Είναι αλήθεια πως σε αυτόν τον τόπο, πάγια τακτική είναι αυτό που ο λαός με μια από τις χιλιάδες σοφές του ρήσεις περιγράφει: "Γάιδαρο μας χαρίζανε στα δόντια τον κοιτούσαμε..."

Η ευκαιρία για τη χώρα τεράστια!

Η προβολή μοναδική και παγκόσμια!

Η αναλγησία και η γραφειοκρατία όμως, είναι ικανές να εξανεμίσουν μια ακόμη ευκαιρία και μάλιστα όχι όποια κι όποια, αλλά τεραστίου μεγέθους.

Η πίστα στη Δραπετσώνα για την πραγματοποίηση αγώνων Formula 1, είναι περισσότερο κοντά από ποτέ, αλλά ασύλληπτα μακριά επίσης...



Μπορεί ο Μπέρνι Έκλεστον (ο ισχυρός άνδρας της F1) να θέλει και να δηλώνει πριν λίγες μέρες στο CNN: "Οι Έλληνες θέλουν να φιλοξενήσουν αγώνα της Formula 1. Θέλουν να πάω να συναντήσω τον Πρωθυπουργό. Θα πρέπει να δούμε αν έχουν χρήματα για ένα τέτοιο εγχείρημα", μπορεί να έχει ήδη κατοχυρώσει τον τίτλο GP Μεσογείου, μπορεί να θέλει πολύ και να το δείχνει,  το ερώτημα είναι αν θέλουμε κι εμείς...

Η παραπάνω δήλωση είναι απόρροια της ολοκληρωμένης προσπάθειας που γίνεται τόσο από τον πρόεδρο της Ελληνικής επιτροπής διεκδίκησης αγώνων F1 Σήφη Βαλυράκη και τους συνεργάτες του, όσο και από το γραφείο του αρχιτέκτονα Θανάση Παπαθεοδώρου για το Dielpis F1.



Η πρόταση που έχει κατατεθεί στη F1, κρίνεται υψηλού επιπέδου και έχει γίνει αποδεκτή. Περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός μοναδικού θεματικού πάρκου στην πιο υποβαθμισμένη περιοχή της ακτογραμμής, στη Δραπετσώνα, που θα περιλαμβάνει: Ξενοδοχεία, μουσεία, συνεδριακούς χώρους, εμπορικά κέντρα, υπερσύγχρονη μαρίνα κ.α.



Μια φορά το χρόνο στα πρότυπα του Μονακό και της Σιγκαπούρης θα διεξάγεται στους δρόμους του θεματικού αυτού πάρκου ένας αγώνας F1, διαμέσου του οποίου θα προβάλλεται η εν λόγω δραστηριότητα σε όλο τον πλανήτη.

Ο Έκλεστον αντιλαμβανόμενος τα μεγέθη και τη δυναμική μιας τέτοιας πρότασης αβαντάρει με όλες του τις δυνάμεις, το εγχείρημα παρότι ανάλογες προτάσεις για συνεργασία, από πολύ μεγάλες χώρες πέφτουν βροχή στο τραπέζι του.

Ο πρωθυπουργός της χώρας έχει θετικές προθέσεις και δείχνει υποστηρικτής της ιδέας... όλα αυτά καλά αλλά με τη γραφειοκρατία τι γίνεται; 

Οι επόμενες μέρες είναι καθοριστικές για το εγχείρημα Dielpis F1.

Εξ’ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στη Formula 1.

Ήδη με παρότρυνση του Έκλεστον το γραφείο του Γερμανού αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε, που πιστοποιεί – υπογράφει τις διαδρομές όλων των νέων πιστών (σ.σ: το ίδιο έκανε και στο Σότσι που κάνει πρεμιέρα στις 12/10) έχει έρθει σ’ επαφή με το Dielpis F1 και επίκειται επίσκεψη για επιτόπια αξιολόγηση.



Το μόνο που απομένει είναι να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς το νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την διαμόρφωση της υποβαθμισμένης αυτή περιοχής σε θεματικό πάρκο. Μια τέτοια επένδυση θα δημιουργήσει περίπου 3000 νέες θέσεις εργασίας χώρια τα οφέλη για τον τουρισμό από την προβολή της χώρας.

Πρέπει να βρεθεί λύση, να ξεπεράσουμε τους όποιους "σκοπέλους" και να τρέξουμε, αν θέλουμε να δούμε στην Ελλάδα να τρέχουν τα μονοθέσια στης F1.

Όπως δηλώνει ο Σήφης Βαλυράκης: "Δεν έχουμε πολύ χρόνο, αν δεν γίνει κάτι άμεσα τότε ελοχεύει ο κίνδυνος να τα χάσουμε όλα, τα συμβόλαια κλείνουν στους επόμενους δύο μήνες, αν δεν γίνει τώρα, χάσαμε την ευκαιρία.

Η επένδυση είναι πολύ μεγάλη και ενώ υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον ταυτόχρονα υπάρχει δισταγμός λόγω του ότι κράτος και κυβερνητική γραφειοκρατία κινούνται με βραδύς ρυθμούς . Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα είναι η χαμηλή αξιοπιστία του Ελληνικού Κράτους. Πιστεύω ότι απαιτείται ειδικό νομικό καθεστώς, όπως κάναμε και στους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα δώσει την εγγύηση στον επενδυτή (στους επενδυτές) για την ασφαλή, ομαλή και γρήγορη υλοποίηση του έργου. Αν αυτό γίνει τότε το έργο θα υλοποιηθεί πολύ σύντομα.

Στην σημερινή δύσκολη συγκυρία η πρόταση DIELPISFORMULA1 για την δημιουργία αγωνιστικής πίστας στη Δραπετσώνα, συνδέεται με την ολοκληρωμένη ανάπλαση και την αναβάθμιση μιας προκλητικά υποβαθμισμένης (σκουπιδότοπος) ιδιωτικής έκτασης (Διάφοροι ιδιοκτήτες) στην περιοχή του Δήμου Δραπετσώνας Κερατσινίου που υποφέρει από ανεργία.



Ο όρος της επένδυσης για υποχρεωτική εντοπιότητα, πάνω από 70% στην πλήρωση 8.500 των θέσεων απασχόλησης, δεν είναι καθόλου αμελητέα υπόθεση για την περιοχή .

Ένα τέτοιο έργο που αποτελεί ιδιωτική επένδυση και υλοποιείται με ιδιωτικά και όχι κρατικά κεφάλαια, δεν θα έδινε μόνο ουσιαστική ανάσα ανάπτυξης σε μια ξεχασμένη και εγκαταλελειμμένη περιοχή αλλά θα αποτελούσε "επενδυτικό σοκ " και θα σηματοδοτούσε ένα νέο ξεκίνημα για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας γενικότερα και την έξοδο από την κρίση.

Για πρώτη φορά ύστερα από έξη χρόνια "μαυρίλας" τις τελευταίες 15 μέρες έχομε τεράστια θετική προβολή της Ελλάδας σε όλα τα Διεθνή Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Από τις 26 Αυγούστου μέχρι σήμερα έχουν δει το φως της παγκόσμιας δημοσιότητας χιλιάδες δημοσιεύσεις και αρθρογραφία ιδιαίτερα κολακευτικά για την Ελλάδα με μία μόνο αναφορά στο CNN του Ecclestone ότι η Ελλάδα ενδιαφέρεται να διοργανώσει το Μεσογειακό Grand Prix F1.

Ο Bernie Ecclestone και η Formula One Management έσπευσαν και κατοχύρωσαν τα δικαιώματα για την ονομασία " Mediterranean F1 Grand Prix" στις 30 Μάιου 2014 το γεγονός αυτό είναι άραγε χωρίς σημασία;

Ήδη οι διεθνείς ομοσπονδίες τόσο η FOM όσο και η FIA έχουν εγκρίνει την πρόταση και υιοθετήσει τις μελέτες και το Master Plan της DIELPISFORMULA1 και η Deloitte έχει ολοκληρώσει την μελέτη σκοπιμότητας του έργου θεωρώντας την συνολική επένδυση κερδοφόρα και επενδυτικά ελκυστική. Ο πρωθυπουργός έχει αποδεχθεί και υποστηρίζει με επιστολή του την υλοποίηση της μελέτης της DIELPISFORMULA1.

Εμπεδώθηκε η αίσθηση στο κόσμο ότι ένα τέτοιο έργο όχι μόνο είναι εφικτό αλλά επιβάλλεται και από τα πράγματα δηλαδή την ανάγκη δημιουργίας νέων παραγωγικών θέσεων απασχόλησης για τον τερματισμό της μιζέριας και του φαύλου κύκλου υστέρησης και ανεργίας, την εμπέδωση της ελπίδας για ένα νέο αισιόδοξο ξεκίνημα μιας ουσιαστικής πορείας διεξόδου από την κρίση.

Οι επόμενοι δύο μήνες είναι καθοριστικοί διότι ο Bernie Ecclestone οριστικοποιεί τα συμβόλαια αγώνων των επομένων χρόνων και εκεί πρέπει να είμαστε μέσα .

Δεν αρκεί να λέμε ότι επιθυμούμε και περιμένομε επενδύσεις.

Είναι σημαντικό να πάρομε απόφαση να αφήσουμε πίσω τον κακό μας εαυτό. Πολλές φορές ξεχνάμε ότι το πρόβλημα είναι δικό μας, εμείς πρέπει να αντιμετωπίσουμε την απίθανη γραφειοκρατία και το "αλαλούμ" της νομοθεσίας μας. Δεν είναι δυνατόν σε αυτή την δύσκολη κατάσταση να συμφωνούμε όλοι ότι έχομε ανάγκη από παραγωγικές επενδύσεις και όταν αυτές εμφανίζονται να τις αποθαρρύνουμε και να τις διώχνομε με κάθε τρόπο.

Η Ε.Ε.Ε.Α.Α.Α.F1 (Ελληνική Εκτελεστική Επιτροπή Ανάληψης Αγώνων Αυτοκίνητου F1) συστήθηκε τον Απρίλιο του 2014 και αποτελείται από τα εξής μέλη:

Πρόεδρος: Βαλυράκης Σήφης (πρ. Υπουργός)

Τζανής Λουκάς (πρ. Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας)

Δεσποτόπουλος Βασίλης (Μέλος Παγκοσμίου Συμβουλίου του Μηχανοκίνητου αθλητισμού)

Αποστολόπουλος Βασίλης (Πρόεδρος Ιατρικού κέντρου και Πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών)

Γιαννακόπουλος Δημήτρης (Αντιπρόεδρος ΒΙΑΝΕΞ)

Ματτάλας Θεόδωρος (Γενικός Γραμματέας Επιστημονικών και Παραγωγικών Φορέων ΝΔ)

Ποταμιάνος Ανδρέας (επιχειρηματίας)

Νικολάου Λάκης (Ιατρός – Ορθοπεδικός)

Βουκίδης Θεόδωρος (Ιατρός - Πλαστικός Χειρούργος)

Λυμπεράκης Γιώργος (Πρόεδρος Trident Cars – Επιχειρηματίας)