"Ποτέ την Κυριακή" επιμένει το τοπικό παράρτημα Χανίων, της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, όσον αφορά των άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή.

Σε σχετική επιστολή τους, τα μέλη της Ένωσης επισημαίνουν ότι:


Πρώτη η Ένωσή μας έδωσε, με το σύνθημα «ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ», το στίγμα της θέσης των καταναλωτών που εκφράζουμε για το θέμα του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές.

Από τότε μέχρι σήμερα «κύλησε πολύ νερό στ’ αυλάκι». Τα καταστήματα άνοιξαν πιλοτικά τις Κυριακές όπως ο νόμος προέβλεπε, οι Περιφέρειες μετά από συσκέψεις φορέων είπαν όχι στο άνοιγμα των καταστημάτων πέραν των επτά Κυριακών, οι εργαζόμενοι αλλά και οι μικρομεσαίοι καταστηματάρχες αντέδρασαν.

Κατά κοινή ομολογία, οι μόνοι που ευνοήθηκαν από την εφαρμογή του μέτρου ήταν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, τα οποία πήραν «τη μερίδα του λέοντος» της αύξησης της επισκεψιμότητας! Οι μικρομεσαίοι αγκομαχούσαν δίνοντας χρήμα, χρόνο και κόπο, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν τους «μεγάλους», περιμένοντας μάταια το «μάνα εξ ουρανού». Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και αθέμιτος…!

Η Ένωσή μας, στο δημόσιο αυτό διάλογο, προσδοκά για μια ακόμα φορά, μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις να δώσει μια πιο καθαρή εικόνα στους καταναλωτές για το αν εν τέλει είναι προς το συμφέρον μας να ανοίγουν τα καταστήματα τις Κυριακές.

Να θυμίσουμε ότι, η κυριακάτικη αργία καθιερώθηκε στην Ελλάδα το 1909.

Υποστηρίζεται ότι οι εργαζόμενοι μπορούν την Κυριακή να κάνουν τις αγορές τους άνετα.

Ρωτάμε:

Μέχρι να ξεκινήσει η εφαρμογή αυτού του μέτρου, πως έκαναν τις αγορές τους; Εργάζονταν τόσες ώρες κάθε ημέρα που δεν προλάβαιναν;

Γιατί ο τζίρος των καταστημάτων όλα τα προηγούμενα χρόνια όλο και αυξανόταν, ενώ σήμερα παρά και την εφαρμογή του μέτρου ολοένα και μειώνεται με αποτέλεσμα τα 600.000 λουκέτα στην αγορά και τους άνεργους εμποροϋπαλλήλους;

Φταίει η κυριακάτικη αργία που δεν μπορούμε να προβούμε σε αγορές ή μήπως φταίει η έλλειψη χρημάτων;

Γνωρίζουν όσοι είναι υπέρ του ανοίγματος, ότι το αυξημένο κόστος λειτουργίας της Κυριακής, μετακυλύεται στις τιμές των προϊόντων και άρα στις τσέπες μας;

Γνωρίζουν τέλος, ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές θα απαιτήσει σε κοντινό χρονικό ορίζοντα το άνοιγμα και άλλων υπηρεσιών, όπως τράπεζες, ταχυδρομεία κλπ;
Υποστηρίζεται ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, το έχει ανάγκη ο τουρισμός.

Ρωτάμε:

Τόσες δεκαετίες, δεν άνοιγαν τα καταστήματα με διευρυμένα ωράρια και τις Κυριακές στις τουριστικές περιοχές;

Ο τουρίστας θα πάει σούπερ μάρκετ την Κυριακή και τι θα αγοράσει; Προϊόντα διατροφής για σουβενίρ;

Γιατί τα καταστήματα ανοίγουν σε πολύ περισσότερες περιοχές και τις 52 Κυριακές όπως ορίζει ο πρόσφατος νόμος;

Εν τέλει, πόσοι τουρίστες εξυπηρετούνται από ένα τέτοιο μέτρο; Ο τουρίστας έρχεται στην χώρα μόνο για αγορές ή για τις ομορφιές της;

Όλες τις προηγούμενες δεκαετίες που επίσης ο τουρισμός άνθιζε, τι έκαναν οι τουρίστες που δεν άνοιγαν τα καταστήματα τις Κυριακές;

Υποστηρίζεται ότι σε όλη την Ευρώπη τα μαγαζιά είναι ανοικτά τις Κυριακές.

Ρωτάμε:

Η Αυστριακή οικονομία, για παράδειγμα, που δεν ανοίγουν τα καταστήματα έχει σοβαρά προβλήματα;

Στην Ιταλία και Ισπανία που ανοίγουν τις Κυριακές, οι οικονομίες τους ανθούν;

Να υποθέσουμε τέλος, ότι η Αλγερία, το Μαρόκο, η Τυνησία, η Μπανγκόγκ, η Κουάλα Λουμπούρ και άλλες χώρες και πόλεις της Ασίας και της Αφρικής όπου τα καταστήματα είναι ανοικτά 24 ώρες το 24ωρο – 365 ημέρες το έτος και που ιδιοκτήτες και υπάλληλοι κοιμούνται μέσα στα καταστήματα και πάνω στα εμπορεύματα, είναι αναπτυγμένοι και πολιτισμένοι, ενώ εμείς μέχρι τώρα ήμασταν υπανάπτυκτοι.

Υποστηρίζεται ότι θα ανοίξουν και άλλα καταστήματα και θα γίνουν νέες προσλήψεις.

Ρωτάμε:

Από την εφαρμογή του μέτρου, πόσα νέα καταστήματα άνοιξαν και πόσοι εμποροϋπάλληλοι προσλήφθηκαν;

Οι καταναλωτές λέμε:

Εμείς θα επιβραβεύουμε όσους επιχειρηματίες σέβονται την κυριακάτικη αργία και τους εργαζόμενους τους και την επιβράβευση αυτή θα την κάνουμε με την προτίμησή μας.

Εμείς θέλουμε – ακόμα και αν έχουμε οικονομική δυνατότητα - να έχουμε την Κυριακή αφιερωμένη στην οικογένειά μας, στους φίλους, στους εαυτούς και τα πιστεύω μας, αντί να μας κάνουν καταναλωτικά όντα που θα καταναλώνουμε ασύστολα κάθε μέρα και στιγμή.

Εμείς οι καταναλωτές, μαζί με εμπόρους και εργαζόμενους φωνάζουμε: ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ!