Πενήντα και πλέον χρόνια από την εποχή που η Μαρία Κάλλας, η εκπληκτική Ελληνίδα με την «θεϊκή» φωνή, μεσουρανούσε στην παγκόσμια Λυρική Σκηνή, μια άλλη άξια Ελληνίδα κατακτά, πολύ πιο «αθόρυβα», τα ευρωπαϊκά …παρασκήνια του ίδιου καλλιτεχνικού χώρου.

Ο λόγος για την Όλγα Κολοκυθά, consultant και projects manager σε διεθνή πολιτιστικά projects. Συνεργάζεται σταθερά με το European Opera Centre και έχει ολοκληρώσει με επιτυχία projects έργων όπερας σχεδόν σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα.

Κριτικές και αξιολογήσεις για τα projects της έχουν δημοσιευτεί στα εγκυρότερα περιοδικά και εφημερίδες ενώ ορισμένα από αυτά έχουν τιμηθεί με σημαντικές διεθνείς διακρίσεις.

Η Όλγα Κολοκυθά έχει ενεργή παρουσία και στον ακαδημαϊκό χώρο. Γεννημένη στα Χανιά της Κρήτης, είναι πολίτης του κόσμου από επιλογή.

Εξηγείστε μας κατ’αρχήν, τι σημαίνει ο όρος «project management στην όπερα»;

Το project management στην όπερα ξεκινάει από τα πρώτα στάδια μιας παραγωγής. Από τις ακροάσεις ακόμα! Σιγά σιγά επιλέγονται οι συντελεστές, προχωράμε στα χρονοδιαγράμματα, τις πρόβες κλπ. Ταυτόχρονα προστίθενται και παράγοντες όπως για παράδειγμα η κατασκευή των σκηνικών, των κουστουμιών, το marketing, οι δημόσιες σχέσεις, ο σχεδιασμός του προγράμματος και τα κείμενα… Η δουλειά των project managers στην όπερα αφορά όλα τα στάδια μιας παραγωγής, από την πρώτη μέρα ως την τελευταία.

NSPI2839

Μα, ειλικρινά, υπάρχει ακόμα κοινό για το μουσικό είδος της όπερας σήμερα;

Φυσικά! Μάλιστα τα τελευταία χρόνια το κοινό της όπερας προέρχεται ολοένα και περισσότερ από μικρότερες ηλικίες. Το σημαντικό ζήτημα είναι πώς φέρνεις το κοινό για πρώτη φορά σε επαφή με την όπερα προσπαθώντας να ξεπεράσεις όλα αυτά τα αδικαιολόγητα κλισέ- ότι είναι για λίγους, ότι πρέπει να είσαι μυημένος, ότι θα βαρεθείς κλπ. Και νομίζω ότι το πετυχαίνουμε αυτό όλο και περισσότερο, συνδυάζοντας την όπερα με νέες τεχνολογίες, με άλλες Τέχνες, παρουσιάζοντάς την σε εναλλακτικούς χώρους.

Γιατί αποφασίσατε να κάνετε αυτή τη δουλειά;

Πάντα με ιντρίγκαρε αυτό που φανταζόμουν ότι συμβαίνει πίσω από τη σκηνή, και πριν και μετά από μια παράσταση. Το πώς ξεκινάει να στήνεται μια συναυλία ή μια παράσταση, πώς φτάνουμε στο σημείο που ξεκινάει, τι γίνεται κατά τη διάρκειά της στα παρασκήνια αλλά και τι συμβαίνει μετά το τέλος της.

Και ήταν όπως το φανταζόσασταν;

Όχι. Ήταν πιο γοητευτικό, και ευτυχώς παραμένει ακόμα!



Έχει δηλαδή ακόμα glamour η όπερα;

Βέβαια! Υπάρχουν σταρ, φανταχτερά κουστούμια, φαντασμαγορικά σκηνικά, μια ιδιαίτερη λάμψη! Για μένα το πραγματικό glamour της όπερας βρίσκεται στους ανθρώπους που εργάζονται γι‘αυτήν σε όλα τα στάδια, σε όλους τους τομείς ενός project. Στη λάμψη και την ακτινοβολία τους, στις δυναμικές που προσφέρουν στην ομάδα, σ” αυτό που δημιουργούν και που κάνει το τελικό αποτέλεσμα κάθε φορά μαγικό.



Για ποιούς λόγους μπορεί να μη θέλαμε να κάνουμε τη δουλειά σας;

Περίπου για τους ίδιους λόγους που θα θέλατε! Γιατί θα ταξιδεύατε πάρα πολύ (το δικό μου ρεκόρ είναι οκτώ χώρες σε μια εβδομάδα!), αλλά θα έπρεπε να μάθετε να χωράτε τη ζωή σας σε μια βαλίτσα. Γιατί μπορεί να περνάτε περιόδους που δεν δουλεύετε αλλά όταν δουλεύετε δεν υπάρχει ούτε ωράριο ούτε χρόνος για οτιδήποτε άλλο. Γιατί επίσης θα βρεθείτε στη δύσκολη θέση οι επιλογές και οι αποφάσεις σας να μπορούν να αλλάξουν τη ζωή πολλών άλλων ανθρώπων. Για μένα πάντως το πιο σημαντικό είναι ότι όταν είμαι μακριά στερούμαι τις καθημερινές στιγμές των αγαπημένων μου ανθρώπων. Είναι μια δουλειά που σου προσφέρει πολλά και σε κάνει να μαθαίνεις συνέχεια. Κανένα project δεν είναι το ίδιο με το άλλο, το καθένα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και συγκινήσεις.

maga.gr