Το hangover, η αίσθηση ζαλάδας, πονοκεφάλου, βουητού των αυτιών και κακής στομαχικής διάθεσης μετά από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, είναι σίγουρα κάτι που όλοι μας λίγο-πολύ έχουμε βιώσει κάποιο πρωινό μετά από μια βραδινή έξοδο.

Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με το τι μπορεί να αποδειχτεί ευεργετικό για να ξεπεράσουμε γρηγορότερα το hangover, αλλά όλες αυτές οι θεωρίες είναι γεμάτες "μύθους" που, είτε δεν ισχύουν καθόλου, είτε τους παρερμηνεύουμε σε τέτοιο βαθμό ώστε να χάνουμε την αλήθεια.

Δείτε τι ακριβώς ισχύει σε 4 κλασικές περιπτώσεις "γιατρικού" για το hangover:

ΜΥΘΟΣ: Ένα ποτό ακόμα το πρωί βοηθάει να μειωθεί ο πονοκέφαλος

ΑΛΗΘΕΙΑ: Το να καταναλώσετε λίγο ακόμα αλκοόλ το επόμενο πρωί θα μειώσει λίγο το αίσθημα πόνου στο κεφάλι, αλλά αυτό είναι κάτι εντελώς παροδικό. Σύμφωνα με το αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Αλκοόλ και Αλκοολισμού (National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism's – NIAAA) η περαιτέρω κατανάλωση αλκοόλ απλά καθυστερεί την πλήρη επάνοδο του οργανισμού και είναι πιθανό να προκαλέσει νέο γύρο συμπτωμάτων. Και από τη στιγμή που η καλή ενυδάτωση μετά από κατανάλωση αλκοόλ είναι ζωτικής σημασίας, το να πιείτε ένα ακόμα αλκοοολούχο ποτό το επόμενο πρωί απλά θα αυξήσει τον πονοκέφαλο και την κούραση που νιώθετε.

ΜΥΘΟΣ: Ένα πρωινό με πολλές λιπαρές τροφές θα απορροφήσει το αλκοόλ που έχει απομείνει στον οργανισμό

ΑΛΗΘΕΙΑ: Το αλκοόλ έχει ήδη εξαφανιστεί μέχρι να ξυπνήσετε το πρωί και η κατανάλωση λιπαρών τροφών στο πρωινό γεύμα (αυγά, λουκάνικα, μπέικον κλπ) απλά θα σας προκαλέσει καούρα. Ωστόσο, το να καταναλώσετε γενικά κάποιες υγιεινές τροφές με το πρωινό σας είναι απαραίτητο. Το αλκοόλ διαταράσσει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και του εντέρου. Αν φάτε κάτι, ανακουφίζετε το αίσθημα της πείνας και παίρνετε ενέργεια για να καταπολεμήσετε την κόπωση. Η ναυτία από το hangover οφείλεται στο άδειο στομάχι. Δεν είναι ανάγκη να φάτε κάτι πολύ λιπαρό. Όσο πιο θρεπτικό είναι το πρωινό, τόσο καλύτερα.

ΜΥΘΟΣ: Ο καφές είναι το "μαγικό ελιξήριο" που απομακρύνει το hangover

ΑΛΗΘΕΙΑ: Δεν υπάρχουν "μαγικές" λύσεις για τίποτα στον οργανισμό μας. Η κατανάλωση αλκοόλ φέρνει γνωστικές δυσκολίες στην λειτουργία του εγκεφάλου. Η καφεΐνη εξισορροπεί τα συμπτώματα αυτά αυξάνοντας την εγρήγορση, την προσοχή και την αντίληψη. Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάει το hangover. Επίσης ο καφές είναι διουρητικός και από τη στιγμή που έχετε πιει πολύ αλκοόλ, είναι σημαντικό να ενυδατώνεστε πολύ καλά. Γι' αυτό μην ξεχνάτε να πίνετε πολύ νερό μαζί με τον καφέ. Τέλος, ο καφές δεν μπορεί να υποκαταστήσει το πρωινό γεύμα. Αν προσθέσετε στο ήδη ερεθισμένο έντερο σκέτη καφεΐνη θα κάνετε τα πράγματα χειρότερα.

ΜΥΘΟΣ: Ένα καλό και λιπαρό γεύμα πριν κοιμηθείτε θα απορροφήσει το αλκοόλ και θα μειώσει τα συμπτώματα του hangover το επόμενο πρωί

ΑΛΗΘΕΙΑ: Μπορεί το "πρόχειρο" φαγητό στο τέλος της νυχτερινής εξόδου να έχει γίνει... συνήθεια για πολλούς, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι βοηθάτε τον οργανισμό σας να απαλλαχθεί από το hangover. Το να τρώτε μετά από την κατανάλωση αλκοόλ δεν βοηθάει τον οργανισμό σας να το απορροφήσει, αλλά ούτε και να το μεταβολίσει ταχύτερα. Το μεγάλο όφελος είναι να κάνετε ένα προσεκτικό γεύμα ΠΡΟΤΟΥ καταναλώσετε αλκοόλ, ώστε να μειώσετε τον ρυθμό που το σώμα σας το απορροφάει και το απελευθερώνει στο αίμα.

onmed.gr