Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε την Τρίτη το απόγευμα στα Μάλια, με αποτέλεσμα ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Μαλίων, να οδηγηθεί στη ΜΕΘ, όταν στην προσπάθειά του να αποφύγει μια γουρούνα, με οδηγό ανήλικο Ισραηλινό τουρίστα, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και τραυματίστηκε (δείτε εδώ).
Τρεις ημέρες μετά τόσο φορείς όσο και ο ίδιος ο Δήμαρχος Χερσονήσου, με ανακοινώσεις τους, εκφράζουν την αντίθεσή τους στην ασυδοσία όπως λένε που επικρατεί στην περιοχή, με την ενοικίαση  γουρούνων σε τουρίστες, ακόμα και σε ανήλικα άτομα και στην επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για την ασφάλεια των πολιτών αλλά και παραθεριστών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν υπήρξαν αντιδράσεις και έντονος προβληματισμός για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή με τις γουρούνες, καθώς αρκετές φορές έχουν γίνει αιτία για πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί των οχημάτων αυτών είναι ανήλικοι (όπως στο συγκεκριμένο ατύχημα) ή ακόμα και παιδιά.
Δείτε τις ανακοινώσεις του Δήμου Χερσονήσου αλλά και του Απόστολου Λουλουδάκη, δημοτικού συμβούλου της “Ενωτικής Πρωτοβουλίας Φιλόξενος Δήμος, όλοι μαζί, νέα πορεία” για το Δήμο Χερσονήσου

Ο Δήμος Χερσονήσου παίρνει θέση για το τροχαίο που προκάλεσε γουρούνα στα Μάλια

Η Δημοτική Αρχή Χερσονήσου δηλώνει την πλήρη συμπαράταξη και συμφωνία της με την ανακοίνωση των φορέων της Δημοτικής Κοινότητας Μαλίων, με την οποία εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τα φαινόμενα παραβατικότητας που συμβαίνουν στα Μάλια, αλλά κυρίως για την ασυδοσία που επικρατεί και την αδυναμία πάταξης της κατάστασης αυτής.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στον Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου και του ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση.
Βασική συνιστώσα και δομικό στοιχείο της Πολιτικής της σημερινής Δημοτικής Αρχής υπήρξε η διασφάλιση βασικών έννομων αγαθών της Κοινωνίας και η κατοχύρωση της έκφρασης της προσωπικότητας. Διαπιστώσαμε σύντομα ότι οι κάτοικοί μας αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα που συνδέονται με την ποιότητα ζωής τους, την ασφάλεια και την προσωπικότητά τους. Τα τρίτροχα και τετράτροχα οχήματα άνευ οδηγού που κυκλοφορούσαν στον Δήμο και, κυρίως, στη Δημοτική Ενότητα Μαλίων δημιουργούσαν τεράστια προβλήματα, με συνέπεια τα έντονα παράπονα και τις καταγγελίες των δημοτών, των κατοίκων και των παραθεριστών, οι οποίοι εκδήλωναν με κάθε τρόπο διαρκώς την αγανάκτησή τους και αγωνία για τη ζωή τους, την προστασία της περιουσίας τους και την ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.
Η χαώδης αυτή κατάσταση, που ήταν πλέον ανεξέλεγκτη δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ήταν αποτέλεσμα των πράξεων και των παραλείψεων των προηγούμενων δημοτικών αρχών. Κοινή διαπίστωση ήταν, ότι αυτή η πολύχρονη και προβληματική κατάσταση για να αντιμετωπιστεί, απαιτούσε από τη δημοτική αρχή και τις άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες τη λήψη δραστικών μέτρων.
Με υπευθυνότητα, πολιτική βούληση, συστηματική μελέτη και προσπάθεια, αλλά κυρίως με σωστή αξιοποίηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, ξεπερνώντας πολλά προβλήματα, αντιστάσεις και απειλές για τη ζωή μας εκδώσαμε κανονιστική απόφαση που αντιμετωπίζει το πρόβλημα.
Αυτή την κανονιστική απόφαση, συζητήσαμε έγκαιρα με την Αστυνομική Αρχή, τον χειμώνα του 2013 και ζητήσαμε την πλήρη εφαρμογή της, επειδή μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, αυτών των θεμάτων επιλαμβάνεται η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.)
Κλείνοντας, θέλω να επισημάνω, ότι οι αντιστάσεις που υπάρχουν για την εφαρμογή των νόμων και την προστασία των πολιτών είναι μεγάλες.
Θυμίζω την υπαναχώρηση της Υπουργού Τουρισμού, η οποία είχε δεσμευτεί να ρυθμίσει το πρόβλημα, σύμφωνα με την πρόταση του Δήμου μας. Επίσης επισημαίνω ότι στις τελευταίες δημοτικές εκλογές υπήρχαν υποψήφιοι σε συγκεκριμένο συνδυασμό, οι οποίοι δήλωναν ευθέως ότι εκπροσωπούν τον κλάδο των επιχειρήσεων ενοικίασης τριτρόχων και τετράτροχων οχημάτων. Μάλιστα ο επικεφαλής του συνδυασμού δήλωνε ότι θα καταργήσει την κανονιστική απόφαση του Δήμου.
Κάνω έκκληση με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό, το οποίο εύχομαι να είναι το τελευταίο, οι αρμόδιες αρχές, επιτέλους, να εφαρμόσουν την κανονιστική απόφαση του Δήμου για τα τρίτροχα και τετράτροχα οχήματα, αλλά και αυτές που αναφέρονται στη λειτουργία των κέντρων διασκέδασης και στη χρήση των κοινόχρηστων χώρων.
Ο Δήμαρχος Χερσονήσου
Ζαχαρίας Δοξαστάκης

Ανακοίνωση Απόστολου Λουλουδάκη
Δημοτικός Σύμβουλος της “Ενωτικής Πρωτοβουλίας Φιλόξενος Δήμος, όλοι μαζί, νέα πορεία” για το Δήμο Χερσονήσου

Με αφορμή το ατύχημα που έλαβε χώρα στα Μάλια το βράδυ της 29 Ιουλίου και είχε σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό του φίλου και συναγωνιστή Τάκη Πατελή, Πρόεδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου και εκλεγμένου μέλους του Συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας Μαλίων στις πρόσφατες Δημοτικές Εκλογές, θέλω να εκφράσω τις ευχές μου για την ταχεία ανάρρωση του Τάκη και να στείλω ένα μήνυμα αισιοδοξίας στην κοινωνία και τους φορείς των Μαλίων, ότι το καθεστώς της ασυλίας, τα φοβικά σύνδρομα, η αποχή, η ανοχή της παραβατικότητας και η συντήρηση της παραοικονομίας που πληγώνει θανάσιμα την πραγματική οικονομία και τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής θα τερματίσουν οριστικά. 
Την πολιτική βούλησή των κατοίκων και των φορέων των Μαλίων θα μεταφέρουμε αγωνιστικά στην νέα δημοτική αρχή, που συμμετέχουμε, και θα δώσουμε άμεσες και πρακτικές λύσεις. Η αποτυχία των προηγούμενων δημοτικών αρχών να δώσουν λύση στο πρόβλημά των τετράτροχων στιγματίζεται από σκοπιμότητες και συναλλαγή και κατ\’ επέκταση χαρακτηρίζει και τις παραλυτικές λειτουργίες του διεφθαρμένου κρατικού μηχανισμού. 
Η σημερινή κατάσταση της αναρχίας και του χάους είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών που εφάρμοσαν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές συμπεριλαμβανομένης και της απερχόμενης. Η προηγούμενη δημοτική αρχή του Καποδιστριακού Δήμου Μαλίων μετά από εισηγήσεις και πιέσεις του Γενικού Γραμματέα Τουρισμού (διαθέτω τα επίσημα έγγραφα) προέβη στην ψήφιση κανονιστικής απόφασής σε σωστή κατεύθυνση που έβαζε κανόνες κυκλοφορίας και πρόστιμα στους παραβάτες σύμφωνα με όσα επιτρέπει το υπάρχον νομικό – θεσμικό πλαίσιο. Η βασική επισήμανση του έγγραφο που απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ ήταν, ότι το πρόβλημα δημιουργείται βασικά από τον μεγάλο αριθμό αδειών κυκλοφορίας “Γουρουνών”, που αρμόδιος για την αδειοδότησή τους είναι ο δήμος, δηλαδή κάτω των 50 κυβικών, και όχι ο ασήμαντος αριθμός αδειοδοτήσεων του ΕΟΤ για τα συγκεκριμένα οχήματα. 
Μετά την διαδικασία έκδοσης και εφαρμογής της ορθής και νόμιμης κανονιστικής απόφασης, η ίδια δημοτική αρχή λίγο πριν τη λήξη της θητείας της, εκδίδει απόφαση για την αδειοδότηση (χιλίων περίπου) νέων τετράτροχων οχημάτων! Η παρούσα και απερχόμενη δημοτική αρχή προβαίνει στα ακόλουθα ατοπήματα. Ψηφίζει νέα κανονιστική απόφαση χωρίς να καταργεί την προηγούμενη και αποκρύπτει από το Δημοτικό Συμβούλιο την ύπαρξή της. Η νέα κανονιστική απόφαση είναι ένα πολύπλοκο, ασαφές και ακατανόητο δικολαβικό κείμενο, παραβιάζει ανοιχτές πόρτες, υπεισέρχεται σε αρμοδιότητες ξένες απ\’ αυτές που έχει δικαίωμα από τους νόμους να ψηφίζει το Δημοτικό Συμβούλιο, περιορίζει το δικαίωμα του “επιχειρείν”, μεταθέτει το πρόβλημα στην εκχώρηση του δικαιώματος για το σύνολο της αδειοδότησης των τετράτροχων στο Δήμο, δηλαδή στο βασικό υπεύθυνο για την αυθαίρετη και ανεξέλεγκτη δράση του συγκεκριμένου οικονομικού κυκλώματος. Δεν προβλέπει κανένα πρόστιμο στους παραβάτες οδηγούς των οχημάτων, που προέβλεπε ορθά η πρώτη κανονιστική απόφαση και έντεχνα προσπαθεί να μην ασκήσει το νομικό θεσμικό δικαίωμα για έκδοση κανονιστικής απόφασης που θα όριζε κανόνες κυκλοφορίας, απαγορεύσεις και πρόστιμα λαμβάνοντας υπ\’ όψη την φέρουσα χωρητικότητα του οδικού δικτύου και την προστασία του ιστορικού και πανέμορφου οικισμού των Μαλίων. Η τύχη της κανονιστικής αυτής ήταν ήδη προδιαγεγραμμένη, όπως με σαφήνεια επεσήμανα όταν την καταψήφισα και την κατήγγειλα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και προέβλεψα ότι θα είχε σαν αποτέλεσμα την διόγκωση και την διαιώνιση του προβλήματος, όπως ακριβώς και έγινε. 
Η περιπέτεια όσον αφορά την νομική της υπόσταση καλά κρατεί και έχει αρκετό δρόμο αν λάβουμε υπόψη μας το υπάρχον καθεστώς της “ταχύτατης” διεκπεραίωσης των δικαστικών υποθέσεων και το πιο τραγικό είναι ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν δύο κανονιστικές αποφάσεις. Η πρώτη δεν έχει καταργηθεί και άρα βρίσκεται σε ισχύ. Η νομιμότητα της δεύτερης, εν μέρει και αυτή που υποτίθεται ότι ισχύει, θα κριθεί στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο (ΣΤΕ) κατόπιν προσφυγής που κατά πληροφορίες έχει γίνει από τους ενδιαφερόμενους. 
Η νέα Δημοτική Αρχή άμεσα πρέπει να προχωρήσει στην ψήφιση μιας νέας κανονιστικής απόφασης στα πλαίσια των ορίων που δίδει ο νόμος και πιστεύω ότι είναι αρκετά για να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στο μαρτύριο των κατοίκων της περιοχής. Η νέα Δημοτική Αρχή εκφράζοντας την επιθυμία των κατοίκων του Δήμου για αλλαγής πλεύσης πρέπει να απομακρυνθεί από το θεωρητικό και ιδεολογικό υπόβαθρο των “διαχειριστών” και εκφραστών του “πολιτικαντισμού” που είχε σαν αρχή την μετάθεση ευθυνών και την σπατάλη του χρόνου. Τα Μάλια αξίζουν ένα καλύτερο μέλλον. Το όραμα και η διάθεσή μας να αλλάξουμε την μοίρα του τόπου μας και να βάλουμε τέλος στην παρακμή, για το οποίο μας στήριξε η κοινωνία στις πρόσφατες Δημοτικές Εκλογές, θα φροντίσουμε να γίνει πραγματικότητα.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook