Πραγματοποιήθηκε χθες η προγραμματισμένη συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου με την Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Καναβάκη.

Στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕ αναφέρεται:

Μετά το τέλος της συνάντησης με την Αντιδήμαρχο, ζητήσαμε από τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Λαμπρινό να πραγματοποιηθεί το ραντεβού μαζί του με μόνο θέμα την άμεση δημοπράτηση και αποπεράτωση του Καπετανάκειου.

Ο κ. Λαμπρινός δέχθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ και συναποφασίστηκε ότι αποτελεί για όλους άμεση προτεραιότητα η λύση του κτιριακού του Καπετανάκειου. Ορίστηκε ραντεβού την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρνατουτάκη, τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Λαμπρινό, το ΔΣ της ΕΛΜΕ, εκπροσώπους του σχολείου και του συλλόγου γονέων με μοναδικό στόχο αυτής της συνάντησης την άμεση δημοπράτηση και αποπεράτωση του σχολείου.

Στη συνάντηση με την Αντιδήμαρχο παιδείας κατατέθηκε υπόμνημα. Το ίδιο υπόμνημα που δόθηκε σε όλες τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις, όταν καλέστηκαν από την ΕΛΜΕ για ενημέρωση πριν τις εκλογές.

Το υπόμνημα, που κατατέθηκε, περιλαμβάνει όλα τα προβλήματα που απασχολούν την εκπαίδευση της χώρας (χρηματοδότηση, υποδομές, απολύσεις – καταργήσεις ειδικοτήτων, εκπαιδευτικά – νέο λύκειο, κ.λπ.) - και ζητήσαμε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα την εκπαίδευση. Στη συνεδρίαση να τεθούν από τα Σωματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας όλα τα προβλήματα που απασχολούν την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι όλα τα παραπάνω αφορούν την κεντρική κυβέρνηση και πως η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει ουσιαστικό ρόλο παρέμβασης.

Είναι τραγικό αυτό αν η τοπική αυτοδιοίκηση που βρίσκεται κοντά στον πολίτη, ζει από κοντά τα προβλήματά του, «παίζει» ρόλο Πόντιου Πιλάτου. Έχει δυνατότητες παρέμβασης ουσιαστικής και επιπλέον καλείται να διαχειριστεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

1. Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα Εκπαίδευση.

2. Χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών. Είναι κοινά αποδεκτό ότι η χρηματοδότηση έχει μειωθεί δραματικά και ποικίλει η κατάσταση από Δήμο σε Δήμο ανάλογα, βέβαια, την πολιτική βούληση στήριξης του σχολείου από την εκάστοτε δημοτική και περιφερειακή αρχή. Μεγάλο ζήτημα είναι η κατανομή των κονδυλίων, και ο τρόπος που γίνεται δημιουργεί ενστάσεις. Απαιτείται καταγραφή των αναγκών των σχολείων, κατανομή κονδυλίων σύμφωνα με τις ανάγκες και προπάντων να μην υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεγάλες μεταξύ σχολικών μονάδων.
Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου ζητά να επανεξετάσετε τη θέση σας για τον αποκλεισμό εκπροσώπου των σωματείων από τις σχολικές επιτροπές.

3. Κτιριακό. Πολλά σχολεία του Δήμου έχουν «γεράσει». Χρειάζονται ανακατασκευές και έλεγχο ουσιαστικό στατικής επάρκειας. Ο μακροσκοπικός έλεγχος που κατά καιρούς διενεργείται δεν αποτελεί ασφαλή τρόπο.

Απαιτείται καταγραφή των αναγκών, άμεσες παρεμβάσεις και κυρίως να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις κτιριακές υποδομές μεταξύ σχολείων.

Τα καινούργια σχολικά κτίρια απαιτείται να προσαρμόζονται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν αρκεί μια αίθουσα πολλαπλών και λίγα τετραγωνικά αυλή και μάλιστα χωρίς αθλητικές υποδομές. Μεγάλο θέμα αποτελεί η αποπεράτωση και η ποιότητα οποιονδήποτε εργασιών είτε αυτό αφορά νέα σχολεία είτε παλιά (δείτε την περίπτωση του Καπετανάκειου).

4. Εξοπλισμός. Παρουσιάζεται μεγάλη διαφοροποίηση εκπαιδευτικού εξοπλισμού από σχολείο σε σχολείο. Θα πρέπει να γίνετε ισόρροπη κατανομή εξοπλισμού – εργαστηρίων χωρίς διακρίσεις. Απαιτείται καταγραφή των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων.

5. Διαφάνεια. Είναι ζητούμενο ειδικότερα στις μέρες μας. Ενημέρωση στην ιστοσελίδα του Δήμου
πού δαπανώνται τα κονδύλια του Δήμου, αφού πρώτα δημοσιοποιηθεί η καταγραφή των αναγκών κάθε σχολικής μονάδας.

6. ΕΣΠΑ. Η χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ πρέπει να απευθύνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Κατασπαταλώνται χρήματα του ΕΣΠΑ αν όχι σε αναποτελεσματικά, πάντως σε αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια, δια βίου μάθησης κ.λπ.

7. Η εκπαίδευση χρειάζεται προϋπολογισμό και χρηματοδότηση. Η Διεύθυνση Δ/θμιας εκπαίδευσης δεν έχει πόρους. Χρειάζεται εξοπλισμό και λειτουργικά έξοδα. Τον εξοπλισμό της πρέπει να τον χρεώνεται κάποια σχολική μονάδα - κάτι εντελώς αδιανόητο. Επίσης δεν έχει καθόλου προϋπολογισμό. Πώς μπορεί αλήθεια να λειτουργήσει ως υπηρεσία; Μέριμνα για προϋπολογισμό διεύθυνσης.

8. Στέγαση υπηρεσιών εκπαίδευσης. Είναι προκλητικό να επικαλούμαστε οικονομική στενότητα και να στεγάζονται οι υπηρεσίες όλες σε ενοικιαζόμενα κτίρια και μάλιστα πολλές φορές με προκλητικά για την εποχή ενοίκια ενώ υπάρχουν εγκαταστάσεις, όπως τα κτίρια του Πανεπιστημίου στην Κνωσού. Υπάρχει η βούληση του Πανεπιστημίου καθώς έχει εκφραστεί στην ΕΛΜΕ να στεγάσει υπηρεσίες εκπαίδευσης και πολιτισμού. Η διεύθυνση δευτεροβάθμιας μόνο πληρώνει το εξωφρενικό ποσό των 7.000 ευρώ το μήνα για ενοίκιο.

9. Κατανομή μαθητικού δυναμικού. Είναι ουσιαστικό και κεντρικό ζήτημα γιατί αφορά διαχωρισμό και κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων. Η κατηγοριοποίηση βέβαια θα απογειωθεί τώρα με το σύστημα αυτο-αξιολόγησης και ζητάμε να μην εφαρμοστεί το αντιδραστικό μέτρο.
Μια ουσιαστική-λειτουργική κατανομή του μαθητικού δυναμικού με στόχο τις ισοδύναμες σχολικές μονάδες και όχι σχολεία εξαιρετικά μεγάλα και εξαιρετικά μικρά. Οι δυνατότητες υπάρχουν και σε συνδυασμό με τον αριθμό μαθητών στα τμήματα θα βελτιώσει την ποιότητα εκπαίδευσης.

10. Σίτιση μαθητών. Υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα στα σχολεία. Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου είχε θέσει το θέμα πριν δύο χρόνια και σχεδόν χλευάστηκε. Σήμερα δυστυχώς για τα παιδιά μας και τις οικογένειές τους είναι κοινή παραδοχή. Η Περιφερειακή Εκπαίδευση Κρήτης έχει στοιχεία που είναι δραματικά .
Άμεση μέριμνα: να δοθεί δεκατιανό στα σχολεία.

11. Απογευματινή λειτουργία σχολικών μονάδων. Οι σχολικές μονάδες μπορούν να γίνουν ζωντανά κύτταρα παραγωγής πολιτισμού, αθλητισμού, ανάδειξης κοινωνικών ζητημάτων με συναντήσεις, σεμινάρια κλπ. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να πληρώνουν οι μαθητές μας οποιοδήποτε μικρό η μεγάλο αντίτιμο. Την ευθύνη της απογευματινής λειτουργίας των σχολείων πρέπει να την έχει εξ ολοκλήρου ο Δήμος και σίγουρα πρέπει να διασφαλίζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους με προσωπικό. Οι υπηρεσίες αθλητικές –πολιτιστικές πρέπει να παρέχονται δωρεάν στους δημότες. "