Η Toyota, ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο κατασκεύασε από τις γραμμές παραγωγής της περίπου από 350.000 οχήματα, 48,1% λιγότερα απ' ό,τι τον Απρίλιο του 2010, περιλαμβανομένων και των θυγατρικών της εταιρειών Daihatsu και Hino.

Η ανταγωνίστριά της Honda παρήγαγε μόλις 138.000 οχήματα, 52,9% λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα.

Ίδια κατάσταση, αλλά σε μικρότερη κλίμακα, αντιμετώπισε και η τρίτη μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan, η οποία είχε μειωμένη παραγωγή κατά 22,4%, με 250.000 οχήματα.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλη έλλειψη τμημάτων για τα οχήματά τους μετά το σεισμό μεγέθους 9 Ρίχτερ και το καταστροφικό τσουνάμι του Μαρτίου, τα οποία προκάλεσαν μεγάλες ζημιές στα εργοστάσια των προμηθευτών τους στα βορειοδυτικά της χώρας, ιδίως στις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών συστημάτων.

Οι επιπτώσεις έπληξαν ειδικά την ιαπωνική βιομηχανία, η οποία είδε την παραγωγή της να καταβαραθρώνεται κατά 50 έως 80%, σύμφωνα με τις εταιρείες.

Η παραγωγή ιαπωνικών οχημάτων έχει μειωθεί και στο εξωτερικό, καθώς και εκεί οι γραμμές παραγωγής εξαρτώνται από τους Ιάπωνες προμηθευτές, αν και σε μικρότερο βαθμό.

Η επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς παραγωγής αναμένεται να επιτευχθεί σταδιακά. Ο γενικός διευθυντής της Toyota, Ακίο Τογιόντα προβλέπει για τον Ιούνιο ρυθμούς παραγωγής στο 70% των προ του σεισμού επιπέδων, ωστόσο δεν περιμένει η παραγωγή να επιστρέψει στο 100% πριν τον Δεκέμβριο.

Από την πλευρά της Nissan, το 45% της οποίας κατέχει η γαλλική Renault, ο διευθυντής της Κάρλος Γκοσν τονίζει πως η εταιρεία θα ξαναρχίσει «να παράγει πλήρως και χωρίς εμπόδια σε όλον τον κόσμο μέχρι τον Οκτώβριο».