Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου από το Δήμο Χανίων ήταν το θέμα που κυριάρχησε στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων.

Το θέμα τέθηκε από την παράταξη "Πρωτοβουλία Πολιτών" και ενώ στις αρχικές τοποθετήσεις διεφάνη πως όλοι συμφωνούσαν στην ανάγκη αντιδράσεων στην προώθηση της διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ και πως μόνη διαφοροποίηση ήταν η μορφή των κινητοποιήσεων, έκπληξη προκάλεσε η πρόταση του Δημάρχου Χανίων κ. Τάσου Βάμβουκα.

Ουσιαστικά ο κ. Βάμβουκας πρότεινε την συμμετοχή του Δήμου Χανίων και άλλων φορέων από την Κρήτη (αυτοδιοίκησης ή οικονομικοί) στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο θα περάσει το Αεροδρόμιο μετά την ιδιωτικοποίησή του. Χαρακτηριστικά τόνισε: "Τα Χανιά πρέπει να μπουν στο επενδυτικό σχήμα μαζί με άλλους τοπικούς φορείς. Πρέπει να είμαστε μέρος της διοίκησης και της αξιοποίησης του αεροδρομίου".

Βέβαια στο ψήφισμα που πρότεινε έκανε αναφορά και στην προσπάθεια αντίδρασης στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου με κάθε πρόσφορο μέσο.

Στο τέλος τέθηκαν δύο προτάσεις.

Η μία αφορούσε στην νομική διερεύνηση της δυνατότητας κατάθεσης προσφυγών κατά της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης. Παράλληλα εξουσιοδοτήθηκε ο Δήμαρχος Χανίων να συγκαλέσει σύσκεψη με τους επικεφαλής των παρατάξεων προκειμένου να οργανωθούν μορφές και τρόποι κινητοποιήσεων.

Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε ομόφωνα.

Η δεύτερη ήταν η πρόταση του Δημάρχου Χανίων για συμμετοχή του Δήμου και άλλων φορέων της αυτοδιοίκησης ή επιχειρηματιών με την συνδρομή και τραπεζιτικών φορέων, στο επενδυτικό σχήμα του ιδιωτικοποιημένου αεροδρομίου Χανίων.

Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.

Τι είπαν οι επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας για το θέμα, πριν την ψηφοφορία.

Στην τοποθέτηση που είχε κάνει για το θέμα ο κος Σκουλάκης τόνισε την αναγκαιότητα όλοι μαζί οι φορείς να συνδιεκδικήσουν τη μη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. "Δηλώνουμε παρόντες στην προσπάθεια", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κος Σκουλάκης.

Ο Άρης Παπαδογιάννης ήταν σαφής: "Ο Δήμος Χανίων θίγεται περισσότερο, οπότε δεν αρκούν μόνο ψηφίσματα και χαρτιά... ο Δήμος πρέπει να είναι πρωταγωνιστής. Να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους να είναι δίπλα μας και να συνεχίσουμε τον αγώνα με κάθε ένδικο μέσο. Πρέπει να οργανώσουμε μια εκδήλωση στο χώρο του αεροδρομίου για να εκφράσουμε δυναμικό όχι στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης".

Ο Γιάννης Σαρρής από την πλευρά του αναφέρθηκε στην κερδοφορία του αεροδρομίου τονίζοντας την ανάγκη να παραμείνουν οι low cost εταιρίες που προσφέρουν φθηνό ναύλο. Η πρότασή του για δημοψήφισμα παραμένει και πρότεινε την κλιμάκωση του αγώνα με απεργίες - κλείσιμο καταστημάτων, συγκέντρωση στη Δημοτική Αγορά και ενημέρωση των Χανιωτών πόρτα - πόρτα, καφενείο - καφενείο, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο κος Παπαντωνάκης αναφερόμενος στα όσα ειπώθηκαν νωρίτερα περί συμμετοχής των βουλευτών των Χανίων, έκανε λόγο για υποκρισία μιας και όπως είπε, "δεν έχει κανένα νόημα να καλέσουμε αυτούς που ήδη έχουν ψηφίσει ιδιωτικοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα", προτείνοντας ένα Παγκρήτιο λαϊκό κίνημα με μια διεκδικητική φωνή όχι μόνο για το αεροδρόμιο Χανίων αλλά και για την πρώην Αμερικανική βάση Γουρνών.

Στην διάρκεια της συζήτησης, ο επικεφαλής της παράταξης "Ανταρσία στα Χανιά" κ. Σεραφείμ Ρίζος αποχώρησε από την συνεδρίαση λόγω προσωπικών υποχρεώσεων ανακοινώνοντας πως καταψηφίζει την πρόταση του Δημάρχου, κάνοντας μάλιστα λόγο για "πολιτικές ταχυδακτυλουργίες" και συμπλήρωσε, "η Κρήτη δεν πρέπει να γίνει μια τουριστική μονοκαλλιέργεια. Η ιδιωτικοποίηση υπάρχει ήδη... δεν επιχειρείται τώρα, ίσως τώρα απλά να περιλαμβάνεται και η πίστα..."

Στη διάρκεια της συνεδρίασης το λόγο πήρε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του αεροδρομίου Ελευθέριος Καστανάκης, ενημερώνοντας το σώμα για το δικαστικό αγώνα κατά της ιδιωτικοποίησης που ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργαζόμενοι, διευκρινίζοντας ότι η υπόθεση είναι ήδη στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Έθεσε βέβαια και κάποια ερωτήματα που προβλημάτισαν τους περισσότερους όπως αυτό που χαρακτηριστικά τόνισε επί της διαδικασίας: "Πώς οι ενδιαφερόμενοι ξαφνικά από επτά έγιναν τρεις;"

Επίσης σχολίασε ότι ήδη ξέρουν ποιος θα μείνει εκτός και ότι οι δύο ομάδες αεροδρομίων θα μοιραστούν στους άλλους δύο...