Δεν μετράει μόνο η αδιαμφισβήτητη φυσική ομορφιά του νησιού και οι -κατά γενική ομολογία- υψηλού επιπέδου προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες για να διαμορφώσουν οι επισκέπτες θετική γνώμη για την Μύκονο.

Μια πιο προσεκτική ματιά στην λεγόμενη «βασίλισσα των Κυκλάδων» αρκεί για να διαπιστώσει ένας τουρίστας πως… η βασίλισσα είναι γυμνή, έχοντας και την άσχημη πλευρά της. Απουσία αστυνόμευσης και ατυχήματα λόγω έλλειψης φωτισμού σε πολυσύχναστους δρόμους, όργιο πολεοδομικών αυθαιρεσιών και φαινόμενα εκμετάλλευσης από οδηγούς ταξί στοιχειοθετούν μια εικόνα που μόνο σε τριτοκοσμική χώρα παραπέμπει.

Το κυκλοφοριακό μπάχαλο και το παράδειγμα του Αγραρίου

Καθημερινή είδηση αποτελούν τα τροχαία ατυχήματα –πολλές φορές θανατηφόρα- στο οδικό δίκτυο της Μυκόνου. Για το απαράδεκτο αυτό φαινόμενο οι λόγοι είναι κυρίως δύο: η έλλειψη αστυνόμευσης και ο ελλιπής φωτισμός των δρόμων. Η απουσία ελέγχου από την πλευρά της Αστυνομίας εντείνει την ανεξέλεγκτη οδήγηση και τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.



Πολίτες έχουν γίνει μάρτυρες αυτοκινήτων τύπου Smart που μεταφέρουν επιβάτες στο πορτμπαγκάζ, ενώ οδηγοί δικύκλων και τετράτροχων off-road οχημάτων επιδίδονται σε κόντρες και φιγούρες, συνήθως υπό την επήρεια αλκοόλ. Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με την έλλειψη φωτισμού. Στην διαδρομή προς την παραλία Παραντάις, την οποία διανύουν καθημερινώς 5.000 άνθρωποι, δεν υπάρχει ούτε μια κολώνα της ΔΕΗ, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος ατυχήματος τις βραδινές ώρες να είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Αλλά δεν είναι μόνο η συγκεκριμένη περιοχή.



Μόλις το 50% του νησιού φωταγωγείται και μόνο με την παρέμβαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί. Για παράδειγμα, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο Αγράρι πλήρωσαν από την τσέπη τους προκειμένου να τοποθετηθούν λάμπες φωτισμού σε επικίνδυνη κατηφόρα για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών. Μακάρι κι άλλοι να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Το όργιο πολεοδομικών παρανομιών και το «Άουσβιτς» της Μυκόνου

Εξάλλου, οικοδομικός οργασμός με άρωμα... παρανομίας παρατηρείται στην Μύκονο. Οι οικοδομές σε όλο το νησί ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Στον απομονωμένο και καθόλου κοσμικό Μερχιά ανεγείρονται κατοικίες καταστρέφοντας το φυσικό κάλλος της περιοχής, ενώ έχει παρατηρηθεί και το φαινόμενο ανέγερσης κτισμάτων με τρεις(!) ορόφους, κάτι που ρητώς απαγορεύεται από τον νόμο. Στην παραλία Παράγκα, η έκταση του beach bar Kahlua παραδόξως τετραπλασιάστηκε, ενώ στο πίσω μέρος της επιχείρησης, εκεί που δεν φτάνουν τα μάτια των τουριστών, υπάρχουν κοντέινερ όπου διαμένει το προσωπικό.



Στην ίδια παραλία, λειτουργεί κάμπινγκ, στο οποίο έχουν προστεθεί αυθαίρετα καταλύματα που θυμίζουν φυλακές και ενοικιάζονται προς 160 ευρώ την βραδιά την υψηλή περίοδο. Αν και τα σχόλια των τουριστών στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι διόλου κολακευτικά και κάνουν λόγο μέχρι και για σύγχρονο «Άουσβιτς», δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Ο ΕΟΤ δεν έχει μπει καν στον κόπο να κάνει έναν τυπικό έλεγχο. Όμως, το κερασάκι στο όργιο των πολεοδομικών παρανομιών αποτελεί η επανατοποθέτηση του κ. Σταύρου Μαντζιβή στην θέση προϊσταμένου της Πολεοδομίας Μυκόνου.

Ο κ. Μαντζιβής είχε παυθεί από τα καθήκοντα του στην πολεοδομία τον περασμένο Φεβρουάριο με απόφαση της τότε δημάρχου του νησιού Ειρήνης Γρυπάρη, επειδή έχτιζε βίλες σε ένα από τα καλύτερα σημεία της Μυκόνου και όταν τον κατήγγειλαν για πολεοδομικές παραβάσεις, έλεγξε ο ίδιος τον εαυτό του και υπόγραψε από πάνω ως αναπληρωτής προϊστάμενος και την έκθεση που τον έβρισκε αθώο και καθαρό!

Κι όμως, αυτός ο κύριος επανήλθε δριμύτερος στα καθήκοντά του! Αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν!

Η «μαφία» των ταξί

Τους δικούς της νόμους έχει επιβάλλει στην Μύκονο μερίδα ταξιτζήδων. Οι περισσότεροι οδηγοί συστηματικά δεν τηρούν τον τιμοκατάλογο των δρομολογίων, επιλέγουν διαδρομές και δεν χρησιμοποιούν ποτέ το ταξίμετρο. Οι καταγγελίες τουριστών που πέφτουν θύματα αισχροκέρδειας και εκμετάλλευσης πέφτουν βροχή, αλλά φαίνεται πως τίποτα δεν αλλάζει. Αποκαλυπτικός ήταν δημοσιογράφος του Euronews που επισκέφθηκε πρόσφατα το νησί των Ανέμων, ο οποίος δημοσιοποίησε διάλογο με οδηγό ταξί: «Κάθε μέρα δίνω για την ίδια διαδρομή 10 ευρώ. Δεν νομίζω ότι σήμερα μεγάλωσε ο δρόμος για να μου ζητάς παραπάνω»...



Παράπονα υπάρχουν και για την μεγάλη αναμονή στην έξοδο του αεροδρομίου, η οποία ειδικά τον Αύγουστο μπορεί να φτάσει και τις τρεις(!) ώρες. Τα συνολικά 32 ταξί που κυκλοφορούν αποδεικνύονται πολύ λίγα για να καλύψουν τις τουριστικές ανάγκες του νησιού.

«Βουλιάζει» το αεροδρόμιο

Και μιας και ο λόγος για το αεροδρόμιο, να αναφέρουμε ότι τους μήνες αιχμής ο χώρος των αναχωρήσεων του κρατικού αερολιμένα «βουλιάζει» από κόσμο. Μόνο 5 γκισέ εξυπηρετούν τους επιβάτες, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται τεράστιες ουρές που συχνά φτάνουν έξω από το κτήριο του αεροδρομίου. Αλλά και ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι ανεπαρκής και παραπέμπει σε άλλες εποχές. Υπάρχει οθόνη που ενημερώνει για τις αναχωρήσεις των πτήσεων, αλλά όχι για τις καθυστερήσεις.



Οι κλοπές δίνουν και... παίρνουν

«Λίγες είναι οι πιθανότητες να βρεθεί ο δράστης μιας κλοπής» παραπονιούνται οι κάτοικοι του νησιού. Ο λόγος; Η απουσία σήμανσης. Το αστυνομικό τμήμα Μυκόνου, το οποίο -ειρήσθω εν παρόδω- έχει μετατραπεί σε μάντρα κατασχεμένων οχημάτων, δεν διαθέτει υπηρεσία για δακτυλικά αποτυπώματα, με αποτέλεσμα οι κλοπές να παραμένουν ανεξιχνίαστες για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και να χρειάζονται... ενισχύσεις από την γειτονική Σύρο για την επίλυση μιας υπόθεσης. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι συμμορίες κακοποιών οι οποίες δρουν ανενόχλητες κατακλέβοντας περιουσίες.



Η παραβατική συμπεριφορά γίνεται εντονότερη από την διάλυση του σώματος της Δημοτικής Αστυνομίας λόγω κρίσης. Στην Χώρα, τα κρούσματα ζητιάνων και Ρομά που πλησιάζουν με διάφορα τρικ τουρίστες και τους αποσπούν χρήματα πολλαπλασιάζονται. Αν υπήρχαν οι Δημοτικοί Αστυνομικοί, θα υπήρχε σχετική τάξη και τα πράγματα θα ήταν ασφαλώς καλύτερα.

Έφυγαν και άφησαν τα σκουπίδια τους

Η τουριστική σεζόν ολοκληρώθηκε, οι επιχειρηματίες του νησιού δηλώνουν ευχαριστημένοι, ωστόσο δεν λείπουν τα παρατράγουδα. Στην παραλία του Πάνορμου, εκεί που και φέτος λειτούργησε το bar restaurant Adva, η εικόνα που αντίκρυσαν οι τουρίστες μετά το κλείσιμο του καταστήματος ήταν απογοητευτική. Η περιοχή θύμιζε σκουπιδότοπο. Παντού παρατημένες ξύλινες κατασκευές και λερωμένες μαξιλάρες. Αιδώς, κύριοι επιχειρηματίες!



Επιστολή με παράπονο

Για το τέλος αφήσαμε μια επιστολή που έφτασε στο e-mail μας για να την προωθήσουμε στις αρχές της Μυκόνου. Την μεταφράσαμε και σας την παρουσιάζουμε: «Προς τις αρχές της Μυκόνου. Περνάμε κάθε καλοκαίρι στην Μύκονο από το 1992 και μετά. Είναι τόσο όμορφο νησί και αυτό αποτυπώνεται σε όλες τις φωτογραφίες. Με όλα αυτά τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια που καταπλέουν κάθε χρόνο, το νησί έπρεπε να είναι πάμπλουτο. Όμως όλα αυτά τα χρόνια δυστυχώς δεν έχουμε δει καμιά αλλαγή.



Οι δρόμοι εξακολουθούν να είναι στενοί. Κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα, ενοικιαζόμενα και μη, αλλά δεν υπάρχουν αρκετοί χώροι στάθμευσης. Παντού βλέπουμε σκουπίδια. Στην Χώρα, τα κεντρικά σοκάκια είναι καθαρά, αλλά προχωρώντας προς τα έξω υπάρχει βρωμιά. Γιατί δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα με τους Ανεμόμυλους; Θα μπορούσαν να υπάρχουν τριγύρω φυτά, μονοπάτια και παγκάκια. Αντ’ αυτών, η περιοχή είναι γεμάτη αυτοκίνητα και οι δρόμοι χρειάζονται καθάρισμα.

Το καλοκαίρι τα δρομολόγια λεωφορείων δεν επαρκούν και οι ντόπιοι πρέπει να περιμένουν γιατί τα λεωφορεία είναι γεμάτα από κόσμο»...
Ελπίζουμε κάποιοι να κάνουν τον κόπο να διαβάσουν την επιστολή...




protothema.gr