Δεν έρχεται ως ευχάριστος κεραυνός εν αιθρία. Και σίγουρα οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα πετάξουν από τη χαρά τους, αν και έχουν ακούσει και παλαιότερα παρόμοιες εξαγγελίες. Η Ελλάδα είναι σε θέση να διοργανώσει γκραν πρι της F1;

Το ρεπορτάζ του CΝΝ απαντάει «ναι» (δείτε εδώ)...

Το θέμα δεν είναι «φρέσκο». Ούτε καν ως δήλωση, μιας και ο Μπέρνι Έκλεστοουν εδώ και καιρό έχει ερωτηθεί αναφορικά με το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός γκραν πρι στην Ελλάδα. Άλλωστε ο «ισχυρός άνδρας» της Formula 1 πριν από μερικά χρόνια είχε επισκεφθεί τη χώρα μας, είχε επιθεωρήσει τον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό κι είχε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση εκμετάλλευσης ώστε να δημιουργηθεί πίστα της Formula 1 για το «Ελληνικό Γκραν πρι». Κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Φαίνεται, όμως, πως το θέμα δεν «θάφτηκε» και έτσι ο Έκλεστοουν επανέρχεται με δηλώσεις στο CNN και το ανακινεί εκ νέου.

Αυτή τη φορά ο 83χρονος Έκλεστοουν μίλησε στο αμερικανικό δίκτυο και τον Κρίστιαν Σάιτ, με αφορμή ότι στις 30 Μαϊου η Formula 1 Licensing κατοχύρωσε τον τίτλο «Μεσογειακό Γκραν πρι».

«ΟΙ Έλληνες θέλουν τον αγώνα. Θα συναντηθώ με τον Πρωθυπουργό και τον Δήμαρχο» ήταν τα λόγια του Έκλεστοουν, με το ρεπορτάζ να αναφέρει πως η πρόταση αφορά στη διεξαγωγή αγώνα στην περιοχή του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας. Με τη διαφορά πως ως Δήμαρχο δεν αναφέρει τον αντίστοιχο της εκεί περιοχής, αλλά τον... Γιώργο Καμίνη, τον Δήμαρχο Αθηναίων!

Οι προτεραιότητες

Το ρεπορτάζ, ωστόσο, βάζει τα πράγματα στην κανονική διάστασή τους, μέσα από τις δηλώσεις του Δημήτρη Παπαδόπουλου, δημοσιογράφου του www.gocar.gr που ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με τα θέματα της Formula 1.

«Η Ελλάδα έχει βιώσει κι είναι στη μέση μιας μεγάλης κρίσης, προσπαθώντας να σταθεροποιήσει την κατάσταση με αργό ρυθμό. Η κυβέρνηση θέτει συγκεκριμένες προτεραιότητες κι είμαι σχεδόν βέβαιος πως δεν είναι μία απ' αυτές η διεξαγωγή ενός αγώνα Formula 1» τόνισε ο Δημήτρης Παπαδόπουλος.

Και προσέθεσε: «Πρέπει, ωστόσο, να επισημάνουμε πως διάφοροι ιδιώτες εξετάζουν το θέμα της κατασκευής ενός σιρκουί στην Δραπετσώνα ώστε να φιλοξενηθεί ένα γκραν πρι. Τα πλάνα έχουν δημοσιοποιηθεί, υπάρχουν και οικονομοτεχνικές μελέτες, ενώ υπάρχει και επιστολή του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος έχει εκφράσει την πλήρη στήριξή του, εφόσον το έργο χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες».

Το αυτό έχει υποστηρίξει και ο εμπνευστής του έργου, ο αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου, ο οποίος έχει οραματιστεί την κατασκευή της πίστας με βάση ιδιωτικά κεφάλαια, κάτι που δήλωσε και στο CNN.

Γεγονός που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, ωστόσο, είναι ότι η Ελλάδα ως κράτος δεν έχει αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα να δαπανήσει 800 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για τη διαμόρφωση της περιοχής (η οποία, παρεμπιπτόντως, ανήκει σε τρεις διαφορετικούς φορείς, ΟΛΠ, Δήμο και ιδιώτες) σε πίστα της Formula 1. Όσο για το παράβολο των 30 εκατομμυρίων ευρώ κατ' ελάχιστον που αξιώνει ο Έκλεστοουν από κάθε χώρα που φιλοξενεί αγώνα, αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα, από τη στιγμή που η χώρα μας δεν έχει φανεί οικονομικά συνεπής απέναντι σε FIA και Eurosport για τη διεξαγωγή των τελευταίων δύο Ράλι Ακρόπολις, οφείλοντας ακόμα αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ...
.
iefimerida.gr