Μέχρι 1.000 ευρώ το άτομο χρεώνουν οι διοργανωτές για τη συναυλία των Χούλιο Ιγκλέσιας και Αντώνη Ρέμου στο «Nammos» της Ψαρούς, 500 ευρώ για τη συναυλία της Αννας Βίσση και της Κοντσίτα στο μπαρ «Jackie O’» του Super Paradise, ενώ ο πόλεμος της σαμπάνιας με τους Λιβανέζους στα χαρακώματα των beach bars του νησιού μαίνεται σφοδρός: οι ρυθμοί της ζωής στη Μύκονο κινούνται σε ένα παράλληλο σύμπαν ακολουθώντας μια διαγαλαξιακή τροχιά που απέχει έτη φωτός από τη γήινη άγονη γραμμή όπου παλεύει να επιβιώσει η άλλη Ελλάδα, η μνημονιακή.

Το ξερονήσι, όμως, ο άνυδρος τόπος-καταφύγιο πριν από κάποιες δεκαετίες για λίγους και εκλεκτούς μυημένους της ευζωίας και της μποέμ κοσμοθεωρίας έγινε σήμερα η όαση της οικονομικής ερήμου, υπακούοντας στους δικούς του νόμους, στους δικούς του ρυθμούς, στο δικό του lifestyle και εντέλει στον δικό του θεό. Μια άγονη πλην χρυσή έκταση 86 περίπου τετραγωνικών χιλιομέτρων που κάθε χρόνο σπάει τα δικά της ρεκόρ αφίξεων τουριστών και τζίρου.

Η σύγκριση με τα διάσημα κοσμικά θέρετρα όπως η Ιμπιζα και το Σεν Τροπέ που επαναλαμβάνεται ως παράδειγμα-κλισέ της τουριστικής εξέλιξης της Μυκόνου είναι μάλλον υπέρ της, με δεδομένο ότι η υπερβολική ανάπτυξη των ξένων προορισμών οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην απομυθοποίησή τους.

Κίνδυνος ορατός και για το κυκλαδίτικο νησί στην περίπτωση που η ακρίβεια, o συνωστισμός, η έλλειψη βασικών υποδομών και η υποβίβαση των υπηρεσιών δεν υπακούν στους νόμους του value for money.





Κοντσίτα - Βίσση

Συναυλία: Σάββατο 26 Ιουλίου («Jackie O'»)
Η γενική είσοδος κοστίζει 100 ευρώ (500 για τους VIP), όσο δηλαδή και το εισιτήριο για τη συναυλία των Rolling Stones στην Αυστραλία.

Προς στιγμήν σημασία έχει ότι η Μύκονος σφύζει από κόσμο, κάθε εθνικότητας, τάξης, αντιλήψεων, αποχρώσεων και budget, και όλοι έχουν τον τρόπο τους να συνυπάρχουν αρμονικά είτε τρώγοντας οι μεν με chopsticks σούσι με αβγά χελιδονόψαρου, είτε οι δε με τα χέρια μια «πιτόγυρο απ’ όλα».

Το σίγουρο είναι ότι οι διοργανωτές των συναυλιακών events θα κοστολογήσουν τα εισιτήρια καταπώς τους συμφέρει και όσο μεγαλύτερος ντόρος γίνει για το αστρονομικό ποσό που καλείται να πληρώσει ο θεατής, τόσο μεγαλύτερη είναι η διαφήμιση - και άρα η επιτυχία του εγχειρήματος στις περισσότερες τουλάχιστον περιπτώσεις.





Η είδηση βέβαια ότι το κόστος του εισιτηρίου ανά άτομο φτάνει ακόμα και τα 1.000 ευρώ για να δει π.χ. κάποιος τον παλαίμαχο Χούλιο Ιγκλέσιας να τραγουδάει πάνω σε ένα κομμάτι άμμου -και όχι στο Ηρώδειο, όπως για παράδειγμα ήθελε εξαρχής ο γνωστός ερμηνευτής όταν του έγινε πρόταση να εμφανιστεί στην Ελλάδα-, εκτός από εξωφρενική είναι και εκνευριστική.

Αλλο τόσο -ίσως και περισσότερο για τους λιγότερο ανοιχτόμυαλους- είναι το κόστος εισιτηρίου για τη θέαση της μουσοφόρας Κοντσίτα που η αλήθεια είναι ότι, πέρα από το φετινό χιτ της Eurovision που την έφερε στην πρώτη θέση, δεν έχει να επιδείξει κάποιο σουξέ, αλλά ούτε και καμιά ιστορία. Εχει ρεύμα λόγω επικαιρότητας, αλλά είναι απλά η Κοντσίτα από την Αυστρία -ο κατά κόσμον Τόμας Νόιβιρτ- που έγινε για κάποιους σύμβολο της αποδοχής της διαφορετικότητας και για άλλους, ίσως πιο σκληροπυρηνικούς, σύμβολο της γελοιότητας.

 Με κείνα και με τ’ άλλα, Χούλιο και Κοντσίτα απαίτησαν χρήμα για τις εμφανίσεις τους, αλλά ευτυχώς από αυτό το Νησί των Ανέμων διαθέτει άφθονο. Τόσο που ενίοτε μεταφέρεται με τα τσουβάλια ή ακόμα και με καροτσάκια της οικοδομής - τα ίδια που χρησιμοποιούνται ορισμένες φορές για την ασφαλή (;) μεταφορά των Dom Perignon σε διψασμένους για μπουρμπουλήθρες πελάτες των bar-restaurant.

Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΡΑΙΠΑΛΗΣ



protothema.gr