Με ένα νέο τουριστικό προϊόν, ικανό να διαμορφώσει συνθήκες σταθερής οικονομικής ανάπτυξης, βρίσκεται η περιοχή του Αγ. Νικολάου εξαιτίας της μαρίνας ευρωπαϊκών προδιαγραφών που διαθέτει, ικανή να δεχτεί μέχρι και 255 σκάφη με επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Πρόκειται για ένα είδος τουρισμού που όπως μας εξηγεί ο Ιάσωνας Ταυλάς δημοσιογράφος και μέλος της επιτροπής τουρισμού του Δήμου, δημιουργεί υπεραξία για τον τόπο και απευθύνεται σε τουρίστες με υψηλά βαλάντια.

Η κρίση στην Αίγυπτο έφερε νέους επισκέπτες στον Άγ. Νικόλαο

Και ενώ σε άλλες περιπτώσεις η κρίση στην Αίγυπτο έπληξε Κρήτες επιχειρηματίες που είχαν αναπτύξει εμπορικές ή επενδυτικές δραστηριότητες στην περιοχή, σύμφωνα με τον κ. Ταυλά, η ίδια κρίση ευνόησε την μαρίνα του Αγ. Νικολάου.

Όπως μας εξηγεί, η Αίγυπτος διαθέτει πολλές και μεγάλες μαρίνες, διεθνώς αναγνωρισμένες που συγκεντρώνουν μεγάλα σκάφη από όλο τον κόσμο.

Μόλις όμως ξέσπασε η κρίση, τα σκάφη εγκατέλειψαν τις μαρίνες και αναζήτησαν νέους προορισμούς. Η οργανωμένη μαρίνα του Αγ. Νικολάου αποτέλεσε βασικό υποδοχέα για τα σκάφη που έφυγαν, κυρίως Γάλλων και Γερμανών ιδιοκτητών.

Τουρισμός που δεν πλήττεται ούτε από την οικονομική κρίση

Οι τουρίστες που διαθέτουν σκάφος έχουν υψηλά εισοδήματα, οπότε και το είδος του θαλάσσιου τουρισμού που δημιουργείται δεν πλήττεται από την οικονομική κρίση.

«Τα σκάφη είναι σκάφη» όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Ταυλάς ενώ ειδικά για τον Αγ. Νικόλαο αναφέρει ότι «η οικονομική δραστηριότητα που δημιουργήθηκε λόγω της Μαρίνας είναι ένα καινούριο προϊόν για την περιοχή».

Σημαντικό πλεονέκτημα είναι επίσης ότι βρίσκεται στην ουσία μέσα στην πόλη, οπότε οι επισκέπτες πολύ γρήγορα και εύκολα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους από την τοπική αγορά αλλά και να περιηγηθούν στις ομορφιές του δήμου.

Η Σπιναλόγκα έφερε έκτακτους επισκέπτες

Σύμφωνα με εργαζομένους στη Μαρίνα, «η επισκεψιμότητα μέχρι τώρα πάει πολύ καλά ενώ έχει υψηλά ποσοστά και σε μελλοντικές κρατήσεις».

«Οι ίδιοι οι πελάτες μας αποτελούν τη διαφήμισή μας, υπάρχουν πελάτες που διαμένουν εδώ και τρία χρόνια στη μαρίνα, χειμώνα καλοκαίρι, οπότε και η συνεισφορά τους βέβαια στην αγορά του Αγ. Νικολάου είναι σημαντική».

Ωστόσο και Έλληνες που δεν αποτελούν τακτικούς και μόνιμους επισκέπτες της Μαρίνας, βρέθηκαν έστω και για λίγο στον Άγ. Νικόλαο εξαιτίας της Σπιναλόγκας

«Έκτακτους και περαστικούς πελάτες έχουμε πολλούς, αλλά φέτος με τη Σπιναλόγκα, ειδικά μετά τον Απρίλη ήρθαν σκάφη που δεν είχαν κάνει κρατήσεις, κυρίως Έλληνες».

Να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ και της ΙCAP που παρουσιάζει η ιστιοσελίδα «Invest in Greece», οργανωμένες μαρίνες, σε πλήρη λειτουργία όπως του Αγ. Νικολάου είναι μόνο 20.

Παράλληλα, στο ίδιο κείμενο δίνεται έμφαση στην ανάγκη νέων επενδύσεων σε μαρίνες που θα τονώσουν τον θαλάσσιο τουρισμό προσφέροντας ουσιαστικές δυνατότητες για σταθερή οικονομική ανάπτυξη στις περιοχές που τις φιλοξενούν.

Flashnews.gr/ Ελένη Ζουμαδάκη