Η ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου και όλες οι ΕΛΜΕ της χώρας με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, Προέδρων και Συνεδρίου έχουν ταχθεί κατά της αξιολόγησης και αυτό-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και έχουν αποφασίσει την ακύρωσή της στην πράξη. 

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου ¨"η συντριπτική πλειονοψηφία του κλάδου έχει ταχθεί κατά της αξιολόγησης με ψηφίσματα και πρακτικά συλλόγων στις σχολικές μονάδες. 
Μία από τις αρνητικές επιπτώσεις της αξιολόγησης, είναι η υπονόμευση του επιστημονικού και παιδαγωγικού ρόλου των σχολικών συμβούλων. 

Βασική επιδίωξη η μετατροπή τους σε μηχανισμό ιδεολογικής επιβολής της εκπαιδευτικής άποψης τής εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας. Μέσω των σχολικών συμβούλων καθιερώνεται η μισθολογική καθήλωση και η απόλυση αργότερα. 

Παρόλα αυτά πολλοί σχολικοί σύμβουλοι έχουν ξεκινήσει σεμινάρια που όχι μόνο προωθούν την αξιολόγηση αλλά ως άλλοι manager δίνουν οδηγίες σύνταξης του ατομικού φακέλου των συναδέλφων ( portfolio). 

Δημιουργούν πριν ακόμη εφαρμοστεί η αξιολόγηση μια κάθετη, μονοπρόσωπη, ιεραρχική δομή ‘από τα πάνω’ επιβολής της με αποτέλεσμα την καταστροφή οποιασδήποτε συνεργατικής κουλτούρας υπήρχε στο παρελθόν. 

Όλα αυτά την ώρα που την εκπαίδευση απασχολούν εκατοντάδες ζητήματα τα οποία άπτονται του αντικειμένου των σχολικών συμβούλων και δυστυχώς όλη η προσπάθειά τους περιορίζεται στη διαδικασία εφαρμογής της αξιολόγησης. 

Τους καλούμε,
- να μην συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης,
- να μην διοργανώνουν σεμινάρια αξιολόγησης. Ο εκπαιδευτικός έχει ανάγκη ουσιαστικής επιμόρφωσης και σε καμία περίπτωση ανάγκη ταξινόμησης πληρωμένων σεμιναρίων στο portfolio.
Επίσης, καλούμε τους συναδέλφους
- να μην συμμετέχουν στα παραπάνω σεμινάρια και οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αξιολόγησης."