Το Pony, αυτό το τόσο ιδιαίτερο αυτοκινητάκι, το τζιπάκι που κάτι έφερνε από pick-up, το αμάξι που αγαπήθηκε από νέους οδηγούς, επαγγελματίες, τεχνίτες, το αμάξι που έγινε μεγάλο σουξέ για μία ολόκληρη δεκαετία κι ως τα τέλη του 1983, ετοιμάζεται για ένα εντυπωσιακό come back μέσα στους επόμενους 5-6 μήνες. 
 
Η παραγωγή του Pony ξανά στην Ελλάδα ήταν κάτι που επεδίωκε εδώ και χρόνια ο πρόεδρος του ομίλου NAMCO HELLAS, Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης, καθώς η εταιρεία δεν έπαψε ποτέ να λειτουργεί, αν και η γραμμή παραγωγής είχε κλείσει. Αυτή τη φορά τουλάχιστον, η ελληνική κυβέρνηση, αποφάσισε να στηρίξει την εγχώρια βιομηχανία για να προχωρήσει επιτέλους η πιστοποίηση των προτυτύπων οχημάτων από την ΕΒΕΤΑΜ ( την αρμόδια α.ε. διαπίστευσης βιομηχανικών προϊόντων), γιατί πολύ καλά θυμόμαστε τον πόλεμο που είχε δεχθεί η NAMCO τo 1983, όταν οι τότε υπουργοί αδιαφορούσαν για την εταιρεία, η οποία μετά από τέσσερις μήνες απεργιακών κινητοποιήσεων, οδηγήθηκε σε  αδιέξοδο. 
 
 
φωτογραφία: το παλιό Pony
 
Φαίνεται λοιπόν πως η αυτοκινητοβιομηχανία, δεν έχει πει την τελευταία της λέξη στην Ελλάδα, όσο και αν μας φαίνεται απίστευτο μετά τόσα χρόνια. Όπως μαθαίνει η Voria.gr, η διοίκηση της εταιρείας περιμένει την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την έγκριση τύπου του οχήματος,  σε διάστημα ενός μηνός περίπου και, μετά, ύστερα από 3-4 μήνες, θα μπει μπροστά η παραγωγική μηχανή. 
 
Μάλιστα, ήδη η NAMCO HELLAS έχει μία λίστα παραγγελιών για 400 οχήματα, από το εσωτερικό, γιατί όπως είπαμε, το Pony, παρότι βγήκε από την αγορά για πάνω από 30 χρόνια, συνεχίζει να έχει fans πιστούς, ενώ στο εργοστάσιο της Νέας Ραιδεστού, λειτουργεί κανονικά τμήμα επιδιορθώσεων και ανακατασκευών. 
 
Βεβαίως το νέο Pony, είναι αλλαγμένο, είναι πιο… «φτιαγμένο», δεν έχει εκείνους τους μοναδικούς μεντεσέδες που γυάλιζαν στις πόρτες του παλιού Pony Citroen, την πιο κοφτή μάσκα.  Όμως κι αυτό, με μηχανή και σασμάν από την OPEL, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή είναι ένα αυτοκίνητο αντοχής, εύχρηστο, με φτηνά ανταλλακτικά, που μπορεί να επισκευαστεί με ένα κατσαβίδι, που λέει ο λόγος. Κι όπως έχει ήδη λεχθεί από τον κ. Κοντογούρη, η τιμή αγοράς του θα είναι γύρω στις 7.000 ευρώ. 
 
Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει περί τα 7 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη δύο προτοτύπων, των 1.400 κυβικών, βενζινοκίνητων, που περιμένουν τις εγκρίσεις για να ξεκινήσει η παραγωγή.  Η NAMCO, επειδή έχει αναπτύξει τη δική της πλατφόρμα, που μπορεί να δεχτεί ως και 17 καρότσες για διαφορετικά μοντέλα, έχει τη δυνατότητα να βγάλει οχήματα που θα εξυπηρετούν διαφορετικές χρήσεις. Επιπλέον, πρόκειται να βγάλει το Pony και ντιζελοκίνητο, ενώ υπάρχει σχεδιασμός για να κυκλοφορήσουν εκδόσεις που θα κινούνται με φυσικό αέριο (GNC), για ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης , ενώ θα παρουσιάσει και ένα 4Χ4.
 
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, έχουν εξασφαλιστεί τα κεφάλαια για να αρχίσει η μαζική παραγωγή στο εργοστάσιο της Νέας Ραιδεστού και επειδή το μεγαλύτερο μέρος του οχήματος θα κατασκευάζεται στην Ελλάδα η προστιθέμενη αξία του νέου Pony θα φτάνει στο 67%. Με την παραγωγή του Pony, θα δημιουργηθούν άμεσα πάνω από 400 θέσεις εργασίας και έμμεσα να ανοίξουν πάνω από 2.500 θέσεις απασχόλησης. 
 
φωτογραφία: το νέο Pony της NAMCO
 
Αξίζει να σημειωθεί πως ο όμιλος της NAMCO έβλεπε και βλέπει προς το εξωτερικό, μέσω της συμμετοχής του στην ανάπτυξη mini plants σε χώρες που θέλουν ακριβώς αυτό που είναι το Pony, ένα φθηνό και ανθεκτικό τετράτροχο πολυεργαλείο.
 
Έτσι, η NAMCO πήγε στην Κίνα, μετά στη Βουλγαρία, πριν έξι χρόνια στην Αίγυπτο, ενώ πρόσφατα πήρε μέρος σε διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε η κυβέρνηση της Μοζαμβίκης, προκειμένου να στήσει, με το κλειδί στο χέρι, ένα mini plant για την παραγωγή του Pony και στην αφρικανική ήπειρο. Μόλις ο Όμιλος πάρει την εγγύηση από την Παγκόσμια Τράπεζα για τη χρηματοδότηση μίας εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Μοζαμβίκη, θα βάλει μπροστά και αυτό το νέο εγχείρημα. 
 
Ωστόσο, το θρυλικό… «Pony Express» θα ταξιδεύει και από την Ελλάδα για το εξωτερικό, μόλις αρχίσει να τρέχει εδώ η παραγωγή, γιατί ζήτηση για το νέο Pony υπάρχει και από Βιετνάμ, αλλά και από Κονγκό και Τανζανία.

voria.gr