Ο Τζεφ Μπέζος ίδρυσε την εταιρεία του τον Ιούλιο του 1994. Από τότε η Amazon έχει εξελιχθεί σε μια ολόκληρη «αυτοκρατορία» με 88.400 υπαλλήλους σε όλον τον κόσμο, μια βάση πελατών άνω των 240 εκατ. ανθρώπων και φυσικά… τεράστια κέρδη.

Πώς τα κατάφερε λοιπόν;

Ο ίδιος, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider, έχει αποκαλύψει κατά καιρούς μέσα από συνεντεύξεις, άρθρα και ομιλίες του μερικά από τα «μυστικά» του και τις στρατηγικές που ακολουθεί στη ζωή του.

Διαβάστε παρακάτω μερικά από αυτά:

Στο ξεκίνημα της Amazon – Γράμμα στους μετόχους 1997

«Είναι η μέρα Νούμερο 1 για το Διαδίκτυο και αν τα πάμε καλά και για την Amazon.com. Σήμερα, το διαδικτυακό εμπόριο γλιτώνει χρήμα και χρόνο στους καταναλωτές. Αύριο, μέσω της εξατομίκευσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα εξελιχθεί σε μια διαδικασία ανακάλυψης. Η Amazon χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να δημιουργήσει πραγματική αξία στους πελάτες της και με αυτό, ελπίζει να δημιουργήσει ένα μόνιμο προνόμιο, ακόμη και στις μεγάλες αγορές».

Για τις ευκαιρίες – Μάιος 2014

«Το όριό σου είναι η ευκαιρία μου».

Για την αυταρέσκεια – Νοέμβριος 2011

«Μια εταιρεία δεν πρέπει να προσπαθεί συνέχεια να είναι λαμπερή, γιατί η λάμψη δεν κρατά».

Για την καινοτομία – Απρίλιος 2008

«Νομίζω ότι η λιτότητα οδηγεί την καινοτομία, όπως κάνουν και άλλοι περιορισμοί. Ένας από τους λίγους τρόπους για να βγούμε από ένα στενό κουτί, είναι να εφεύρουμε το δρόμο διαφυγής».

Για την πρόοδο – Νοέμβριος 2008

«Αν είστε ανταγωνιστικοί, πρέπει να περιμένετε μέχρι να βρεθεί ένας ανταγωνιστής που θα κάνει κάτι. Όταν όμως κανείς εστιάζει περισσότερο στους πελάτες, τότε μπορεί να είναι πιο πρωτοποριακός».

Για το μάρκετινγκ – Μάιος 2014

«Στον παλιό κόσμο αφιέρωνες το 30% του χρόνου σου για να φτιάξεις μια φανταστική υπηρεσία και το 70% για να τη διαφημίζεις. Στο νέο κόσμο τα ποσοστά αυτά έχουν αντιστραφεί».

Για τη στρατηγική – Σεπτέμβριος 2013

«Στην Amazon είχαμε τρεις μεγάλες ιδέες, στις οποίες έχουμε παραμείνει πιστοί εδώ και 18 χρόνια και αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας μας: α) προτεραιότητα έχει ο πελάτης, β) επινοητικότητα, γ) υπομονή».

Για τις τιμές – Αύγουστος 2013
«Υπάρχουν δύο ειδών εταιρείες: εκείνες που εργάζονται για να μπορούν να χρεώνουν περισσότερο και εκείνες που προσπαθούν να χρεώνουν λιγότερο. Εμείς θα είμαστε το δεύτερο».

Για την αποτυχία – Απρίλιος 2014

«Η αποτυχία έρχεται “πακέτο” με την επινοητικότητα. Δεν είναι επιλογή. Αυτό το κατανοούμε και πιστεύουμε στην αποτυχία που συμβαίνει στις αρχές, έτσι ώστε να μπορέσεις να τη διορθώσεις. Όταν αυτή η διαδικασία έχει αποτέλεσμα, αυτό σημαίνει ότι οι αποτυχίες είναι σχετικά μικρές σε μέγεθος και, όταν βρούμε κάτι που θα είναι πολύ σημαντικό για τους πελάτες μας, θα εστιάσουμε ακόμη περισσότερο σε αυτό, ελπίζοντας σε μία ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία».

newsbeast.gr