Δεν υπάρχει πολιτική βούληση της κυβέρνησης για συμπληρωματική χρηματοδότηση της κατασκευής του νέου σχολικού συγκροτήματος στο Ρουσσοσπίτι, που είναι εντελώς απαραίτητη για την έναρξη των εργασιών ενός έργου που έχει δημοπρατηθεί από το 2010.

Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις απαντήσεις των Υπουργών Παιδείας και Υποδομών-Μεταφορών-Δικτύων κ.κ. Λοβέρδου και Χρυσοχοϊδη, στην ερώτηση του βουλευτή Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέα Ξανθού (Αρ. Ερώτησης: 165/18-6-2014).

Στην παρέμβαση του ο κ. Α. Ξανθός διατύπωσε το αίτημα της επιπλέον χρηματοδότησης με το ποσόν των 483.229,14 €, έτσι ώστε (μαζί με το 1,5 εκ. ευρώ που έχει δεσμευτεί ότι θα εισφέρει ο ΟΣΚ) να εξασφαλιστεί το συνολικό ποσό των 1.983.229,14 € που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου.

Ενώ το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει ότι η χρηματοδότηση για νέες σχολικές μονάδες μπορεί να εξασφαλιστεί και από εθνικούς πόρους μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δηλώνει ότι υπάρχει περιορισμός πιστώσεων του ΠΔΕ λόγω της δημοσιονομικής κρίσης και επισημαίνει ότι τα έργα σχολικής στέγης μπορούν να ενταχτούν από τους Δήμους και τις Περιφέρειες σε ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ, ΕΠΠΕΡΑΑ).

Αυτό όμως είναι απαγορευτικό για το συγκεκριμένο έργο, επειδή το Ρουσσοσπίτι είναι παραδοσιακός οικισμός και δεν μπορεί να εγκριθεί ενιαία οικοδομική άδεια κατασκευής σχολείου 1.500 τ.μ. όπως απαιτούν οι προδιαγραφές του ΕΣΠΑ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι πλέον στον «αέρα» η κατασκευή ενός απαραίτητου σχολικού συγκροτήματος για να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες μιας αναπτυσσόμενης πληθυσμιακά περιοχής του Δήμου Ρεθύμνου.

Είναι προφανές ότι η διαχρονική υστέρηση του Νομού Ρεθύμνου στον τομέα των κτιριακών υποδομών της εκπαίδευσης συνεχίζεται και διευρύνεται λόγω της μνημονιακής περικοπής του ΠΔΕ.

Η μόνη αξιοπρεπής επιλογή σήμερα είναι η ευρύτατη συστράτευση της Αυτοδιοίκησης, της εκπαιδευτικής κοινότητας, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και της τοπικής κοινωνίας, για να διεκδικηθεί με αξιώσεις η υπέρβαση των σημερινών εμποδίων στη χρηματοδότηση και εκτέλεση του έργου.