Τη χάραξαν σε κάθε χιλιόμετρο εκείνοι που «έφυγαν».

Τη μαρτυρούν βουβά εκείνοι που έμειναν.

Την κατέγραψαν ξανά και ξανά εκείνοι που τη βροντοφώναξαν.

Η πικρή, σκληρή, ιστορία ενός επικίνδυνου ΒΟΑΚ, όχι μόνο δεν έχει “happy end” αλλά φαίνεται ότι δεν έχει καν “end”.

Τα περίπου 300 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου 90 (Α90) ή αλλιώς ΒΟΑΚ ή αλλιώς εθνικής οδού Κρήτης, βρίθουν από επικίνδυνα σημεία.

Η παρουσίασή όλων θα ήταν μια... φιλότιμη μεν προσπάθεια, με αμφίβολο δε αποτέλεσμα αφού είναι δύσκολο να χωρέσουν όλα τα επικίνδυνα σημεία σε ένα δημοσίευμα. Πολλά από αυτά θα είχαν την ατυχία να παραλειφθούν και να ξεχαστούν κατά λάθος.

Για το λόγο αυτό λοιπόν, θα περιοριστούμε στον ΒΟΑΚ Χανίων – Ρεθύμνου και θα αναφερθούμε αναγκαστικά μόνο σε ορισμένα, ενδεικτικά σημεία – παγίδες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα και ίσως πιο επικίνδυνα.

Ζητήσαμε γι' αυτό και τη συνδρομή ενός αν μη τι άλλο... καθ’ ύλην αρμόδιου, του οδηγού αγώνων rally και αντιπροέδρου της Αθλητικής Λέσχης Αυτοκινήτου Χανίων, Στέλιου Μιχαηλάκη, ο οποίος, με το μάτι του έμπειρου οδηγού, μας υπέδειξε μερικά από τα σημεία - παγίδες του ΒΟΑΚ

5+1 παγίδες στον ΒΟΑΚ Χανίων-Ρεθύμνου

Γεωργιούπολη

Πριν τη Γεωργιούπολη (με κατεύθυνση από Χανιά προς Ρέθυμνο, λίγο πριν τη λίμνη που σχηματίζει ο Αλμυρός ποταμός), ένα τμήμα του δρόμου θυμίζει "σουρωτήρι" από τις τρύπες.







Το κάκιστο οδόστρωμα με τις λακούβες και τα βαθουλώματα δημιουργούν έντονους κραδασμούς και καθιστούν επικίνδυνη την ευθεία στην οποία αν κινείται ειδικά κάποιος οδηγός μηχανής δεν είναι δύσκολο να χάσει τον έλεγχο.





Η ζάντα που βρήκαμε στην άκρη του δρόμου, ίσως δε βρισκόταν τυχαία εκεί.

Κόμβος Αρμένων

Ένας κόμβος καινούριος, που εμφανίζεται Φάντης Μπαστούνης σε όποιον κινείται από Ρέθυμνο προς Χανιά. 



Η έξοδος για Αρμένους/Καλύβες εμφανίζεται απότομα, πάνω στη στροφή, πιάνοντας εξαπίνης τον οδηγό, ο οποίος αν δεν γνωρίζει ή δεν έχει συνηθίσει τη διαδρομή μπερδεύεται μέχρι να καταφέρει να παραμείνει έστω και στο παρά πέντε στην πορεία του.





Η στροφή στο ύψος του φρουρίου Ιτζεδίν

Στο ύψος του φρούριου Ιτζεδίν, υπάρχει μια στροφή που εύκολα σε "πετάει" έξω.

Αποτελεί εξάλλου, ένα σημείο στο οποίο συχνά γίνονται τροχαία.





Κόμβος Σούδας

Άλλος ένας κόμβος επικίνδυνος, λόγω της νησίδας στη μέση. 

Το βράδυ που δεν υπάρχει κανένας φωτισμός και ο κόμβος βρίσκεται στο σκοτάδι είναι αδύνατο να τη διακρινεί κάποιος οδηγός. Τη γνωρίζουν μόνο εμπειρικά οι οδηγοί που ξέρουν τον δρόμο







Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται ή μάλλον... δε φαίνεται το πρόβλημα με τη νησίδα και την παντελή απουσία φωτισμού.



Γέφυρα Περιβολίων

Μεταξύ των δυο γεφυρών στο ύψος των Περιβολίων το οδόστρωμα είναι απαράδεκτο. Μάλιστα, ο δρόμος σε ένα συγκεκριμένο σημείο κάνει και ένα "σκαλοπατάκι" ένα σκαμπανέβασμα που μπορεί να σε βγάλει εκτός πορείας σύμφωνα με τον κ. Μιχαηλάκη, ειδικά αν οδηγείς μηχανάκι.









Επιπλέον, κάτω από τη γέφυρα των Περιβολίων, συγκεντρώνονται τα νερά της βροχής. Είναι επικίνδυνο και για τα μηχανάκια αλλά και για όποιον δεν το γνωρίζει προκειμένου να προλάβει να κόψει ταχύτητα. Οι σχάρες μάλιστα που συγκεντρώνουν τα όμβρια ύδατα είναι από τώρα καλυμμένες από σκουπίδια και ξερά χόρτα.



Ταυρωνίτης

Παρόμοιο πρόβλημα με τη συγκέντρωση υδάτων βροχής, παρουσιάζει και ο κόμβος του Ταυρωνίτη, στην εξοδό του. Αν κάποιος δεν το γνωρίζει μπορεί να πάθει ζημιά από τον όγκο του νερού που "λιμνάζει" εκεί.





Προφανώς, αυτές δεν είναι οι μοναδικές περιπτώσεις στις οποίες η οδήγηση γίνεται επικίνδυνη ακόμα και για τους πιο προσεκτικούς.

Εμείς αναφέραμε ενδεικτικά 6 παγίδες. Υπάρχουν στον ΒΟΑΚ, δεκάδες άλλες με απαράδεκτο οδόστρωμα, επικίνδυνα σημεία και κόμβους και φυσικά ανύπαρκτο φωτισμό και απουσία προστατευτικών νησίδων.

Όσοι - μάταια ομολογουμένως - διαμαρτύρονται για την κατάσταση της εθνικής οδού, δεν χρειάζονται συνήγορο.

Και αυτό γιατί ο ΒΟΑΚ από μόνος του, είναι αυτός που... πιστοποιεί την αθλιότητά του. Είναι ο ίδιος, ο πιο κραυγαλέος σαμποτέρ και διαψευστής της ασφάλειας που όφειλε να έχει ως οδικό δίκτυο, σε μια χώρα που έχει μάθει να πορεύεται με μπαλώματα.

Τώνια Λιοδάκη
[email protected]