Επιτέλους !! Μετά από καθυστερήσεις μηνών ξεκίνησαν (και πάλι) οι διαδικασίες για το «Μεγάλο Έργο ΕΣΠΑ» – όπως το χαρακτηρίζει το υπ. Υποδομών – την επέκταση του αεροσταθμού Χανίων, προϋπολογισμού 100 εκατομ ευρώ.

Με προφανή σκοπό να υλοποιηθεί η δέσμευση του υφυπ.Υποδομών κ.Μαγκριώτη από το βήμα της Βουλής για τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, ο Γ.Γ. του υπουργείου κ. Τσιόκας υπέγραψε την απόφαση δημοπρασίας του έργου « Σύνταξη Μελέτης κόστους – οφέλους και αίτηση χρηματοδότησης του Μεγάλου Έργου ΕΣΠΑ στο Α/Δ Χανίων», προϋπολογισμού 40.000 ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση « αντικείμενο του έργου είναι η σύνταξη της ανάλυσης κόστους-οφέλους και της Αίτησης Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης για το προτεινόμενο έργο ΕΣΠΑ στο αεροδρόμιο Χανίων, προκειμένου να σταλεί για έγκριση το εν λόγω μεγάλο έργο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η ανάλυση κόστους-οφέλους θα βασιστεί στην μελέτη σκοπιμότητας και στο Σχέδιο Γενικής Διάταξης του αεροδρομίου των Χανίων που έχουν συνταχθεί από την ΥΠΑ».

Τα χρονοδιαγράμματα 

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων-φακέλου συμμετοχής λήγει στις 15 Ιουνίου. Εφόσον κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και υπογραφεί άμεσα η σύμβαση με τον ανάδοχο ακολουθούν τα εξής : 

Το πρώτο στάδιο της μελέτης, που αφορά στην ανάλυση κόστους – οφέλους για την επέκταση του αεροδρομίου πρέπει να παραδοθεί έναν (1) μήνα από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή στο 2ο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. 

(Ο υφυπ. Υποδομών κ. Μαγκριώτης, απαντώντας στην Βουλή σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Χανίων κ.Δαμιανάκη είχε πει πως η ανάλυση αυτή θα είναι έτοιμη περίπου στις 15/7).

Το δεύτερο στάδιο της μελέτης που αφορά στην σύνταξη της Αίτησης Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης πρέπει να έχει παραδοθεί δύο (2) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή το 2ο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

( Ο υφυπ. κ. Μαγκριώτης είχε πει από το βήμα της Βουλής πως την 1η Σεπτεμβρίου θα υποβληθεί ο φάκελος στην Ε.Ε.).

Φυσικά όλα αυτά προϋποθέτουν πως ο διαγωνισμός θα είναι γόνιμος και δεν θα υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, αν και σύμφωνα με ειδήμονες, ο προϋπολογισμός των 40.000 ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης κρίνεται ως ικανοποιητικός για να εξασφαλιστεί η συμμετοχή στον διαγωνισμό.

Πάντως, ερωτηματικά προκαλεί το γιατί χρειάστηκαν δύο ολόκληροι μήνες από τότε που αποφασίστηκε ότι πρέπει να υπάρχει η συγκεκριμένη μελέτη και ένας μήνας από την συζήτηση στην Βουλή, για να υπογράψει την απόφαση ο κ.Τσιόκας.

Το έργο επέκτασης του αεροσταθμού Χανίων

Όπως είχε πει από το βήμα της Βουλής ο υφυπ.Υποδομών κ.Μαγκριώτης το έργο θα περιλαμβάνει τα εξής υποέργα :

«Την επέκταση του αεροσταθμού συνολικής επιφάνειας 17.000 τετραγ.μέτρων σε τρία επίπεδα.

Την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου αεροσκαφών, 1500 τετρ.μέτρα.

Την αναδιαρρύθμιση και αναβάθμιση των χώρων του υφιστάμενου σταθμού.

Την κατασκευή αμαξοστασίου.

Την κατασκευή υποστέγων απορριμμάτων.

Την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.»

Το κόστος των 100.000.000 ευρώ έχει εξασφαλιστεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους τόνισε ο κ.Μαγκριώτης και απλά λόγω του μεγάλου ύψους του προϋπολογισμού χρειάζεται η τελική έγκριση από την Ε.Ε., ενώ είχε τοποθετήσει την δημοπράτηση του έργου στο τελευταίο τρίμηνο του 2011, αναλόγως με το πότε θα εκδοθεί η απόφαση της Ε.Ε.

Δείτε ΕΔΩ την προκήρυξη της δημοπρασίας για την μελέτη κόστους-οφέλους 

Flashnews.gr