποδομών αναμένει την απόφαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για το ζήτημα, η οποία αναμένεται να είναι υπέρ της συνέχισης της υλοποίησης των έργων του Μετρό και την απεμπλοκή τους από τη δικαστική διερεύνηση.

Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή είναι «παγωμένα» τα έργα, καθώς δεν μπορούν να υλοποιηθούν οι συμβάσεις -με τη Siemens- για τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό όλες οι επεκτάσεις του Μετρό προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη. Ο κ. Ρέππας στάθηκε ακόμη στη δημοπράτηση της νέας γραμμής 4 η οποία αναμένεται σε περίπου ένα χρόνο.

Η γραμμή
Η γραμμή σχεδιάστηκε να ξεκινά από τον Περισσό κι από εκεί να κατευθύνεται προς Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια και Πανεπιστήμιο. Από εκεί θα «πηγαίνει» ανατολικά προς Παγκράτι, Καισαριανή και Ζωγράφου και έπειτα θα ακολουθεί βόρεια πορεία προς Κατεχάκη και κατά μήκος της Κηφισίας θα φτάνει στο Μαρούσι για να κατευθυνθεί μετά δυτικά προς Πεύκη και Λυκόβρυση καταλήγοντας στην Εθνική Οδό. Στο πλαίσιο του έργου προγραμματίζεται και κλάδος από τον Ευαγγελισμό προς το Βύρωνα και τον Υμηττό.


Οπως είπε ο υπουργός σε πρώτη φάση θα δημοπρατηθεί το τμήμα Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός με εκτιμώμενο προϋπολογισμό περίπου 1 δισ. ευρώ που θα εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 200.000 επιβάτες. Επιπλέον, είπε ότι το υπουργείο προετοιμάζει τη δημοπράτηση με το μοντέλο της παραχώρησης του νέου αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινάει από την Ελευσίνα και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό στο ύψος της Θήβας. Ο νέος αυτός άξονας θα λειτουργήσει ως «ευρεία παράκαμψη» της Αθήνας για τη διαμπερή κίνηση από βορρά προς νότο και αντίστροφα.

Ο υπουργός έκανε εκτενή αναφορά και στο σχέδιο που έχει προτείνει για τη συνέχιση των οδικών έργων παραχώρησης όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται και μείωση της τιμής των διοδίων από 25% έως 50%. Οπως είπε αναμένεται η απάντηση των συμβαλλομένων. Επιπλέον, είπε ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη 39 μεγάλα και μεσαία έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,5 δισ. ευρώ ενώ έχουν δεσμευτεί περίπου 4,5 δισ. ευρώ από τα 5,5 δισ. ευρώ του ΕΣΠΑ για δημόσια έργα.

Αεροδρόμια
Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια ο κ. Ρέππας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να «μεταμορφωθούν» σε πόλους ανάπτυξης που δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα σύγχρονα εμπορικά πάρκα υιοθετώντας το «μοντέλο» του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. «Τα περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούσαν να αναδειχθούν και σε πόλους ανάπτυξης για κάθε τόπο, με χρήσεις και δράσεις, οι οποίες ποικίλλουν και ξεπερνούν το αυστηρά προσδιορισμένο αντικείμενο λειτουργίας ενός αεροδρομίου», τόνισε χαρακτηριστικά.


Αναφερόμενος στους εργαζόμενους στην Πολιτική Αεροπορία υποστήριξε ότι δείχνουν ευθύνη και μάλιστα τόνισε ότι ελπίζει «πως δεν θα προκύψουν λόγοι για κινητοποιήσεις, που θα υπονομεύσουν το τουριστικό ρεύμα».

imerisia.gr