Καθαρές λύσεις για το μέλλον των δύο εμπορικών λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ζητά ο επιχειρηματικός κόσμος που δραστηριοποιείται στα λιμάνια, σημειώνοντας ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή μπορεί να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την παραγωγικότητα των λιμένων, αλλά και να βελτιώσει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών με δεδομένο το παράδειγμα της λειτουργίας του προβλήτα ΙΙ, στον Πειραιά, υπό την κινεζική Cosco.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι η δημιουργία του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, όπου θα ενταχθούν υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας, θα κάνει ακόμη πιο ελκυστικό τον ΟΛΠ στους ξένους επενδυτές με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι η πλειοψηφία των μετοχών θα βρεθεί υπό τη διαχείριση του ιδιώτη επενδυτή.

 «Η δραστηριοποίηση ιδιώτη επενδυτή στο λιμάνι παράλληλα με τον ΟΛΠ είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της εικόνας του λιμένα, της ανταγωνιστικότητάς του και των υπηρεσιών», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ) Νίκος Αρβανίτης.

Δήλωση Διαμαντίδη

Σε δήλωσή του ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης, σχετικά με την πληροφορία ότι στο Αττικό Λιμενικό Σύστημα το Δημόσιο θα διαθέτει το 51%, μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Το Αττικό Λιμενικό Σύστημα έχει εξηγηθεί αναλυτικά και στο υπουργικό συμβούλιο και δημόσια από εμένα πολλές φορές, και το 51% που προβλέπεται σήμερα είναι αναγκαίος χρηματιστηριακός όρος προκειμένου να γίνει η συνένωση των τριών λιμανιών της Αττικής με τον ΟΛΠ Α.Ε.

Διαφορετικά δεν μπορούμε να έχουμε το “Αττικό Λιμενικό Σύστημα”. Στην πράξη το Δημόσιο θα διαθέτει με το νέο σύστημα το 95% των λιμανιών της Αττικής. Και είναι στην κρίση του υπουργικού συμβουλίου το όποιο ποσοστό πώλησης».

Από την πλευρά τους, πάντως, οι εργαζόμενοι στα δύο λιμάνια μέσω της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), σε μια σκληρή ανακοίνωσή τους, μιλούν για εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης, καταγγέλλοντας το υπουργείο για «νεοφιλελεύθερη μονεταριστική αντίληψη», η οποία ισοπεδώνει τους εργαζόμενους και την κοινωνία συνολικά.

Σε ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει ότι σήμερα Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί συμβολική κατάληψη όλων των κτιρίων διοίκησης σε όλα τα λιμάνια της χώρας, ενώ θα πραγματοποιηθεί και στάση εργασίας από την έναρξη του ωραρίου έως και τις 10 το πρωί.

Ακόμη κατά της ιδιωτικοποίησης των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης τάσσεται με ανακοίνωσή της και η Ομοσπονδία Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος.

marinenews.gr