Μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης έκθεσης το 2014, η διοργανώτρια εταιρία North Events επενδύει σε ακόμη δυναμικότερη προβολή της Ελλάδας μεταφέροντας τη 2η διοργάνωση της έκθεσης στο μεγαλύτερο θολωτό εκθεσιακό κέντρο του κόσμου, το ERICSSON GLOBE, στην Στοκχόλμη, σε μία συνολική έκταση 4.200τμ. και προσδοκώντας σε τουλάχιστον 10.000 επισκέπτες.
Το GREKLAND PANORAMA 2015 που θα διοργανωθεί στις 13 – 15 Φεβρουαρίου παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Radisson Blue Park, παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όλων των κύριων τουριστικών φορέων της χώρας (ΞΕΕ, ΣΕΤΕ, ΠΟΞ, HATTA κ.α.), του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου καθώς και μεγάλου αριθμού ξενοδόχων και τουριστικών επιχειρηματιών από όλες τις περιοχές της χώρας.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν και υψηλόβαθμα στελέχη Tour Operators της Σκανδιναβίας, η κα Johanna Strand, Product Manager Greece της TUI Nordic, ο κ. Manos Iatrou από τον Apollo Kuoni, και ο κ. Jacke Mentzas, Διευθύνων Σύμβουλος της Airtours.
Μεταξύ άλλων, τα στελέχη των tour operators ανάφεραν ότι η ζήτηση για την Ελλάδα ήταν μεγάλη για τη φετινή περίοδο, αλλά δεν στάθηκε δυνατόν να απορροφηθεί εξ ολοκλήρου, καθώς την περίοδο αιχμής δεν υπήρχαν επαρκή διαθέσιμα δωμάτια στους μεγάλους προορισμούς. Τόνισαν ότι ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών τους από τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες και υποδομές ήταν πολύ υψηλός, αλλά όπως ανέφεραν, κατεγράφησαν ορισμένα προβλήματα σε επίπεδο δημόσιων υποδομών (π.χ. Αεροδρόμια και οδικό δίκτυο).
Εξήραν την πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του Grekland Panorama και εξέφρασαν την πλήρη υποστήριξή τους και στη διοργάνωση του Grekland Panorama 2015.
Ο Γεν. Διευθυντής της North Events κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης παρουσίασε τα βασικά χαρακτηριστικά και τις καινοτομίες του Grekland Panorama 2015, το οποίο φέτος θα αναπτυχτεί σε πολύ μεγαλύτερο χώρο από τη περυσινή διοργάνωση, το Globe Arenas και θα περιλαμβάνει πολλά νέα χαρακτηριστικά.
Μεγάλη σημασία έχει δοθεί στο πρόγραμμα εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων – ειδικά για οικογένειες με παιδιά – και ετοιμάζονται εντυπωσιακά events, happenings και κληρώσεις πλούσιων δώρων.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας GAEA Products κ. Ά. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην στρατηγική συνεργασία με τη North Events ως Exclusive Culinary Partner στο Grekland Panorama 2015, με στόχο την ανάδειξη της Ελληνικής Γαστρονομίας και την προώθηση παραδοσιακών ελληνικών προιόντων στο Σκανδιναβικό κοινό. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διοργανωθούν πολλά events γευσιγνωσίας με παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, με συμμετοχή και του Sympossio. 
Παράλληλα, ο Πρόεδρος του “Χαμόγελο του Παιδιού” κ. Κ. Γιαννόπουλος παρουσίασε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός Θεματικού Πάρκου για παιδιά, έκτασης 250 τ.μ. που θα διαμορφωθεί στο χώρο της έκθεσης, με θέμα την Ελληνική Μυθολογία και Ιστορία, εκδήλωση που έχει τεθεί υπό την Αιγίδα του Δήμου της Στοκχόλμης και υποστηρίζεται ενεργά από αυτόν.
Τέλος, έγινε παρουσίαση Μελέτης για τις προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά του Σκανδιναβού Επισκέπτη για την Ελλάδα, η οποία έχει διενεργηθεί για λογαριασμό της North Events από τον κ. Henrik Koch Managing Director & Partner της εταιρίας Related. 
Το GREKLAND PANORAMA διοργανώνεται από την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015 μέχρι και την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015.
Η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό, με δωρεάν είσοδο, το Σάββατο και την Κυριακή, 14 και 15 Φεβρουαρίου, από τις 10:00 έως και τις 18:00.
Την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου θα λάβουν χώρα εκδηλώσεις επαγγελματικής δικτύωσης για τους εκθέτες της έκθεσης με στελέχη και παράγοντες των τουριστικών αγορών της Σκανδιναβίας καθώς και η επίσημη τελετή έναρξης της έκθεσης.
Το GREKLAND PANORAMA τελεί υπό την Αιγίδα και Υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών Γραφείων και του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου.
Μεταξύ των Χορηγών & Υποστηρικτών του, είναι οι μεγαλύτεροι tour operators που φέρνουν τουρισμό στην Ελλάδα: Apollo Kuoni, TUI Fritidsresor, VING, Airtours, Solresor, TEMA, Detur κ.α.. 
Υπενθυμίζεται ότι στην έκθεση GREKLAND PANORAMA 2014, συμμετείχαν όλοι ανεξαιρέτως οι μεγαλύτεροι tour operators της Σουηδίας – που διαχειρίζονται περισσότερο από το 70% της κίνησης προς την Ελλάδα: Apollo Kuoni, TUI Fritidsresor, VING, Solresor, Airtours, Detur, Tema Resor όπως και η Aegean Airlines, η SAS (στις παράλληλες εκδηλώσεις). Πότε ξανά στο πρόσφατο παρελθόν δεν έχουν συμμετάσχει όλοι μαζί οι παραπάνω tour operators σε διεθνή έκθεση τουρισμού.
Αποτελέσματα:
• Συμμετοχές: περισσότεροι από 115 εκθέτες από την Ελλάδα (ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, περιφέρειες – δήμοι – τοπικές αυτοδιοικήσεις, οργανισμοί, φορείς, ενώσεις, σύνδεσμοι, επιμελητήρια, ταξιδιωτικά γραφεία, εταιρίες διάθεσης ελληνικών προϊόντων). 
• Περισσότεροι από 7.000 Σουηδοί επισκέφθηκαν την έκθεση τις 2 ημέρες διεξαγωγής της (15&16 Φεβρουαρίου 2014). 
• Περίπου 1.800* πακέτα διακοπών για την Ελλάδα υπολογίζεται ότι πουλήθηκαν το διάστημα αυτό. (* στοιχεία συμμετεχόντων tour operators). 

Η Ελλάδα στην Σκανδιναβική Αγορά- Βασικά Σημεία Έρευνας

H έρευνα της εταιρείας Related αναλύει και αξιολογεί τη θέση και την εικόνα της Ελλάδας στις τέσσερις κύριες αγορές της Σκανδιναβίας, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία και Φινλανδία. Το δείγμα στο οποίο εμβαθύνει η ανάλυση είναι το ποσοστό των Σκανδιναβών που έχουν δηλώσει την Ελλάδα μεταξύ των τριών προορισμών που επιθυμούν να επισκεφθούν στο μέλλον σε μεγάλη έρευνα που γίνεται κάθε χρόνο στις Σκανδιναβικές χώρες και περιλαμβάνει και όσους έχουν ήδη επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά την Ελλάδα.
Βασικά σημεία της έρευνας:
Η Ελλάδα είναι αρκετά γνωστή σαν προορισμός στις Σκανδιναβικές χώρες – βρίσκεται στην 7η θέση μεταξύ όλων των χωρών που περιλαμβάνει η έρευνα – και έχει πολύ θετική εικόνα, τόσο μεταξύ όσων την έχουν επισκεφθεί όσο και μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ταξιδέψει σε αυτήν ακόμα. Ωστόσο, βρίσκεται αρκετά πιο χαμηλά, στην 35η θέση, στο ερώτημα του πόσο ελκυστικός είναι ένας προορισμός, μεταξύ όσων δεν έχουν ταξιδέψει σε αυτόν.
Ο βαθμός ικανοποίησης όσων έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα είναι πολύ υψηλός. Το 45,8% του πληθυσμού των τεσσάρων χωρών (9,06 εκατ. άτομα) έχει επισκεφθεί την Ελλάδα τουλάχιστον μία φορά και το 43,6% έχει θετική εμπειρία. Ποσοστό 13,5% του συνόλου του πληθυσμού των τεσσάρων αγορών, έχει θετική εικόνα και επιθυμεί να επισκεφθεί την Ελλάδα για πρώτη φορά, ενώ ποσοστό 13,5% έχει θετικά εικόνα, χωρίς να την έχει επισκεφθεί (και δεν εκφράζει πρόθεση επίσκεψης).
Η έρευνα εκτιμά ότι ο αριθμός των Σκανδιναβών που συνθέτουν τη δεξαμενή των δυνητικών επισκεπτών για την Ελλάδα (όσοι θέλουν να επισκεφθούν ξανά και όσοι θέλουν να επισκεφθούν για πρώτη φορά) ξεπερνά συνολικά τα 8,1 εκατ. άτομα.
Επιπρόσθετα, βάσει της έρευνας, υπολογίζεται ότι πάνω από δύο εκατ. Σκανδιναβοί περιέλαβαν την Ελλάδα στις τρεις χώρες που δήλωσαν ότι επιθυμούν περισσότερο να επισκεφθούν στο κοντινό μέλλον.
Η Ελλάδα είναι περισσότερο δημοφιλής:
• στην ηλικιακή ομάδα 50-64 ετών (ειδικά στις γυναίκες) και λιγότερο δημοφιλής στη νεότερη ηλικιακή ομάδα, 18-34 ετών. 
• μεταξύ όσων προτιμούν οργανωμένα πακέτα διακοπών (charter) και όσων προτιμούν περισσότερο διακοπές ‘Ήλιου και Θάλασσας”. Σκανδιναβοί ηλικίας 50+ με οικογένειες και 1-2 εβδομάδες διάρκειας διακοπών με ετήσια εισοδήματα μέσης κατηγορίας (40.000 – 66.000 ευρώ) είναι η κύρια πελατειακή ομάδα σε αυτήν την μορφή τουρισμού. Οι άλλοι δημοφιλείς προορισμοί σε αυτό το τμήμα της αγοράς είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Τουρκία. 
Η Ελλάδα έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης:
• Στην ηλικιακή ομάδα 18-34, όπου θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα City Breaks, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις και events και στο προιόν “καλή ζωή”, στα μεγάλα αστικά κέντρα.
• Στον τουρισμό πολυτελείας, ο οποίος ειδικά στη Νορβηγία έχει σημαντικές προοπτικές.
• Στις πελατειακές ομάδες που ταξιδεύουν και εκτός θερινής περιόδου, αναζητώντας νέες εμπειρίες και θεματικά προιόντα (π.χ. City Break, τουρισμός παραχείμασης, εναλλακτικές μορφές κ.λπ.).
Σε επίπεδο μέσων όρων, οι επισκέπτες στην Ελλάδα:
• Δαπανούν, κατά κεφαλήν, 1.230 ευρώ ( Μέσος όρος Σκανδιναβίας: 1381 ευρώ).
• Διαμένουν κατά μέσο όρο 2,8 εβδομάδες.
• Προτιμούν να ταξιδεύουν τον Σεπτέμβριο (για ταξίδια τουλάχιστον μίας εβδομάδας) και τον Ιούλιο (για ταξίδια έως έξι μέρες).
• Σε ποσοστό άνω του 60%, προτιμούν οργανωμένα πακέτα ταξιδιών

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook